AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Jeg har kjøkkenet i ett med stua, dvs det ligger som en u bak en vegg. Jeg ønsker å sperre av, men hvordan kan jeg best gjøre det på en billig og pen måte? Det er så sykt mye støy fra kjøkkenet og umulig å se tv når vifta går, og i tillegg blir det selvsagt mye lukt overalt. Tar også gjerne mot råd for å dempe støy og lukt. Kjøkkenet med inventar og vifte er helt nytt fra 2021. Anonymkode: 71c72...528
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Hva med å sette opp bokhyller? Anonymkode: e542e...946
Taluno Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Det enkleste og billigste er nok å sette opp en lettvegg og/eller skyvedør. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Taluno skrev (1 minutt siden): Det enkleste og billigste er nok å sette opp en lettvegg og/eller skyvedør. Ja? Kanskje jeg skal sjekke ut det. Hva tror du det vil koste? Anonymkode: 71c72...528
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å sette opp bokhyller? Anonymkode: e542e...946 Det er ingen dør, så ser for meg at det blir tungvint? Anonymkode: 71c72...528
Taluno Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja? Kanskje jeg skal sjekke ut det. Hva tror du det vil koste? Anonymkode: 71c72...528 Det varierer veldig, både etter hvor mye du kan gjøre selv, og hvilke materialer du vil bruke. Skyvedør og karm får du nok fra 5000,- og opp. En lettvegg trenger ikke koste mange tusen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Det aller beste er en lettvegg med skyvedør, som nevnt over her, men som en midlertidig løsning er en takskinne med forheng også mulig. Det demper både lyd og lukt, men ikke like mye som en vegg med (skyve)dør gjør. Anonymkode: 51d12...cb8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Er det et veldig lite rom, totalt sett med kjøkken og stue? Vi har kjøkken og stue i ett men opplever ikke slike problemer. Anonymkode: 414ac...3de
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Hva med slik 'trekkspilldør'? Vet ikke om det er å få tak i mer, men vi hadde det mellom stuene da jeg vokste opp. Installert av min oldefar mellom dagligstua og bestestua, sikkert for å spare oppvarming og sånn. Henger i skinne i taket, festet i ene veggen med en lukkemekanisme i andre. Da kan du ha nesten like stor åpning som nå ved behov og ha helt lukket ved behov. Anonymkode: 13621...cfb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det et veldig lite rom, totalt sett med kjøkken og stue? Vi har kjøkken og stue i ett men opplever ikke slike problemer. Anonymkode: 414ac...3de Det kommer an på hva du mener med «veldig lite». Areal på kjøkken og stue er vel kanskje rundt 50 m2 til sammen. Du opplever ikke støy eller lukt? Du kan se på tv mens mannen din lager mat med kjøkkenviften på fullt? Jeg har bodd to andre steder med åpen løsning før her, og problemet har vært likt alle stedene, så skulle gjerne visst hva som gjør at du ikke har det. Hater åpen kjøkkenløsning inderlig, men måtte jo kjøpe det jeg hadde råd til. Men jeg mener åpen løsning kun fungerer for mennesker som bor alene. Til nød. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det aller beste er en lettvegg med skyvedør, som nevnt over her, men som en midlertidig løsning er en takskinne med forheng også mulig. Det demper både lyd og lukt, men ikke like mye som en vegg med (skyve)dør gjør. Anonymkode: 51d12...cb8 Ja, har tenkt på takskinne, men usikker på om taket tåler det. Hvordan kan jeg sjekke det? Redd for at alt faller ned om jeg monterer… tipper det er gipsplater eller noe veldig billige materialer som er brukt. Man kan se skjøtene. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva med slik 'trekkspilldør'? Vet ikke om det er å få tak i mer, men vi hadde det mellom stuene da jeg vokste opp. Installert av min oldefar mellom dagligstua og bestestua, sikkert for å spare oppvarming og sånn. Henger i skinne i taket, festet i ene veggen med en lukkemekanisme i andre. Da kan du ha nesten like stor åpning som nå ved behov og ha helt lukket ved behov. Anonymkode: 13621...cfb Det hadde vært praktisk, kan prøve å Google litt. Anonymkode: 71c72...528
