Gå til innhold

Kjønnsnøytrale julekaker.

Anbefalte innlegg

Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Nå har stortinget bestemt at kakemenn skal hete kakeperson. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/stortinget-avskaffer-kakemenn/77892851

Herregud, det er kaker. Aldri tenkt på de som noe kjønn, er bare kaker liksom. Syns det blir for dumt, hva blir det neste hvite pepperkaker for å ikke krenke brune mennesker? 

Hva tenkere dere om dette?

Man kan jo også lage kakemenn, utformet som dyr eller andre ting, de kan jo ikke hete kakeperson 😅

Endret av Athena Catalina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordet mann kan være kjønnsnøytralt, så dette er bare tull. Selv om det ikke hadde vært kjønnsnøytralt så hadde det vært tull

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Oh lord, håpet det var tull. Synes det er idiotisk.

Det finnes menn og kvinner, de kan ikke slette det ut.

Hvis det ikke er bra nok med pepperkakemenn, så burde de heller skrive "Pepperkakemenn, Pepperkakekvinner,og Transpepperkakemenn/kvinner." 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Noe så teit. Dette hadde de tid til, men en viktig avgjørelse kunne de ikke bruke tid på i stedet.

Jeg kommer alltid til å si kakemenn uansett. Forandrer ikke språket mitt pga dette tullet.

Skrevet

Trettebergstuen altså. 🙄

• Liker 9
Skrevet

«Kakepersoner; hun,hen og han».

Er det mulig. Kjipt med så mye fordumming av debatten

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er forkastelig og krenkende overfor de som ikke identifiserer seg som menneske men heller identifiserer seg som en katt *vifte med ironiflagget*

KakeFIGUR, da.... 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

For dumt. Kaker et kaker. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
58 minutter siden, Athena Catalina said:

Nå har stortinget bestemt at kakemenn skal hete kakeperson.

Nei. Kafeen på Stortinget har kalt kakene noe annet enn det tradisjonelle kakemann. Det er hele saken.

Endret av linsejesus
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg orker faen ikke mer….

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kakeperson er kjempetungvint. Kall det kakefolk da, i det minste.

Idiotopplegg, for øvrig.

• Liker 7
Skrevet

Står jo at kafeen er kjent for å sette humoristiske navn på varene sine. Så dette er jo gjort med glimt i øyet🤭

• Liker 5
  • Nyttig 4
Gjest Villfisker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Står jo at kafeen er kjent for å sette humoristiske navn på varene sine. Så dette er jo gjort med glimt i øyet🤭

Hvis vi absolutt skal ødelegge kakemennene nå. Hva med kakefanden?

Sånne hoder 😈👈

Skrevet

1.april- det er vel ikke enda??🤔😳😳   

Huff... Blir snart umulig si, gjøre, eller lage noe som helst snart...  Dummeste- eller noe av det dummeste jg har hørt!!! ( har jo vært litt før også...) 🙄  

I år må jeg nok lage pikk på pepperkakedamene, og fitte på pepperkakemennene...- sånn for å være SIKKER på at det blir kjønnsnøytralt! Blir fiiiiiine kaker det tenker jeg!! 😝

• Liker 4
Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Hvis vi absolutt skal ødelegge kakemennene nå. Hva med kakefanden?

Sånne hoder 😈👈

Tror det vil begrense seg til Stortingets kafeteria. Så blir nok ikke et "problem" for oss andre som ikke vanker på Stortinget 😎

• Liker 3
Skrevet

Jeg tolker det slik:

Stortinget har ikke bestemt at kakemenn skal hete kakeperson. 

Bakeriet på stortinget har kalt kakemenn for kakeperson; Han,hun,hen. 

Det er slik jeg tolker, altså ingen juridisk endring på navn av kakesorten kakemenn. Men et humoristisk svar på samfunnets debatt - av de kakeansvarlige på Stortingets kafeteria. 
Altså ikke de folkevalgte. 

Så kan vi puste lettet ut og gå tilbake til julebaksten.

• Liker 5
Gjest supernova_87
Skrevet

Åhåhåhå, er dette en spøk? 

Det er lenge siden jeg har ledd så rått. :ler:

Kakene er så viktige, og enorme representasjoner av MAKT, så vi må jammen passe på så ingen kvinner og transpersoner føler seg nedvurdert av at det bare er MENN som får lov å være kaker, fysj! :ler:

Skrevet

Hadde forresten latt være kjøpe "kakeperson " om det stod det på bakeriet!!!!   Blir for dumt! Hufff!!!🤮

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Tror det vil begrense seg til Stortingets kafeteria. Så blir nok ikke et "problem" for oss andre som ikke vanker på Stortinget 😎

Vi får håpe du har rett. Heldigvis kan uansett ingen nekte oss å bake akkurat det vi vil. 😁

Gjest Villfisker
Skrevet
Nattero skrev (1 minutt siden):

Hadde forresten latt være kjøpe "kakeperson " om det stod det på bakeriet!!!!   Blir for dumt! Hufff!!!🤮

Haha. Tror jeg får ta med meg sprittusjen i lomma, beste gang jeg skal inn på et bakeri :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...