Gå til innhold

Er jeg for overbeskyttende....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort i min situasjon?:

Datteren min har kyssesyka og har vært veldig dårlig i 4 uker. Hun går fortsatt til kontroller pga forstørret milt og lever, og har gått ned flere kilo (hadde ingenting å gå på heller). Fortsatt ikke greid å gå på skolen. 

Nå kommer min ene søster m familie på besøk i helgen (bor langt unna), og de gleder seg sånn til å treffe oss. Men de skal bo hos en annen slektning som nettopp fikk covid, og jeg vet derfor ikke om jeg og ungene bør møte de i hele tatt 😐

Greit nok at covidsmitte kan vi få hvor som helst, men her vet jeg jo om at smittefaren finnes, så skal jeg da bevisst risikere at datteren min blir smittet....? Vet ikke om den lille kroppen hennes vil tåle enda mer sykdom...

Anonymkode: 7d3cb...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ventet med besøk..Covid eller ikke. Hun ble jo ikke bli smittet noe mer nå, skolen eller venner. Nå er det viktig at hun får spist, slappet av og komme seg 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Hør med fastlegen!

Anonymkode: a08bc...23b

Skrevet

Er hun tilbake på skolen? 

Anonymkode: 925a4...2f4

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Om du ikke føler for besøk, så syns jeg du skal vente. 

Skrevet

Hvis de absolutt må bo hos en slektning med covid hadde jeg droppet det

Anonymkode: 0d718...e03

Skrevet

Jeg hadde definitivt droppet besøket. Du er ikke for overbeskyttende 

Anonymkode: 0a297...bbd

• Liker 1
Skrevet

Forstår jeg deg rett i at hun har vært så dårlig at hun ikke har vært på skolen på 4 uker, og ennå ikke orker å dra på skolen? Da ville jeg skjermet henne mot smitte ved å unngå å treffe disse.

Ja, man kan bli smittet hvor som helst, ved at familien drar på jobb, skole og butikken. Det er likevel forskjell på det, og å helt bevist bo hos noen med påvist smitte.

Hun er syk, og er derfor både mer utsatt for å bli syk og for å bli sykere ved covid-smitte. Det er derfor direkte ubetenksomt, eller nesten slemt, av disse slektningene å overhode vurdere å utsette henne for en så stor smitterisiko!

Din søster kan treffe dere en annen gang. Jeg ville oppfordret henne til å utsette hele reisen, for å også ta hensyn til den syke slektningen de skal bo hos. 

Anonymkode: 6e9ef...99b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde definitivt droppet besøket. Du er ikke for overbeskyttende 

Anonymkode: 0a297...bbd

Rett etter jeg la ut innlegget ringte faktisk søsteren min selv og sa at vi sikkert bør la være å treffes av hensyn til datteren min. Så da er det avgjort 🙃

Ble bare så dumt for sist gang de var her for 1 år siden, kom også covid i veien for å møtes 😩 

Men barnets helse er selvfølgelig viktigst 💕

TS

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):Din søster kan treffe dere en annen gang. Jeg ville oppfordret henne til å utsette hele reisen, for å også ta hensyn til den syke slektningen de skal bo hos. 

🏆

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår jeg deg rett i at hun har vært så dårlig at hun ikke har vært på skolen på 4 uker, og ennå ikke orker å dra på skolen? Da ville jeg skjermet henne mot smitte ved å unngå å treffe disse.

Ja, man kan bli smittet hvor som helst, ved at familien drar på jobb, skole og butikken. Det er likevel forskjell på det, og å helt bevist bo hos noen med påvist smitte.

Hun er syk, og er derfor både mer utsatt for å bli syk og for å bli sykere ved covid-smitte. Det er derfor direkte ubetenksomt, eller nesten slemt, av disse slektningene å overhode vurdere å utsette henne for en så stor smitterisiko!

Din søster kan treffe dere en annen gang. Jeg ville oppfordret henne til å utsette hele reisen, for å også ta hensyn til den syke slektningen de skal bo hos. 

🏆

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slektningen som har covid har selv sagt at de kan bo der, for formen er fin - så er ikke slik at søsteren min bare durer frem uten hensyn til noen 😉 

Hadde d ikke vært for at vi ikke fikk møttes sist gang hun var her heller pga covid da også, hadde jeg ikke nølt med å avstå fra å møtes. Men nølingen ble kortvarig!

TS

Skrevet

Kunne det vært mulig at hun kom innom dere for et lite besøk før hun dro hjem til slektningen med covid?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 12.43):

Hva ville dere gjort i min situasjon?:

Datteren min har kyssesyka og har vært veldig dårlig i 4 uker. Hun går fortsatt til kontroller pga forstørret milt og lever, og har gått ned flere kilo (hadde ingenting å gå på heller). Fortsatt ikke greid å gå på skolen. 

Nå kommer min ene søster m familie på besøk i helgen (bor langt unna), og de gleder seg sånn til å treffe oss. Men de skal bo hos en annen slektning som nettopp fikk covid, og jeg vet derfor ikke om jeg og ungene bør møte de i hele tatt 😐

Greit nok at covidsmitte kan vi få hvor som helst, men her vet jeg jo om at smittefaren finnes, så skal jeg da bevisst risikere at datteren min blir smittet....? Vet ikke om den lille kroppen hennes vil tåle enda mer sykdom...

Ja det er du. Corona er ikke farlig

Anonymkode: b87e2...778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...