ops2 Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Skyvedører for garderobe? Fordelen er at det ikke blir utgifter til snekker. Alle som kan bruke en drill, kan sette opp skinne i taket. Skinnen som hjulene løper i på gulvet, kan faktisk festes med dobbeltsidig tape, av den skikkelig sterke sorten. Og ved eventuell flytting, kan dere bare ta av skyvedørene og listene. Det blir ikke engang hull i gulvet. Hvis ikke taket tåler skyvedører av denne typen, så må det være laget av papir. Skyvedører brukt på 7 smarte måter - Snekkern gir deg råd om bruk Endret 2. desember 2022 av ops2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 ops2 skrev (Akkurat nå): Skyvedører for garderobe? De bruker jo sånne for walk-in garderober, så det må finnes slike som ser bra ut på begge sider. Fordelen er at det ikke blir utgifter til snekker. Alle som kan bruke en drill, kan sette opp skinne i taket. Skinnen som hjulene løper i på gulvet, kan faktisk festes med dobbeltsidig tape, av den skikkelig sterke sorten. Og ved eventuell flytting, kan dere bare ta av skyvedørene og listene. Det blir ikke engang hull i gulvet. Hvis ikke taket tåler skyvedører av denne typen, så må det være laget av papir. Det høres jo veldig bra ut, har du en lenke til typen du mener? Taket er nok ikke papir, men definitivt ikke solid laget. Anonymkode: 71c72...528
ops2 Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 (endret) La inn lenke nå. Hvilken type dør du skal ha, må du undersøke med hos forhandler. Prisen avhenger av hvor stor åpningen er. Og så må du ha en type som ser bra ut på begge sider. Men som sagt, en snekker tar vel over 1000 kroner timen hvis du skal ha en lettvegg. Og så kommer prisen på materialer, som stendere, plater og lister, det slipper du. Endret 2. desember 2022 av ops2 skrivefeil
ops2 Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 Det at dere kan ta av listene og dørene, er et salgsargument hvis dere skal selge. "Vil dere ha åpen løsning? Skyvedørene kan tas bort". Det trenges bare sparkling etter skruehullene i taket. Faktisk kan dørene gjenbrukes for vanlig garderobe et annet sted, hvis du finner ut at det ikke var nok støydemping. Du kan selge de på Finn eller bruke de selv, 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, har tenkt på takskinne, men usikker på om taket tåler det. Hvordan kan jeg sjekke det? Redd for at alt faller ned om jeg monterer… tipper det er gipsplater eller noe veldig billige materialer som er brukt. Man kan se skjøtene. Det hadde vært praktisk, kan prøve å Google litt. Anonymkode: 71c72...528 Med gipsanker går det greit siden skinne og forheng ikke er så tunge. Jeg likte også forslaget du fikk fra @ops2, om skyvedør. Der vil det heller ikke være noe problem med gipsanker, i og med at takskinnen kun skal styre døren, ikke holde vekten. Det er en løsning som jeg selv skal ta vurdere siden jeg også hater åpen kjøkkenløsning dypt og inderlig. Anonymkode: 51d12...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 Ønsk deg støydempende hodetelefon til jul Tar durelyder som fra kjøkkenvifte godt. Kan kobles til tv Anonymkode: 655b3...3d9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Skrevet 3. desember 2022 Ikea har også skyvedører. Anonymkode: 7c877...cfa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 16.56): Ønsk deg støydempende hodetelefon til jul Tar durelyder som fra kjøkkenvifte godt. Kan kobles til tv Anonymkode: 655b3...3d9 Det må jeg sjekke ut. Men hva om vi er flere som vil se tv? Anonymkode: 71c72...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå