Gå til innhold

Sønnen min sier han ikke klarer å sove pga klimaendringene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sånn på 9 år, for et par uker på skolen hadde de om miljø og klimaendringer. Sønnen min har blitt så skremt at han har knapt sovet noen ting siden da. Er helt fortvilet ift hva vi kan gjøre. Det er så vidt vi har fått han på skolen. Noen som har råd?

Anonymkode: a798f...74d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en sånn på 9 år, for et par uker på skolen hadde de om miljø og klimaendringer. Sønnen min har blitt så skremt at han har knapt sovet noen ting siden da. Er helt fortvilet ift hva vi kan gjøre. Det er så vidt vi har fått han på skolen. Noen som har råd?

Fortelle han at han er død lenge før dette blir et veldig stort problem. Og ta kontakt med skolen og be dem fokusere på hva man kan gjøre og ikke på at alt er krise. 

Anonymkode: ba915...7f1

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, dette er problemet med at skolen skal lære opp barna ideologisk og moralsk. Sønnen din er sensitiv og sikkert snill, han blir veldig bekymret av det de han ser opp til forteller. På samme måte er det med opplæringen av gutter til å ikke voldta eller gjøre kvinner ukonfertable ved å spør dem ut upassende. Guttene som er sensitive blir veldig nervøse og tør kanskje ikke prøve seg på ei kvinne før de er opp i 30 årene.

Dere får det dere stemmer på. Ville ring rektor på skolen og skjelt dem ut.

Endret av sokrat
Skrevet

Da burde du fortelle din sønn at det ikke er så galt som det de sier i klasserommet.  Klimatemaet er som religion, man blir aldri enig.  Man må bare vente å se hva som skjer.
Klimaet kan ikke vi mennesker gjøre noe med , det er naturkrefter , og naturen  går sin gang med eller uten oss. 
Det har vært endringer i klimaet siden Adam og Eva, vi må rett og slett tilpasse oss .

Men jeg har veldig medfølelse med gutten din . Det er fryktelig trist at han er så redd 🥺
Det er på tide å fortelle gutten din litt om voksne mennesker og at noen liker å lage drama. At noen lyver og bedrar hvis de kan tjene noe på det .
Snakk med skolen og fortell hvordan gutten din har det , og at du ikke finner deg i at de lærer fra seg ting på en slik måte at barn får angst.

Anonymkode: c26f6...9a3

• Liker 1
Skrevet

Introduser han for programmer med David Attenborough på tv om den fantastiske jorden som vil vise han det positive og støtt han i engasjementet for klimaet ved å melde han inn i en organisasjon han kan få klistremerker og sånn fra så han føler han gjør noe viktig og føler at jorden kan reddes så han ikke bekymrer seg så mye 

Anonymkode: e78b6...a52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi foreldre får mange av livets utfordringer som bare vi kan. Nei, berolige gutten din du, og forklar på best mulig måte hvordan eller svar på ting han lurer på. Det er din oppgave som forelder. 

• Liker 1
Skrevet

Dette skriver du bare for å få folk til å reagere på at klima blir snakket om på skolen ts. Lei av sånne tråder.

Anonymkode: 0c3f4...f90

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du må forklare han at det er ingen klimakrise, og blir ingen heller, så lenge vi sorterer søppel. Trenger ikke forklare nøyere enn det. Så kan du ta opp dette med skolen og sette skapet grundig på plass for de såkalte "pedagogene". Nordmenn er helt kokos i hodet.

Anonymkode: 433b5...1ce

• Liker 2
Skrevet

Dette skulle vært forbudt. Barn blir indoktrinert om klimaet og hva får de gjort med det? De blir jo redde og traumer kan jage de i flere år. 
Greit st læreren snakker om å ikke kaste søppel på gata og skogen, lær se å rydde opp etter seg. De kommer langt bare ved dette.

Jeg har ingen tru på at Jordan går til helvete på grunn av klimaet. Klimaet endrer seg hele tiden og vi får bare være nøye med kildesortering, gjenbruk av ting og tang.

Stakkars barn som skal bli nedsyltet med dette klimahysteriet. Kjenner jeg er forbanna.

Anonymkode: 8c7f0...a0a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...