Gå til innhold

Nabogutten ødelegger ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke med vilje, men det begynner å bli dyrt. Han har sølt maling på en stol som vi ikke fikk bort, han sparket en dyr fotball under en bil så den sprakk, og siste nå var at han lagde bulk i bilen da han smalt døra igjen med setebeltet halvveis utenfor. Ikke bare en gang, men gang på gang sto han og smalt igjen døra.
Ved slike episoder, sier dere fra til foreldrene slik at de kan erstatte? Jeg får meg liksom ikke til det…

Anonymkode: 41d63...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ting jeg ikke ville sagt fra om. Å ødlegge med vilje hadde jeg sagt fra om, men tenker ikke han gjør det

Anonymkode: 62c63...deb

• Liker 4
Skrevet

Ja selvsagt sier man i fra. Vet du hvor dyrt det er å fikse bare en bitteliten bulk i bilen? Tusenvis.

Uhell kan skje. Som malingen, som fotballen. Men det der med bildøra, der går min grense.

Jeg var nylig på en prkeringsplass, og liten unge på rundt 6 pr, var så super forsiktig med døra, han har blitt lært opp at man holder på døra, man passer på. 

Anonymkode: 98600...03c

• Liker 3
Skrevet

Høres helt sprøtt ut. Hva gjør han på eiendommen deres i utgangspunktet? Det med bildøren var skikkelig drøyt. Kan jo ikke la han holde på slik, så her hadde jeg tatt en prat med foreldrene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert ikke med vilje, men det begynner å bli dyrt. Han har sølt maling på en stol som vi ikke fikk bort, han sparket en dyr fotball under en bil så den sprakk, og siste nå var at han lagde bulk i bilen da han smalt døra igjen med setebeltet halvveis utenfor. Ikke bare en gang, men gang på gang sto han og smalt igjen døra.
Ved slike episoder, sier dere fra til foreldrene slik at de kan erstatte? Jeg får meg liksom ikke til det…

Jeg ville tatt en prat med foreldrene og sagt:

Uhell kan skje, men det begynner å bli en god del av de uhellene her og det går utover oss økonomisk. Hvis dette fortsetter, må vi kreve økonomisk erstatning fra dere. 

Kanskje lærer de barnet sitt å være forsiktig eller å unngå deres eiendom og gjenstander?

Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Høres helt sprøtt ut. Hva gjør han på eiendommen deres i utgangspunktet? Det med bildøren var skikkelig drøyt. Kan jo ikke la han holde på slik, så her hadde jeg tatt en prat med foreldrene. 

Han nærmest bor her. Da han var liten kom han løpende hit rett etter barnehagen, nå går han hit rett fra skolen før han svinger en tur hjemom for å sove. Foreldrene har tullet med at de kan melde adresseendring på han. 
Eksemplene jeg kom med var bare noen få av mange. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han nærmest bor her. Da han var liten kom han løpende hit rett etter barnehagen, nå går han hit rett fra skolen før han svinger en tur hjemom for å sove. Foreldrene har tullet med at de kan melde adresseendring på han. 
Eksemplene jeg kom med var bare noen få av mange. TS

Hvorfor er han hos dere så ofte?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Adhd? 

Anonymkode: ec864...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Naturligvis sier man fra. Man sier «guttungen deres sølte forresten maling på en stol her forleden. Jeg fortalte han at maling ikke er noe små barn tar i uten voksen overvåkning da å få dette i øyne eller munn vil føre til alvorlig skade eller død. Så om han nevner at maling er farlig så er det fordi jeg så meg nødt til å være streng siden han utsatte seg for fare.»

Bilen? Hvorfor sa dere ikke fra der og da? Hvem står og ser på at et barn dæljer med dører? Igjen - dette medfører reell fare for alvorlig, varig skade. Grip inn og stopp barnet fysisk der og da - ta det opp med barnets foreldre at dette MÅ lærers ungen av dem før han skader seg selv på grunn av manglende oppdragelse.

Anonymkode: 5708b...fe9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er han hos dere så ofte?

Han leker med sønnen vår, og så sier han at liker å være her.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Naturligvis sier man fra. Man sier «guttungen deres sølte forresten maling på en stol her forleden. Jeg fortalte han at maling ikke er noe små barn tar i uten voksen overvåkning da å få dette i øyne eller munn vil føre til alvorlig skade eller død. Så om han nevner at maling er farlig så er det fordi jeg så meg nødt til å være streng siden han utsatte seg for fare.»

Bilen? Hvorfor sa dere ikke fra der og da? Hvem står og ser på at et barn dæljer med dører? Igjen - dette medfører reell fare for alvorlig, varig skade. Grip inn og stopp barnet fysisk der og da - ta det opp med barnets foreldre at dette MÅ lærers ungen av dem før han skader seg selv på grunn av manglende oppdragelse.

😱🙄

Anonymkode: 62c63...deb

Skrevet

Han leker med sønnen vår, og så sier han at liker å være her.

TS

Kan de ikke leke hjemme hos ham?

Skrevet

Det var mannen min som kjørte bilen, jeg var der ikke, men han fortalte at han var opptatt med å hjelpe vår sønn ut på sin side fordi det var trangt, og i mellomtiden sto denne andre gutten på andre siden av bilen og slamret med døra. Da den ikke gikk igjen første gang, tok han fart og prøvde en gang til. To bulker. TS

Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Kan de ikke leke hjemme hos ham?

Det vil han ikke. Nabogutten altså. Han insisterer på å være her hos oss. TS

Skrevet

Hvor fikk han malingen fra? Levnet dere malingsbøtter fremme? 

Det med fotballen kunne skjedd de fleste. Angående bildør tror jeg jeg ville behandlet denne ungen som en 2 åring. Fulgt og hjulpet uansett hva de skulle. 

Anonymkode: 5e6c1...3e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men skal ungene bestemne?

Er jo bare å si nei, fra nå av er det annenhver gang hos hver. 

Anonymkode: 5e6c1...3e6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kan ikke bestemme dette.

Hvis han ødelegger såpass mye, kan han ikke være hjemme hos dere.

Du må sette grensene og bestemme. 

Enten slutter han å ødelegge, eller så kan han ikke være hjemme hos dere og må leke med sønnen din et annet sted.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så naboungen er sjefen hjemme hos dere?

Selvfølgelig gir en beskjed når dette gjentar seg. 

Anonymkode: 44716...23b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var mannen min som kjørte bilen, jeg var der ikke, men han fortalte at han var opptatt med å hjelpe vår sønn ut på sin side fordi det var trangt, og i mellomtiden sto denne andre gutten på andre siden av bilen og slamret med døra. Da den ikke gikk igjen første gang, tok han fart og prøvde en gang til. To bulker. TS

Åpenbart ikke med vilje, men mannen din burde selvsagt sagt i fra til gutten når han oppdaget det selv om han var opptatt med å hjelpe deres barn ut av bilen. Det med ballen er fort gjort. Akkurat hvordan han fikk tak i maling som ikke går bort og i tillegg sølte det på en stol, skjønner jeg ikke helt.

Anonymkode: b67bb...1e3

Skrevet

Dette er uhell. Nei, jeg ville ikke sagt i fra. Når han er på deres eiendom må dere følge bedre med. Jeg syns ikke det er en selvfølge at han skal kunne velge å "bo" hos dere. Jeg ville styrt ungene, sånn at de vi var litt hos dere og litt hos dem. Det er også lov å si nei, når dere ikke orker å passe så på

Anonymkode: 5b331...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...