enkefru Skrevet 6. desember 2022 #81 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De som svarer på facebook er nok selv brukere på kg, visste ikke at kg hadde ei gruppe på facebook før nå. Anonymkode: 58dd2...696 KG har ingen gruppe på fb, men de har en egen side som legger ut poster om innlegg herfra. Slik aviser gjør med artikler, foreninger legger ut for sine "saker" osv, som reklame og for å få flere brukere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #82 Del Skrevet 6. desember 2022 Embla Othea skrev (4 timer siden): Jeg skjønner at det er ubehagelig, men det er nettopp derfor man ikke skal utlevere seg selv på nettet. Jeg skjønner at det er fristende å trekke egne konklusjoner av en sånn tråd, men skal man komme med en pekefinger til andre, bør man vel i det minste lese hele innlegg før man gjør det. Eller hva synes du? Er vel litt flaut å virke nedlatende når man bommer på temaet? Om teskje er nødvendig: Det er ingen skummel utlevering her, og heller ikke det som er problemet. Mamajune11 skrev (4 timer siden): Er det virkelig folk som tar skjermbilde og legger ut på facebook? 😂 Så teit. Det er det helt sikkert, men det offisielle KG kopierer inn utdrag fra tråder og linker til de. Gjerne utdrag og tråder som får trådstarter til å fremstå både dum og urimelig. Merkelig åhenge ut brukerne sine slik? Hva private gjør har man ingen oversikt over, men det blir noe helt annet synes jeg. Anonymkode: b0384...536 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #83 Del Skrevet 6. desember 2022 KG har strengt tatt lov gjøre dette med innleggene. Men jeg syns ikke noe særlig om praksisen som gjør at det blir gående to parallelle diskusjoner med utgangspunkt i samme innlegg. Og hvor den som har startet tråden ikke vet at diskusjonen pågår to steder eller ikke vil svare på FB under fullt navn, eller ikke har en FB-profil. Hvis KG ville bruke Facebook for å øke trafikken her inne så burde de jo lenka til diskusjonene, men stengt kommentarfeltet på FB slik at de som ville diskutere saken måtte inn hit. Anonymkode: c5881...195 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #84 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): KG har strengt tatt lov gjøre dette med innleggene. Men jeg syns ikke noe særlig om praksisen som gjør at det blir gående to parallelle diskusjoner med utgangspunkt i samme innlegg. Og hvor den som har startet tråden ikke vet at diskusjonen pågår to steder eller ikke vil svare på FB under fullt navn, eller ikke har en FB-profil. Hvis KG ville bruke Facebook for å øke trafikken her inne så burde de jo lenka til diskusjonene, men stengt kommentarfeltet på FB slik at de som ville diskutere saken måtte inn hit. Anonymkode: c5881...195 Nettopp, helt enig med deg! Hadde det enda kommet en "notis" i tråden om at den er delt på FB. Og selvsagt stengt kommentarfelt. Anonymkode: b0384...536 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #85 Del Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 16.30): Leste litt feil ser jeg, men du skriver altså mye her inne da - siden du har begynt å bli hengt ut. Har du ikke kontroll? Alt man skriver og legger ut på nettet er åpent for alle. Hvis du har så veldig mye på hjertet anbefaler jeg deg å gå til psykolog. Syntes fortsatt det høres veldig merkelig ut at vennene dine finner tråder som er lagd av deg. Det er bare så tilfeldig at det ikke høres sant ut, og jeg tror faktisk ikke på tilfeldigheter. Hvis det har seg slik, så kan jeg jo bare se for meg at du skriver en del tråder - som blir oppfattet som teit/sutrete osv. Anonymkode: d14b1...c58 Jeg tror det er flere som har blitt kjent igjen av en venn/bekjent etter å ha skrevet her. Jeg har en venn som kjente igjen meg, etter at jeg delte noen innlegg hvor jeg skrev om meg selv i både helseforumet og de klarsynte trådene. Jeg følte jeg hadde vært forsiktig, ikke delt detaljer, og endret på noen småting osv, men sammenlagt gjennom flere innlegg en periode, skjønte altså likevel denne vennen hvem jeg var. Og hvem vet, kanskje enda flere jeg kjenner har skjønt hvem jeg er. Det syns jeg var guffent, og har derfor helt sluttet å dele personlige dilemmaer osv, og har også helt sluttet å bruke nicksavnet, uansett hva jeg skriver. TS, jeg er enig med deg! Jeg oppdaget denne facebooksiden ved en tilfeldighet for en stund siden, og fikk litt småpanikk når jeg så den, begynte å scrolle meg nedover i frykt for å se et av mine litt personlige innlegg, men jeg fant heldigvis ikke noen. Facebook er noe dritt når det kommer til akkurat dette, for «alle» er jo på Facebook, og plutselig er det flere som kjenner igjen historien som er delt. Ikke noe gøy i det hele tatt😕 Anonymkode: 01879...16c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #86 Del Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 17.34): Men jeg syns ikke noe særlig om praksisen som gjør at det blir gående to parallelle diskusjoner med utgangspunkt i samme innlegg. Og hvor den som har startet tråden ikke vet at diskusjonen pågår to steder eller ikke vil svare på FB under fullt navn, eller ikke har en FB-profil. Hvis KG ville bruke Facebook for å øke trafikken her inne så burde de jo lenka til diskusjonene, men stengt kommentarfeltet på FB slik at de som ville diskutere saken måtte inn hit. Helt enig i dette!! Det er en uting at innlegg deles på Facebook, også vet ikke en gang trådstarter at innlegget er delt. Veldig guffent!! Kjemperart at det er lov!! Anonymkode: 01879...