AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Hei, jeg er 52, har litt fet hud men tørr rundt nese og mellom øynene og sensitiv under øynene. Sliter med å finne riktig dagkrem. Har fått hjelp på taxfree, parfymerier og apotek men finner liksom ikke riktig dagkrem. Vil gjerne være litt matt i huden. Bruker ikke foundation og vil helst ikke det, bruker bare litt løspudder. Noen som har tips til god dagkrem? Er en jungel der ute. Og har hørt om BB-krem, er det noe som kunne vært noe for meg? Jeg er ikke vant til å bruke sminke så derfor jeg spør som jeg gjør. Takknemlig for hjelp. Anonymkode: 3ab85...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 30. november 2022 #2 Del Skrevet 30. november 2022 Denne er god om du vil matte ned huden. Liker lumene cc cream også, blir ikke blank av den 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Del Skrevet 30. november 2022 Avene hydrance light bb cream vil jeg anbefale. Fin farge og en lett fuktighetskrem Anonymkode: 4bbaa...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Del Skrevet 30. november 2022 Chanel! Fantastisk Anonymkode: 4ba5d...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Del Skrevet 30. november 2022 LRP mat fuktighetskrem fra Apotek 1 Anonymkode: 4bbaa...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 1. desember 2022 #6 Del Skrevet 1. desember 2022 La Roche Posay Toleriane Sensitive Light fra apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. desember 2022 #7 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei, jeg er 52, har litt fet hud men tørr rundt nese og mellom øynene og sensitiv under øynene. Sliter med å finne riktig dagkrem. Har fått hjelp på taxfree, parfymerier og apotek men finner liksom ikke riktig dagkrem. Vil gjerne være litt matt i huden. Bruker ikke foundation og vil helst ikke det, bruker bare litt løspudder. Noen som har tips til god dagkrem? Er en jungel der ute. Og har hørt om BB-krem, er det noe som kunne vært noe for meg? Jeg er ikke vant til å bruke sminke så derfor jeg spør som jeg gjør. Takknemlig for hjelp. Anonymkode: 3ab85...e18 Jeg synes det høres ut som om du har kombinasjonshud som er litt dehydrert, dvs. fuktfattig. Jeg er like gammel som deg og har en liknende hudtype, bortsett fra at jeg er litt blank/det i t-sonen, dvs. panne, nese og hake. I likhet med deg opplever jeg at huden blir blank, og typisk mattende dagkremer gir gjerne ikke nok fukt. De dagkremene jeg synes fungerer best for huden min, er CeraVe Moisturizing Lotion (den uten solfaktor), Dermalogica Skin Smoothing Cream og overraskende nok Ivy Aia Anti Age Face Cream med hyaluronsyre og vitamin E. Jeg har prøvd mange fuktighetskremer, men disse er de jeg kommer tilbake til. Nå vinterstid trenger huden min ekstra fukt, så da supplerer jeg med et fuktserum som jeg legger før kremen. En ny favoritt der er Caia Daily Boost serum. Nå er ikke de kremene jeg har nevnt, mattende, men de gjør meg heller ikke superblank. Jeg har også god erfaring med Erborian Bamboo Matte som nevnes i tråden, men jeg bruker dem som en primer oppå dagkremen og kun på blanke partier, da den ikke gir tilstrekkelig fukt alene. Ettersom du har sensitiv hud rundt øynene, kan du prøve med en parfymefri øyekrem for sensitiv hud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 21.55): Avene hydrance light bb cream vil jeg anbefale. Fin farge og en lett fuktighetskrem Anonymkode: 4bbaa...198 Hei, da har jeg prøvd denne og den blir litt blank. Er også litt lys i fargen så kanskje ikke helt match for meg. Roci skrev (På 1.12.2022 den 12.52): Jeg synes det høres ut som