AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Vi er en venninnegjeng som gir hverandre jukekalendere i adventsgave, egentlig er jeg lei det hele, men mange synes det er koselig. I år har noen valgt å kjøpe de billige flax kalderene til 50kr og noen flaks kalendere til 100 og 200. Nå er problemet at de som kjøpte kalender for 200 mener at vi alltid legger oss på de gode dyre kalenderene, og det blir altså den til 200. Jeg og et par til har ikke råd til å kjøpe 5 kalendere til 1000 kr, så vi kjøpte de billigere, og sa også tidlig fra om at det er litt smått med penger så det blir ikke prioritert. Nå er de som ga 200kr kalendere litt snurt for at de ikke fikk de samme selv. Jeg er lei, håper det hele tar slutt i år, men hva skal jeg si? Anonymkode: 61041...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er en venninnegjeng som gir hverandre jukekalendere i adventsgave, egentlig er jeg lei det hele, men mange synes det er koselig. I år har noen valgt å kjøpe de billige flax kalderene til 50kr og noen flaks kalendere til 100 og 200. Nå er problemet at de som kjøpte kalender for 200 mener at vi alltid legger oss på de gode dyre kalenderene, og det blir altså den til 200. Jeg og et par til har ikke råd til å kjøpe 5 kalendere til 1000 kr, så vi kjøpte de billigere, og sa også tidlig fra om at det er litt smått med penger så det blir ikke prioritert. Nå er de som ga 200kr kalendere litt snurt for at de ikke fikk de samme selv. Jeg er lei, håper det hele tar slutt i år, men hva skal jeg si? Anonymkode: 61041...fe6 Dette hadde jeg ikke orket. Bare si det rett ut? Anonymkode: f9a2f...bc0 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 det blir gøy om noen av dere vinner tenker jeg. Anonymkode: b7340...832 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Hva er poenget med å bytte kalendere med hverandre....? Kutt det ut, evnt kjøp til deg selv om du har lyst på. Anonymkode: 97764...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Kjøper alle kalender til alle? Sånn at alle sitter igjen med 5 kalendere hver? Dere bør jo isåfall endre denne praksisen sånn at alle sitter igjen med én kalender? Bytt på hvem som kjøper til hvem hvert år, evt kan alle kjøpe én kalender hver, så møtes dere og har en pakkelek hvor alle til slutt ender med én kalender. Og legg dere på en ca-pris sånn at det blir likt😊 Anonymkode: d1f61...002 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Et annet forslag kunne være at dere heller trekker en navnelapp og får hver deres hemmelige venn å gi til -alle gir og alle får 1 gave/julekurv/kalender med pris på si 500,-? Anonymkode: e2d63...626 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Det er helt innafor å si at dette blir siste år med julegaver. Man er ikke bedre venner om man gir gaver, spesielt ikke hvis man egentlig ikke har råd. Anonymkode: 894a1...cc7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 "Jeg har ikke lyst å være med på kalender-greien, så jeg står over." Og så står du over. Anonymkode: 61a09...b45
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøper alle kalender til alle? Sånn at alle sitter igjen med 5 kalendere hver? Dere bør jo isåfall endre denne praksisen sånn at alle sitter igjen med én kalender? Bytt på hvem som kjøper til hvem hvert år, evt kan alle kjøpe én kalender hver, så møtes dere og har en pakkelek hvor alle til slutt ender med én kalender. Og legg dere på en ca-pris sånn at det blir likt😊 Anonymkode: d1f61...002 Ja, så må en åpne og skrape 5 kalendere hver dag, i-landsproblem jeg vet, men er bare så lei og sliten, men det er jo koselig med en tradisjon og å holde gjengen litt samlet. Gode ideer her med pakkelek og sånn så vi alle ender med en kalender hver, langt heller det. Haha ja ser for meg om enkelte skraper 1 mill eller hva premien er. Takk for tips. Anonymkode: 61041...fe6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 Hva er poenget med å kjøpe flax-kalendere i gave til hverandre? Det er jo bare å bytte en kalender mot en kalender. Kan ikke alle bare kjøpe sin egen? Anonymkode: 00f8f...f0c 2
Carrot Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 Hvorfor kan du ikke bare si "Jeg er ikke med i år på de kalndergavene så dere trenger ikke kjøpe til meg" og la det være med det? De som blir furt får bare bli det, og om noen sier noe så kan du jo bare svare "hvorfor er det et problem for deg?" og snu det litt.. Voksne mennesker som bytter penger er bare teit spør du meg, det er fint med gaver under treet til alle man feirer sammen med og en liten ting trenger ikke koste all verden, men å bruke hundrevis på tull blir for dumt hvis det bare er for å tekkes andre,,
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Skrevet 1. desember 2022 Da sier du at det er super koselig med disse kalenderen. Men det er trange tider økonomisk akkurat nå, og du ha bare ikke råd. Da det blir 1000kr oppå alle julegaver og mat osv som må handles inn. Anonymkode: 972c4...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 "Jeg ønsker ikke å fortsette med denne tradisjonen. Det koster mye penger, og med prisstigning på alt mulig nå for tiden, ønsker jeg ikke lenger å delta". Anonymkode: 63364...40e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 Bare si at du ikke blir med på kalender-opplegget i år, det blir for mye oppå alt annet. Min erfaring er at det alltid er noen andre som vil takke deg etterpå for at du tok opp dette, som regel er det en eller to som pusher "dette er sååå koselig", og så slenger alle seg på for å ikke være party pooper, men jeg kan nesten garantere deg at du vil ende opp som helten i denne historien når du sier nei takk 😁 Anonymkode: 8093b...556
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva er poenget med å kjøpe flax-kalendere i gave til hverandre? Det er jo bare å bytte en kalender mot en kalender. Kan ikke alle bare kjøpe sin egen? Anonymkode: 00f8f...f0c Det tenkte jeg også. Løsningen her er at ts beholder den kalenderen hun har kjøpt, og motparten gjør det samme. Anonymkode: b8e30...3d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå