Gå til innhold

Posten fant ikke døra mi, pakken er fortsatt ikke kommet til hentested

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag formiddag fikk jeg følgende varsel opp i Posten-appen: "Sendingen er forsøkt levert, men vi fant ikke døren din for å sette den igjen. Husk å merke døren med navn. Du vil få en melding når sendingen kan hentes på ditt hentested." Pakken skulle egentlig i postkassa, men var for stor til det, og tydeligvis fant ikke posten døra mi. Har tidligere bestilt ting og fått det levert på døra uten problemer, så synes det er veldig merkelig at Posten ikke fant døra mi denne gangen. Men det mest irriterende er at pakken ennå ikke er på hentestedet. Det er snakk om en dyr pakke, så jeg begynner å bli litt bekymret selv om pakken forhåpentligvis kommer frem til hentestedet i dag.

Noen som har fått opp samme melding (om at sendingen er forsøkt levert, fant ikke døren osv.)? Hvor lang tid tok det etter dette før dere fikk SMS om at sendingen kan hentes på hentested? Fikk en annen pakke i posten i dag, så synes det er merkelig at den som skulle kommet på mandag uteblir... Men kan jo hende den kommer i dag. Bor for øvrig ikke i en mellomstor by, ikke Oslo akkurat så derfor stusser jeg på at det tar tid.

Anonymkode: cfe3a...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at noen som jobber i Postnord sier at nå om dagen får de ikke levert eller tatt imot alle pakkene som kommer hver dag fordi det er så enorme mengder. Kanskje det er "forsinkelser"?

Anonymkode: 41b8d...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mandag formiddag fikk jeg følgende varsel opp i Posten-appen: "Sendingen er forsøkt levert, men vi fant ikke døren din for å sette den igjen. Husk å merke døren med navn. Du vil få en melding når sendingen kan hentes på ditt hentested." Pakken skulle egentlig i postkassa, men var for stor til det, og tydeligvis fant ikke posten døra mi. Har tidligere bestilt ting og fått det levert på døra uten problemer, så synes det er veldig merkelig at Posten ikke fant døra mi denne gangen. Men det mest irriterende er at pakken ennå ikke er på hentestedet. Det er snakk om en dyr pakke, så jeg begynner å bli litt bekymret selv om pakken forhåpentligvis kommer frem til hentestedet i dag.

Noen som har fått opp samme melding (om at sendingen er forsøkt levert, fant ikke døren osv.)? Hvor lang tid tok det etter dette før dere fikk SMS om at sendingen kan hentes på hentested? Fikk en annen pakke i posten i dag, så synes det er merkelig at den som skulle kommet på mandag uteblir... Men kan jo hende den kommer i dag. Bor for øvrig ikke i en mellomstor by, ikke Oslo akkurat så derfor stusser jeg på at det tar tid.

Min erfaring er at pakker som ikke kan settes igjen for en eller annen grunn, trenger 1 ekstra dag på å bli levert til hentested, altså om du skulle hatt den mandag, ville jeg antatt at den ble levert til hentested tirsdag.

MEN og et stort men, det er november, i morgen desember. Pakker er det mange av akkurat nå og posten har mye å gjøre. Jeg skulle få en pakke levert til hentested lørdag, dukket ikke opp før tirsdag. Jeg skulle få en pakke på døren mandag, den ble også levert tirsdag.

Ting tar rett og slett ekstra tid akkurat nå virker det som. Om den ikke dukker opp på hentestedet i løpet av dagen, da ville jeg nok tatt en telefon til posten i morgen og hørt hva som skjer.

Anonymkode: b3741...74d

• Liker 1
Skrevet

Sist det skjedde med meg, da var det en pakke som skulle bli utlevert uten signatur, som de av en eller annen grunn ikke satt igjen. 
Skulle leveres ut onsdag, hentemelding kom påfølgende mandag. Dette var tidligere i høst, utenom høysesong/ferie. 

Anonymkode: b0851...ede

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skrev feil, skulle stå jeg bor i en mellomstor by :P Takk dere, tenker også å ringe om den ikke kommer i dag. Men stemmer nok at mange har bestilt julegaver og det har nylig vært black week osv, så er nok mer pakker enn vanlig

Skrevet

Den kan ha kommet til utleveringsstedet, men det er ikke sikkert de har rukket å registrere den. Mange post i butikk sliter med lagerplass og logistikk.

Anonymkode: c1ed3...311

• Liker 2
Skrevet

Nå i november og desember kan dette fort ta noen dager. Jeg hadde ikke vært bekymret 🙂

Skrevet

Alt fra 1-3 dager. Husk at alt tar litt lengre tid nå, pga mange pakker som ankommer de ulike utleveringsstedene.

Anonymkode: 71732...d2b

Skrevet

Foreslår at du tar kontakt med Posten så kan de helt sikkert hjelpe deg 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...