Gå til innhold

Flere som synes det er ubehagelig at tråder fra KG postes på Facebook? Diskusjoner man ikke kan delta i heller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 16.31):

Skrullingene på fb, ønsker å føle seg bra om seg selv, ved å gjøre narr av skrullingene på kg lol

Anonymkode: 2a5a6...db8

Ja, og hvordan synes du at det føles ut å bli gjort narr av på FB? For du er jo en av oss du også..

Jeg for min del ville ikke brydd meg :promp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som om innleggene på Facebook velges ut for å latterliggjøre folk.

Anonymkode: 4a44d...fa7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var den tråden om alt ts skulle sende med på skolen var jo folk på FB mye mer på fornuftens og ts side enn mammapolitiet her inne…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, enig, der nevner du noe jeg ikke helt klarte å peke på. Men innleggene det "offisielle KG" velger ut virker nettopp utvalgt for å latterliggjøre. Utdragene også. 

Anonymkode: b0384...536

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 minutter siden):

Hvis det var den tråden om alt ts skulle sende med på skolen var jo folk på FB mye mer på fornuftens og ts side enn mammapolitiet her inne…

Er lenger siden mitt ble lagt ut, men det spiller jo ingen rolle. :) 

Anonymkode: b0384...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det oppleves ubehagelig og jeg skjønner også behovet for å forsvare deg/rette opp når de diskuterer på feil premisser. Det er veldig merkelig at Kvinneguiden velger å gjøre dette på sin offisielle side. Skulle tro de ønsker å være et trygt forum hvor folk tør å dele ting.

Men det er en viktig påminnelse om at nettvett er viktig, også på et anonymt forum. I det man publiserer noe på nett så er det åpent for alle. Kvinneguiden er for mange ren underholdning, og blir mye brukt for å lage humor eller for latterliggjøring. Virker som at Kvinneguiden har kastet seg på humortoget og har innsett at de kan få mye trafikk ved å legge ut innlegg som er lett å latterliggjøre.

Anonymkode: b4e22...d16

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er overrasket over at dette er såpass sjokkerende på folk. Du eier ikke innleggene du skriver på KG, og det er reglene veldig tydelig på.

Anonymkode: 7d64c...f6b

Men det står også helt tydelig i reglene at KG vil informere brukerne hvis innleggene benyttes andre steder. Og det har de ikke gjort.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, de skiter i eget reir. De latterliggjør egne brukere. 

Jeg har lenge syntes det er ille hvordan KG utnytter moderatorene sine ved å la dem jobbe «frivillig», altså uten lønn. Når det nå viser seg at de også henger ut og latterliggjør brukerne sine for å oppnå klikk og trafikk, så har de nådd et nytt lavmål.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 17.46):

Hva står der? For smått til å lese der. 

Anonymkode: 1005d...887

Så gå inn på fb å se da🙄

Anonymkode: 4e57c...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er ubehagelig men tenker at før man poster noe her eller ellers på nett så må man tenke gjennom at det kan bli delt og gjenkjent. Har lest tråder der personene det snakkes om (slitsomme slektninger, gal nabo eller hva som helst) trolig lett vil kjenne seg igjen hvis de er KG-brukere. Svigermor gjorde ditt og datt, og barna blir også beskrevet. Virker ikke helt som om folk tenker før de utleverer seg. 

Anonymkode: a8696...bbd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (7 timer siden):

Men det står også helt tydelig i reglene at KG vil informere brukerne hvis innleggene benyttes andre steder. Og det har de ikke gjort.

Det "benyttes" vel strengt tatt ikke på Facebook. Det linkes til.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (17 timer siden):

Det "benyttes" vel strengt tatt ikke på Facebook. Det linkes til.

Den definisjonen er jeg ikke enig i. Hvis det bare var synlig etter at man klikket på linken, og bare kunne kommentere på KG, så ja. Men man kan lese innlegget på FB uten å klikke på lenken, og man kan kommentere og diskutere innlegget på FB. Dermed benyttes det på Facebook. I tillegg kan man klikke og komme til KG, men ikke bare det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Så gå inn på fb å se da🙄

Anonymkode: 4e57c...dfb

Sjekk hva du svarer på før du himler med øynene.

Anonymkode: 1005d...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 10.12):

Har samme inntrykk. Fungerer som clickbait, samtidig som det opprettholder ryktet om den gjengse KG-er som dum og sladrete.

Anonymkode: d3939...f33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som svarer på facebook er nok selv brukere på kg, visste ikke at kg hadde ei gruppe på facebook før nå.

Anonymkode: 58dd2...696

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig folk som tar skjermbilde og legger ut på facebook? 😂 Så teit. 

Endret av Mamajune11
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 19.15):

Skjønner at det er ubehagelig men tenker at før man poster noe her eller ellers på nett så må man tenke gjennom at det kan bli delt og gjenkjent. Har lest tråder der personene det snakkes om (slitsomme slektninger, gal nabo eller hva som helst) trolig lett vil kjenne seg igjen hvis de er KG-brukere. Svigermor gjorde ditt og datt, og barna blir også beskrevet. Virker ikke helt som om folk tenker før de utleverer seg. 

Anonymkode: a8696...bbd

Helt enig. Jeg tror mange her tror at ingen de kjenner er på KG. Ettersom det er litt tabu og rett flaut? Vet ikke. Men jeg har aldri hørt noen andre si «jeg snakket me ei i en tråd på kg» enn meg og et søskenbarn. Vet mannen min er her, men han snakker nok ikke med kompiser om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er ubehagelig, men det er nettopp derfor man ikke skal utlevere seg selv på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 4.12.2022 den 12.05):

Huff

Hulderen skrev (På 4.12.2022 den 12.09):

Ja, de skiter i eget reir. De latterliggjør egne brukere. 

Jeg har lenge syntes det er ille hvordan KG utnytter moderatorene sine ved å la dem jobbe «frivillig», altså uten lønn. Når det nå viser seg at de også henger ut og latterliggjør brukerne sine for å oppnå klikk og trafikk, så har de nådd et nytt lavmål.

Enig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 1.12.2022 den 16.43):

Det var jeg ikke klar over. Der veldig ufint av KG å gjøre uten å opplyse om det! Det burde faktisk stå spikret på hovedsiden, slik at alle ser det. 

Ikke jeg heller.

Anonymkode: 4488c...a07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...