om du har kombinasjonshud som er litt dehydrert, dvs. fuktfattig. Jeg er like gammel som deg og har en liknende hudtype, bortsett fra at jeg er litt blank/det i t-sonen, dvs. panne, nese og hake. I likhet med deg opplever jeg at huden blir blank, og typisk mattende dagkremer gir gjerne ikke nok fukt. De dagkremene jeg synes fungerer best for huden min, er CeraVe Moisturizing Lotion (den uten solfaktor), Dermalogica Skin Smoothing Cream og overraskende nok Ivy Aia Anti Age Face Cream med hyaluronsyre og vitamin E. Jeg har prøvd mange fuktighetskremer, men disse er de jeg kommer tilbake til. Nå vinterstid trenger huden min ekstra fukt, så da supplerer jeg med et fuktserum som jeg legger før kremen. En ny favoritt der er Caia Daily Boost serum. Nå er ikke de kremene jeg har nevnt, mattende, men de gjør meg heller ikke superblank. Jeg har også god erfaring med Erborian Bamboo Matte som nevnes i tråden, men jeg bruker dem som en primer oppå dagkremen og kun på blanke partier, da den ikke gir tilstrekkelig fukt alene. Ettersom du har sensitiv hud rundt øynene, kan du prøve med en parfymefri øyekrem for sensitiv hud. Jeg har også prøvd Ivy Aia Anti Age Face Cream og den er også litt blank men ellers veldig god. Så tar gjerne i mot flere tips 🙂 Anonymkode: 3ab85...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Del Skrevet 11. januar 2023 Tar gjerne i mot flere tips 😀 Anonymkode: 3ab85...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 13. januar 2023 #10 Del Skrevet 13. januar 2023 Du kan jo forsøke en av disse, evt. kombinert med fuktserum på de tørre partiene: https://www.blush.no/product/1151836/ansiktspleie/serum-oljer/caudalie-vinopure-skin-perfecting-mattifying-fluid?gclid=Cj0KCQiAn4SeBhCwARIsANeF9DJNysvSc3VkLxzNeHXT59U3bNYbC7VwTRXGtdo4RlT5hMGrRhgm1EoaAqTuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds https://m.origins.eu/no/no/products/15352/skincare/moisturize/moisturizers https://www.blush.no/product/834984/ansiktspleie/dagkrem/formula-1006-seriously-shine-free?gclid=Cj0KCQiAn4SeBhCwARIsANeF9DI7wK-OM61ORUD6Jj4DGq0MpAgiY9Kx-hDiSz6duA0m9M7Ek_WNyL0aAmDXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Jeg har ikke forsøkt noen av dem selv, men de skal være mattende uten å tørke ut huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #11 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg har litt samme hudtype, i tillegg får jeg veldig lett tilstoppede porer uansett hva jeg bruker av peeling (bruker peeling powder) og serum. Akkurat nå tester jeg ut no7 Hydraluminous dag- og natt med Suntique I'm tone up Multibase spf50 over på dagtid. Sistnevnte har litt pigment slik at den jevner ut huden noe (er ganske rød i kinnene). Tilsetter noen dråper hyaluronserum i kremen (Origins på dagtid og no7 på kvelden). Virker lovende så langt. Jeg ser no7 også har foundation som jeg skal teste etter at jeg har brukt opp den idiotisk dyre Armani-foundationen jeg fikk til jul (som forøvrig ikke er bedre enn de rimelige jeg kjøper på Vita). Jeg kan ikke bruke noen kremer med olje i, da tettes porene med en gang, men sminke går greit av en eller annen grunn (men ikke de med mattende effekt). Solkrem går ikke så må ha sminke med faktor. Huden min tåler dårlig mattende dagkremer, føles som de tetter til porene og jobber mot fuktighetskremen under slik at jeg flasser mot slutten av dagen, masse fukt er tingen. Skal teste ut retinol også for å se om det hjelper på porene (derav den høye faktoren, men er supernøye på faktor uansett. vil ikke ha rynker 😁). Anonymkode: d52a4...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå