Gå til innhold

Dater mann i 50-årene med dårlig helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 50 årene, men frisk. Jeg dater en mann på samme alder som har dårlig helse med kronisk sykdom. Samliv, bevegelse, husarbeid ol. er krevende for han. Han er i jobb og gjør litt hjemme, men det føles og ser ut som en eldre mann på 60-70 år når han beveger seg. Fort sliten. Jeg har datet menn som er ti år yngre enn meg, og føler at de er litt jevnere fysisk. Han ser sikkert ti år eldre ut enn han er i tillegg. Jeg vet jeg er på vei inn i alderdommen nå, og det skremmer meg å være sammen med en jevnaldrende mann som fungerer så mye dårligere enn meg. Samtidig vet jeg at jeg kan bli syk i morgen, men det gjør ikke akkurat saken bedre. Det virker overfladisk å løpe pga. dette, men heller ikke lurt å gå inn i et mer seriøst forhold. Alderen gjør noen menn litt mer rigide, slik at han kan sette seg på bakbeina både nå og da.

Anonymkode: 6febd...000

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, om dette er ett problem for deg så ikke ha ett forhold til han da. Sikkert andre som ikke er så overfladisk som deg og som ser verdier i denne mannen.

Skrevet

50 år er ingen alder i 2022, men har man dårlig helse så går det fort nedover.

Anonymkode: f3693...610

• Liker 3
Skrevet

Går som en 60/70 åring.?Merkelig si,ser ikke forskjell på 50 eller 60 åring.Er helsa dårlig så er den dårlig,uansett alder.Har en farmor på 83 år som reiser både inn og utenlands stadig vekk,sammen med sin 93 år gamle vennine.Hvordan gange har en 50 åring forhold til en 60 åring,den ser jeg ikke forskjell på.

Anonymkode: dc5d2...d90

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går som en 60/70 åring.?Merkelig si,ser ikke forskjell på 50 eller 60 åring.Er helsa dårlig så er den dårlig,uansett alder.Har en farmor på 83 år som reiser både inn og utenlands stadig vekk,sammen med sin 93 år gamle vennine.Hvordan gange har en 50 åring forhold til en 60 åring,den ser jeg ikke forskjell på.

Enig, en merkelig sammenligning. Min far på mange og sytti år, er dritsprek. Jeg klarer knapt å holde tritt når vi går tur sammen 😂

• Liker 2
Skrevet

Han er i jobb så han yter jo ganske mye til tross for dårlig helse. Min mann er 50 og kronisk syk, mye ut og inn av sykehus og det er relativt alvorlig sykdom. Han jobber og jeg tar mesteparten hjemme så han får den hvilen han trenger etter jobb. Vi ser etter løsninger og ikke problemer. At han er kompatibel mentalt og kjærligheten er der så velger jeg heller en syk mann foran en frisk mann.

Anonymkode: 755a1...0c3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er i jobb så han yter jo ganske mye til tross for dårlig helse. Min mann er 50 og kronisk syk, mye ut og inn av sykehus og det er relativt alvorlig sykdom. Han jobber og jeg tar mesteparten hjemme så han får den hvilen han trenger etter jobb. Vi ser etter løsninger og ikke problemer. At han er kompatibel mentalt og kjærligheten er der så velger jeg heller en syk mann foran en frisk mann.

Anonymkode: 755a1...0c3

Tror det er mye lettere dersom dere møttes før forfallet satte inn. Da har du fått venne deg til det gradvis, ikke som et sjokkartet møte over natten 

Anonymkode: 6febd...000

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hannah80 skrev (4 timer siden):

Enig, en merkelig sammenligning. Min far på mange og sytti år, er dritsprek. Jeg klarer knapt å holde tritt når vi går tur sammen 😂

Selv om dere selv sitter med eksempler på gamlinger som er spreke så er det vel ikke SÅ fryktelig vanskelig å forestille seg hva TS mener når hun skriver at han fremstår som 10-20 år eldre i bevegelser og ganglag? Hvorfor gjøre seg så vanskelig?

Anonymkode: b2e91...074

• Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 timer siden):

Herlighet, om dette er ett problem for deg så ikke ha ett forhold til han da. Sikkert andre som ikke er så overfladisk som deg og som ser verdier i denne mannen.

Overfladisk? Hvorfor?

Skjønner henne godt jeg. 

Anonymkode: a21b9...ebc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...