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #87 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 14.37): Jeg synes dette er så vondt og ekkelt. Ene tråden jeg hadde laget ble lagt ut, utdraget føltes så tatt ut av sammenheng. Mange kommentarer om ditten og datten, og jeg blir så lei meg. Det blir jo noe helt annet når jeg ikke kan svare på kommentarene, for da deler jeg jo hvem jeg er med navn og FB-profil. Mens alle kan diskutere masse om meg og mitt liv uten å lese oppdateringer eller presiseringer i tråden. Anonymkode: b0384...536 Viser bare hva folk gjør ut av ting. Jeg var blandet inn i noe som var på nyhetene for noen år siden. En Facebook- venn av meg la ut denne saken på profilen sin, og folk begynte å komme med drittkommentarer der og. Det var bare åpenbart at de ikke har vært i noe slik selv, så de er veldig uviten og lager bare sine egne bilder i hodet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #88 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Helt enig i dette!! Det er en uting at innlegg deles på Facebook, også vet ikke en gang trådstarter at innlegget er delt. Veldig guffent!! Kjemperart at det er lov!! Anonymkode: 01879...16c Hvorfor er det rart? Alle vet at det som deles her er offentlig, så man bør kanskje la være om man er redd for slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #89 Del Skrevet 9. februar 2023 Reglene er faktisk litt uklare her. Det står også at de ikke vil gjøre dette uten å kontakte registrerte brukere. Men det står ingenting om anonyme innlegg. Og har reglene alltid vært der, eller har noe av dette kommet til i ettertid ? Modererer de kommentarer under de samme regler som gjelder internt på kvinneguiden (som de selv har laget for å beskytte brukere og få brukere til å oppføre seg...). Uansett regler eller ikke regler. Som noen sier over her: De skiter i eget reir. De folkene som ser denne markedsføringen vet jo at de kan deles på facebook om de skriver om private ting på kg.... Det er vel neppe noe god markedsføring i seg selv. Og det er ganske respektløst overfor folk som skriver om vanskelige ting i livet, at noen i markedsøringsavdelingen behandler lovet dere som clickbate. Total mangel på finfølelse og shame on them. Anonymkode: df108...59a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #90 Del Skrevet 9. februar 2023 Ikke bare det. Trådene diskuteres også av programledere på radio Anonymkode: a3057...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #91 Del Skrevet 9. februar 2023 On 12/6/2022 at 10:25 AM, AnonymBruker said: De som svarer på facebook er nok selv brukere på kg, visste ikke at kg hadde ei gruppe på facebook før nå. Anonymkode: 58dd2...696 Det var mannen min som viste meg det. Han er ikke på kg Anonymkode: 09f98...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #92 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var mannen min som viste meg det. Han er ikke på kg Anonymkode: 09f98...e17 Ja, det spres ut som en form for annonse. Ikke bare til medlemmer av gruppen. Jeg får masse slike, og har aldri vært medlem av den gruppa. Anonymkode: df108...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #93 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke bare det. Trådene diskuteres også av programledere på radio Anonymkode: a3057...80e Men det er ikke i regi av Kvinneguiden, det blir noe helt annet. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det spres ut som en form for annonse. Ikke bare til medlemmer av gruppen. Jeg får masse slike, og har aldri vært medlem av den gruppa. Anonymkode: df108...59a Det er ingen gruppe, det er Kvinneguidens offisielle Facebook-side. Akkurat som at VG publiserer utdrag fra sine artikler. Mens VG åpent forsøker å få det mest spennende ut av utdraget for å trekke lesere, så gjør jo KG noe av det samme, de plukker ut deler av innlegget for å dra lesere. Men dette tar innholdet ut av kontekst. Aviser er også underlagt Vær varsom-plakaten, mens KG som kun deler brukernes egne innlegg ikke er det på samme måten. Det er skremmende og ufint. Hadde de enda hatt kommentar-funksjonen avslått, slik at alle som ville kommentere måtte inn i tråden, men neida. Ergo ender det med to "offisielle" diskusjoner, der trådstarter enten er kneblet på FB-diskusjonen, eller må oute seg selv. Anonymkode: b0384...536 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå