AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Hei😊 jeg går ofte til psykolog på grunn av fortiden min og psykologen min sier at jeg aldri blir til å bli helt psykisk stabil på grunn av det jeg har opplevd og jeg må bare akseptere det. Psykologen sa også at alle mennesker har opp å nedturer i livet. Jeg sliter en del med pnesanfall og angstanfall når jeg er på mine nedturer å det måtte jeg bare akseptere at jeg hadde?! Har flere bedre dager enn dårlige dager så det er klart😊 Anonymkode: 185ce...12d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Det synes jeg er merkelig utsagt fra psykolog. Ja, du må lære deg å akseptere det, MEN man går til psykolog for å få verktøy til å takle angstanfall og lignende bedre, og kanskje etterhvert som man mestrer det, unngå å komme i situasjoner der man får disse anfallene. Men det er viktig at du aksepterer at DU er den som må jobbe, en psykolog kan ikke gjøre arbeidet for deg, og i utgangspunktet tjener de masse penger på å ha folk hos seg i mange år. Anonymkode: 50ffb...f03
loppekasse Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Enig, veldig merkelig utsagn fra psykologen
Hannah80 Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Syns ikke det var en merkelig ting å si. Han har jo rett. Mange har angst for angsten. Og det å akseptere at et angstanfall er i anmars, er jo med på å ufarliggjøre det. Men man må jo selvsagt få verktøy til å håndtere det. Men det regner jeg med at han hjelper deg med:) 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Alternativt, så kunne behandleren sagt at du ville bli frisk. Og hvis du ikke ble frisk så kunne du bruke det mot behandleren også. Har jobbet flere år med ungdom og unge voksne som har sitt å stri med, selv liker jeg uttrykket: Det handler ikke alltid om å bli helt frisk, men mindre dårlig.. Det er trygt å si siden det ikke gir noen garanti i noen retning. Det indikerer bare et mål i behandlingen som gis. Anonymkode: 42396...f75
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det synes jeg er merkelig utsagt fra psykolog. Ja, du må lære deg å akseptere det, MEN man går til psykolog for å få verktøy til å takle angstanfall og lignende bedre, og kanskje etterhvert som man mestrer det, unngå å komme i situasjoner der man får disse anfallene. Men det er viktig at du aksepterer at DU er den som må jobbe, en psykolog kan ikke gjøre arbeidet for deg, og i utgangspunktet tjener de masse penger på å ha folk hos seg i mange år. Anonymkode: 50ffb...f03 loppekasse skrev (1 time siden): Enig, veldig merkelig utsagn fra psykologen Net det et ikke merkelig. Psykiske lidelser kan bli kroniske på lik linje som somatiske lidelser. Anonymkode: 7c4e4...da0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alternativt, så kunne behandleren sagt at du ville bli frisk. Og hvis du ikke ble frisk så kunne du bruke det mot behandleren også. Har jobbet flere år med ungdom og unge voksne som har sitt å stri med, selv liker jeg uttrykket: Det handler ikke alltid om å bli helt frisk, men mindre dårlig.. Det er trygt å si siden det ikke gir noen garanti i noen retning. Det indikerer bare et mål i behandlingen som gis. Anonymkode: 42396...f75 Flere dager som er bra enn dårlige dager men akseptere at man har bølger der de dårlige dagene kommer. Anonymkode: 185ce...12d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 loppekasse skrev (4 timer siden): Enig, veldig merkelig utsagn fra psykologen Nei det er det ikke. Ville du gått i behandling for å bli løyet for? Bli fortalt at ts vil bli problemfri ved hard jobbing når behandler vet at det aldri vil skje? Ts må jobbe for å få det best mulig. å jobbe for noe uoppnåelig bringer hvertfall ikke lykke. Mindre mål. Gi seg selv aksept for hva som er bra nok og se alt over som en bonus. Håper folk fortsetter å være ærlige. Anonymkode: 728dc...f75
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei det er det ikke. Ville du gått i behandling for å bli løyet for? Bli fortalt at ts vil bli problemfri ved hard jobbing når behandler vet at det aldri vil skje? Ts må jobbe for å få det best mulig. å jobbe for noe uoppnåelig bringer hvertfall ikke lykke. Mindre mål. Gi seg selv aksept for hva som er bra nok og se alt over som en bonus. Håper folk fortsetter å være ærlige. Anonymkode: 728dc...f75 Helt problemfri vil jeg aldri bli dessverre,det er bedre at psykologen er ærlig imot meg enn lyve til meg,da kommer jeg ingen vei i livet og i behandlingen. Anonymkode: 185ce...12d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 19.52): Nei det er det ikke. Ville du gått i behandling for å bli løyet for? Bli fortalt at ts vil bli problemfri ved hard jobbing når behandler vet at det aldri vil skje? Ts må jobbe for å få det best mulig. å jobbe for noe uoppnåelig bringer hvertfall ikke lykke. Mindre mål. Gi seg selv aksept for hva som er bra nok og se alt over som en bonus. Håper folk fortsetter å være ærlige. Anonymkode: 728dc...f75 Takk for fine ord og at du ser! Det var harde ord psykologen kom med som er litt vanskelig å ta inn. Anonymkode: 185ce...12d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 Noen ganger må man bare akseptere at man har de utfordringene eller sykdommene man har og lære å leve med det og verktøy for å takle det på best mulig måte. Mange slapper også mer av eter man har akseptert det. Men før du tar det psykologen sier for god fisk, få en second opinion. Godt mulig en annen behandler ser det helt anerledes. Og vær glad for at du har flere gode dager enn dårlige 😊 Det er ihvertfall noe positivt du kan ta med deg videre. Anonymkode: a2890...21f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Bytt psykolog med en gang, kjære deg! En psykolog skal ikke snakke sånn til deg. Minnet meg om ei jeg hadde; etter hver time, satt jeg der og gråt. Du fortjener bedre❤️ Anonymkode: 5dd3c...9f9
Purple_Pixiedust Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Skjønner det var hardt å høre. Samtidig vil det bli lettere når du har akseptert det. Jeg er i samme situasjon med at jeg nok aldri vil bli frisk. Mitt mål er å redusere innleggelser slik at det i det minste kan gå noen år mellom hver skikkelig dårlige perioder. Det ville vært fantastisk. Så får det være greit at jeg kommer til å ha det svingende.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 Mye er jo gjort dersom man kan akseptere at en dag innimellom er litt dårligere enn andre. Men hvis man stresser mye med det og "går helt i kjelleren" av å kjenne på en bølgedal så vil den dårlige dagen gjøre et stort avtrykk. Kanskje vil reaksjonen på den dårlige dagen føre til at det ikke blir en dårlig dag, men flere dager. Hvis man heller tar det litt mer rolig og tenker "ja ja, her var angsten igjen, men dette går over snart", så vil man ikke plages så mye av svingningene. Da varer ikke bølgedalen så lenge heller. Anonymkode: 85c2f...f28
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bytt psykolog med en gang, kjære deg! En psykolog skal ikke snakke sånn til deg. Minnet meg om ei jeg hadde; etter hver time, satt jeg der og gråt. Du fortjener bedre❤️ Anonymkode: 5dd3c...9f9 Hvis en psykolog ser at en pasient har såpass store plager/symptomer at en ikke kan bli helst frisk så skal psykologen si det til pasienten sin. Jeg har en ufattelig dyktig psykolog og hun har sagt akkurat det samme. Men at jeg kan lære å leve med det og få et godt liv, men samtidig akseptere sykdommene mine. Anonymkode: a2890...21f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bytt psykolog med en gang, kjære deg! En psykolog skal ikke snakke sånn til deg. Minnet meg om ei jeg hadde; etter hver time, satt jeg der og gråt. Du fortjener bedre❤️ Anonymkode: 5dd3c...9f9 Når man har pnes pluss ptsd så er det en vanskelig kombinasjon fordi pnesen er komplisert samspill mellom kropp og sinn og ptsd er også komplisert og når de to er sammen så kan det bli litt vanskelig når en dårlig dag kommer Anonymkode: 185ce...12d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå