Gå til innhold

Hva kan man kjøpe til besteforeldre?

Gjest Bøllefrøet

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøet

Jeg er helt blank når det gjelder hva jeg skal kjøpe i gave til besteforeldrene mine. De har jo alt de trenger, og når jeg spør så ønsker de seg jo ingenting..

Noen som har noen forslag?

Må helst ikke være så veldig dyrt.. Helst rundt 100 kr..

Endret av *MissA*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mormor sier alltid at hun ønsker seg noe som kan smøres på, spises opp eller drikkes opp. Ender som regel med noe fra parfymeriet, håndkrem for tørre gamle hender er som regel en kjempesuksess. I år får hun noe hun ønsker seg uten at hun er klar over det, hun sier alltid at vi ikke må sette på lampa over bordet i stua hennes, for hun tar seg ikke så godt ut i sånt lys :) Så i år pakker vi inn en dimmer, også monterer elektrikersambo den 1 juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake nydelig brød (og kutte opp på forhånd) og gi bort med hjemmelaget pålegg i en separat boks. Har slått stort ann hos mine ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en pakke med forskjellige spiselige ting, gjerne med tilknytning til julen, feks god kaffe, juleansjos, en eller flere små bokser med hjemmelagde julekaker eller konfekt, og i tillegg juleservietter og -lys...

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Jeg skal enten kjøpe termokanne eller ny radio/cd-spiller til mine besteforeldre. Får se hva jeg finner, det bør ikke veie for mye for det skal i posten til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper en sånn slektsbok til farmora mi fordi hun liker sånne ting, en "nøtt" fra bokhandelen til farfaren min, og en vannkaraffel i tillegg til de i sammen. Det kan være greit å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de vin? Da er jo det en koselig gave.

Annet tips: Det er jo så moderne med lykter til kubbe/telys om dagen. De kan du få i alle prisklasser og størrelser.

En gang jeg hadde dårlig råd og skulle finne på noe til min mor, kjøpe jeg en brødform og bakte et godt brød (pose). Så kjøpte jeg et glass med lokk og lagde hjemmelaget Tzatziki. Hun ble veldig glad. Et år lagde jeg brente mandler til min bestefar. Du kan jo finne oppskrifter på julesnop av en eller annen sort. Kjøp noe litt koselig å ha det i.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt en liten kurv med håndlagede, julerøde marsipan hjerter i, som ser veldig gode ut og forhåpentlig vil friste og glede min gamle farmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake nydelig brød (og kutte opp på forhånd) og gi bort med hjemmelaget pålegg i en separat boks.  Har slått stort ann hos mine ihvertfall.

Lag en pakke med forskjellige spiselige ting, gjerne med tilknytning til julen, feks god kaffe, juleansjos, en eller flere små bokser med hjemmelagde julekaker eller konfekt, og i tillegg juleservietter og -lys...

Jeg liker å pakke inn hver enkelt ting i ulikt papir, legge i en eske og så pakke den inn igjen. Så blir selve utpakkingen litt morsom også (mine besteforeldre er ihvertfall så barnslige at de synes sånt er gøy ;) ).

Har akkurat kjøpt en liten kurv med håndlagede, julerøde marsipan hjerter i, som ser veldig gode ut og forhåpentlig vil friste og glede min gamle farmor!

Her er mange gode forslag. Og her kommer et par forslag til:

Hva med kalender med et nytt bilde av barnebarn eller andre familiemedlemmer for hver måned? Eller ullsokker (hvis de ikke greier å strikke selv da), en bok, julebakst, nytt laken, ny pute (til sengen), cd-plate/kassett, eller en kurv med ost, kjeks og vin?

:nisse:

Og så kanskje gaveabonnement på lokalavisen, Familien eller annet blad som er av interresse.

Endret av Helene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Molly Mu_*

Jeg og kusinen min har de siste årene spleiset til vår felles bestemor på ulike ferske salater, leverpostei, kjøttpålegg, brød, julekaker og bridgeblanding. Ellers mat hun liker. Dette er noe hun setter stor pris på og venter på hvert år. Kusinen min og jeg møtes, handler sammen og besøker bestemor sammen og overrekker gaven sammen. Glad blir hun hvert enda år. Gaven kommer på rundt 200 kr tilsammen alt etter hva vi handler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Espera - ikke innlogget

I år får bestemor hjemmestrikkede tova tøfler, dusjsåpe og bodylotion (fra Dove, ikke noe "fancy" i så måte), bestefar får en krimbok (pocket) og en elgpølse. Sånne gaver pleier å falle i smak hos mine besteforeldre iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...