Gå til innhold

Kan jeg max ta ut 15 dager med sykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og har to av barna 50/50 og ett 60(meg)/40 pga spesielle behov.

Jeg har aldri tidligere vært så uheldig med å ha måtte bruke alle omsorgsdagene med sykt barn, men i 2022 har alle tre vært mye syke på forskjellig tid. I våre retningslinjer på jobb (offentlig ansatt) står det at ansatte med 3+ barn har rett på 15 dager fri med lønn, imens på nav.no stod det at man hadde 30 dager fordelt på to foreldre. Hva er rett her? 

Vet at jeg kan ta en dag uten lønn, men jeg trenger virkelig pengene😔

Anonymkode: 115da...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo det samme? 1 ansatt = 15 dager. 2 foreldre = 15 dager hver, dvs 30 dager totalt.

Anonymkode: a048e...918

Skrevet

Eksen har ikke brukt mange sykedager forresten men kan ikke være hjemme med barnet nå pga reisejobb.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen har ikke brukt mange sykedager forresten men kan ikke være hjemme med barnet nå pga reisejobb.

ts

https://www.nav.no/omsorgspenger#hvor-mange

dette var ikke veldig vanskelig å finne. Det er 20 dager hver uansett i 2022. Så er det egne ekstra tillegg for delt bosted osv. les her. 

Anonymkode: 9bb69...7e7

Skrevet

Takk, jeg misforstod nav sine sider og forstod at de 30 dagene var samlet, men ser nå at det gjelder pr forelder.

Vår oversikt på jobb ikke er oppdatert.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er skilt og har to av barna 50/50 og ett 60(meg)/40 pga spesielle behov.

Jeg har aldri tidligere vært så uheldig med å ha måtte bruke alle omsorgsdagene med sykt barn, men i 2022 har alle tre vært mye syke på forskjellig tid. I våre retningslinjer på jobb (offentlig ansatt) står det at ansatte med 3+ barn har rett på 15 dager fri med lønn, imens på nav.no stod det at man hadde 30 dager fordelt på to foreldre. Hva er rett her? 

Vet at jeg kan ta en dag uten lønn, men jeg trenger virkelig pengene😔

Du får ekstra dager for barnet med spesielle behov.

Har du søkt NAV? 

De gjelder fram til barnet blir 18 og har barnet en permanent diagnose, får du de ekstra dagene hvert år fram til barnet blir 18.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, jeg misforstod nav sine sider og forstod at de 30 dagene var samlet, men ser nå at det gjelder pr forelder.

Vår oversikt på jobb ikke er oppdatert.

ts

Ja, 30 pr foreldre. Er dobbelt ut året pga korona.

Anonymkode: 0d9db...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...