AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Ok, jeg skal innlede med å si at jeg veeeeet at jeg er hysterisk førstegangsmor nå, men jeg må bare! Svigermor har kjøpt en gammel vugge på auksjon til babyen vår. Vuggen er en pen antikvitet for all del, men jeg er litt skeptisk til å bruke den. Synes hodet til baby går så voldsomt fra side til side oppi der 😕 Pappaen og svigermor bruker den så fort jeg snur ryggen til 😂 men det er vel ikke farlig for nakken til baby når hodet går sånn? Anonymkode: aed2a...337
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Baby skal jo ikke slenges fra side til side. Det er jo ikke bra. Men de tåler jo feks å ligge i vogn man triller rundt som humper litt. Hvor mye vugger egentlig denne vuggen?? Anonymkode: 35df9...299
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Hvor hardt vugger dere egentlig om hodet går voldsomt fra side til side? Det er jo ikke meningen at man skal vugge den som en båt i høy sjø. Anonymkode: 47c58...63c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Jeg synes de vugger litt voldsomt, er vel derfor hodet slenges sånn frem og tilbake også. Baby liker det og sovner, men jeg føler det er utrygt. Da var jeg kanskje ikke helt på viddene likevel. Synes det er vanskelig å ta opp for svigermor er sååå stolt over den vuggen og pappaen er såååå fornøyd med at han greier å få baby til å sove når han bruker den 🫠 Anonymkode: aed2a...337
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes de vugger litt voldsomt, er vel derfor hodet slenges sånn frem og tilbake også. Baby liker det og sovner, men jeg føler det er utrygt. Da var jeg kanskje ikke helt på viddene likevel. Synes det er vanskelig å ta opp for svigermor er sååå stolt over den vuggen og pappaen er såååå fornøyd med at han greier å få baby til å sove når han bruker den 🫠 Anonymkode: aed2a...337 👆🏼ts Anonymkode: aed2a...337
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes de vugger litt voldsomt, er vel derfor hodet slenges sånn frem og tilbake også. Baby liker det og sovner, men jeg føler det er utrygt. Da var jeg kanskje ikke helt på viddene likevel. Synes det er vanskelig å ta opp for svigermor er sååå stolt over den vuggen og pappaen er såååå fornøyd med at han greier å få baby til å sove når han bruker den 🫠 Anonymkode: aed2a...337 Men den kan jo brukes, bare man vugger litt mer varsomt. Vi har også en gammel vugge (også kjøpt på auksjon av svigermor 😅), og den har vært fin å bruke den, altså. Men det skal ikke mye til før den får veldig brå bevegelser, det er nesten som om buen under er litt for kantete. Kan du ikke si til mannen din at du syns det ser litt ukomfortabelt ut for babyen når de vugger for brått/hardt, og at du hadde klart å slappe av litt bedre om de vugget med mykere bevegelse? Kan også hende at vuggens bevegelse blir mykere om den står oppå et teppe. Anonymkode: 098b7...b01
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg synes de vugger litt voldsomt, er vel derfor hodet slenges sånn frem og tilbake også. Baby liker det og sovner, men jeg føler det er utrygt. Da var jeg kanskje ikke helt på viddene likevel. Synes det er vanskelig å ta opp for svigermor er sååå stolt over den vuggen og pappaen er såååå fornøyd med at han greier å få baby til å sove når han bruker den 🫠 Anonymkode: aed2a...337 Det er lov å være litt hysterisk førstegangsmor og jeg mener at hvis du blir ukomfortabel av det bør de respektere det og enten bruke den veldig varsomt eller vente til babyen blir litt større. Jeg var også veldig overbeskyttende i starten, han ble tatt med vakuum og hadde veldig vondt og nakken de første 4 dagene, vi kunne nesten ikke ta på ham uten at han hylte. Jeg er nesten enda bekymret for nakken og han er 4 måneder. Jeg sa bare i fra at jeg er litt hysterisk nå, men det får dere bare godta. Anonymkode: 22581...024
Gjest takinova Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Ikke farlig, men man kan jo kjøpe en støttepute som gjør at hodet ligger stabilt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Hvis de nekter å høre så ta et håndkle og rull og legg så det støtter babys hode. Pass på å ta det bort med en gang baby har sovnet bare så det ikke er en kvelningfare. Er det virkelig ille rugging så ta en video av det og vis helsesykepleier og spør? Om HS sier det er for mye risting så må jo svigermor og mannen høre. Men kanskje er det helt ufarlig også. Vanskelig å vurdere med kun tekstlig beskrivelse. Anonymkode: 35df9...299 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå