AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg har en liten nydelig gutt nå og føler egentlig ikke at jeg har behov for flere barn utover de å få oppleve å ha en datter også. Men jeg vet jo at det ikke er noe man bare kan bestille og at neste også kan bli en gutt. Kommer i så fall til å prøve alle "kjærringråd" for å få en jente. Men vil det å få en datter stå til forventningene, merker man så stor forskjell på å ha gutt vs jente? Jeg har snakke med folk som mener det er en del biologiske forskjeller som gjor det ulikt å ha gutt vs jente. Hva mener dere andre? Og hva tenker dere om situasjonen? Anonymkode: 326bc...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Del Skrevet 30. november 2022 Dette er vanskelig å svare på. Men forskjellene på jente og gutt er virkelig ikke så stor I starten. Det er hva du gjør det til selv. Jeg elsker å kle jenta mi i rosa, kjoler,og jenteklær. Jeg fikk en gutt først, og jeg elsket å kle han i typisk gutteklær. Gutten elsker såkalte gutteting, som traktor, kjøretøy osv. Mens jenta mi elsker dukker, vogn, og litt typiske jenteting. Tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Men hun elsker også å kjøre med lastebil og leke med guttelekene til storebror. Men det største spørsmålet er. Hva skjer om du får gutt også neste gang? Ville du helst kunne ta abort for å prøve på nytt? Vil du tenke at gutten er feil? Vil du være like glad i begge guttene, eller vil du føle at den eldste er riktig, og at yngste skulle vært jente? For om du føler et så sterkt behov for jente, at det vil gå utover en eventuell gutt, så mener jeg at du ikke bør prøve på en til. Men om du tenker at 2 unger er fint, og blir det gutt, så blir det også fint. Så kjør på. Men aldri om du skulle få vonde tanker og en stor skuffelse over en gutt. Anonymkode: 2fc33...c84 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Del Skrevet 30. november 2022 Ja, hvis det er kun derfor så ble du droppe det. Jeg har en av hver, men jenta mi har kun guttevenner, intr i fotball, gaming, sykler, står på ski, kler deg aldri i kjoler eller rosa osv. Så.. penget er vel at selvom du får en jente, så er det ikke sikkert det blir som du ser for deg. Anonymkode: 7f2be...7cb 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Del Skrevet 30. november 2022 Hvis du blir superskuffa over å få en gutt til så bør du droppe det. Ingen barn bør føle seg uønsket. Anonymkode: 64aaa...c03 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Del Skrevet 30. november 2022 Hvis du innerst inne også blir 99% like glad for en gutt, så er det ok å prøve å få én av hvert kjønn. Hvis du kommer til å ta abort hvis du får en gutt, så er det ikke ok Anonymkode: e6915...34b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 30. november 2022 #6 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har en liten nydelig gutt nå og føler egentlig ikke at jeg har behov for flere barn utover de å få oppleve å ha en datter også. Men jeg vet jo at det ikke er noe man bare kan bestille og at neste også kan bli en gutt. Kommer i så fall til å prøve alle "kjærringråd" for å få en jente. Men vil det å få en datter stå til forventningene, merker man så stor forskjell på å ha gutt vs jente? Jeg har snakke med folk som mener det er en del biologiske forskjeller som gjor det ulikt å ha gutt vs jente. Hva mener dere andre? Og hva tenker dere om situasjonen? Anonymkode: 326bc...7bc Jeg synes du bør begrense deg til barnet du har. Du har feil motivasjon å få barn nr.2. Det kan ende i en stor katastrofe. Du får en gutt til som du aldri klarer å bli helt glad i fordi han skulle vært en jente eller at du får en jente som slett ikke oppfører seg slik du forventet hun skulle oppføre seg og du blir skuffet der også. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Del Skrevet 30. november 2022 Hvis det er den den sterkeste motivasjonen til å få nr to bør du helt klart droppe det. Det er ingen kjerringråd som kan påvirke om sædcellen du får fra mannen din har X eller Y-kromosom. Stakkars barn nr to hvis det ender opp med å bli en gutt du egentlig ikke vil ha Anonymkode: 62aee...848 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Del Skrevet 30. november 2022 Dropp det! Anonymkode: fbdcb...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. november 2022 #9 Del Skrevet 30. november 2022 Om du vil ha 3 barn så burde det være eneste ønske...å bli gravid 3 gangen... ikke om du vil gå etter kjønn... kjerringråd etc ...da burde du holde deg til 2 stk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du innerst inne også blir 99% like glad for en gutt, så er det ok å prøve å få én av hvert kjønn. Hvis du kommer til å ta abort hvis du får en gutt, så er det ikke ok Anonymkode: e6915...34b Tross ønske om motsatt kjønn så er vel ingen så ekstrem håper jeg😨 Anonymkode: d96b7...eb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Del Skrevet 30. november 2022 Men det er tabu å ønske seg motsatt kjønn i Norge. For da hater du automatisk babyen din i følge KG Anonymkode: d96b7...eb2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Del Skrevet 30. november 2022 28 minutter siden, Drizzt said: Jeg synes du bør begrense deg til barnet du har. Du har feil motivasjon å få barn nr.2. Det kan ende i en stor katastrofe. Du får en gutt til som du aldri klarer å bli helt glad i fordi han skulle vært en jente eller at du får en jente som slett ikke oppfører seg slik du forventet hun skulle oppføre seg og du blir skuffet der også. ...eller hun får en jente, og blir så oppslukt i JENTEJENTEJENTE at hun fullstendig ignorerer barnet hun har fra før... Har sett det også... Anonymkode: 9a903...d04 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Del Skrevet 30. november 2022 Har gutt og jente og ja jeg synes det er stor forskjell. Og nei, du skal selvfølgelig ikke få barn kun for egen opplevelses skyld. For et spørsmål. Anonymkode: 1abc2...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. november 2022 #14 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er tabu å ønske seg motsatt kjønn i Norge. For da hater du automatisk babyen din i følge KG Anonymkode: d96b7...eb2 Både jaog nei....det er helt greit å ønske seg et kjønn....men det kommer an på hvem sin bekostning...om du ønsker deg jente og får vite at du får gutt..og tar abort..ja da et det feil... Men sefølglig p prøve 100 kjerringråd for å få ett kjønn ( jente) men så får de gutt..men de er like glad i gutten så er jo det greit... Men mange som vil ha ett kjønn og får ett annet blir faktisk deprimerte og mister følelsen..som er skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Del Skrevet 30. november 2022 Du bør droppe det. Et barn er ikke en dukke. Jeg har en jente på 2 år, hun har jentenavn, jeg kler henne i rosa klær og hun får selvfølgelig «jenteting». Men hun er den hun er, og personligheten hennes får blomstre akkurat som hun skal og trenger å være. Hun leker helst med gutter, og elsker f.eks kaptein Sabeltann og Traktorer, gravemaskiner osv. Hun liker å leke med biler, dukkene leker hun sjeldent med… Jeg vet ikke hvorfor du så sterkt ønsker deg jente.. men kjønn og personlighet gjenspeiler ikke alltid hverandre. Hva om jenta di liker «gutteleker» og helst vil gå med bukse og genser ? Hva om hu vokser opp og vil ha kort hår og hete Jens, ikke Josefine? Hva om jenta di kommer hjem med sin første kjæreste , og det er en jente? Har du tenkt over disse tingene. Jeg tror du kanskje ser for deg en ting, men det er ikke dermed sagt at det blir sånn. Anonymkode: 3641a...9ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Del Skrevet 30. november 2022 Nå lærer jo barn at det er så utrolig flott å være det motsatte kjønn enn det man ble født som så selv om man får en biologisk jente så er det ikke usannsynlig at barnet vil være populær å bytte kjønn, sånn sett så er det jo mest PK med en kjønnsnøytral oppdragelse for at barnet skal velge selv. Anonymkode: 786e3...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #17 Del Skrevet 30. november 2022 Selvfølgelig skal du droppe det. Ingen kjerringråd i verden hjelper faktisk. Du risikerer å sitte der med to gutter - og om den gutten du får er en skuffelse, er det helt forferdelig for barnet. KJøp deg en dukke om du har behov for å kle noe opp i kjoler og dill. Anonymkode: 209c9...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 30. november 2022 #18 Del Skrevet 30. november 2022 Det er helt feil grunnlag å ønske seg barn på. Hva skjer hvis du får en gutt til? Skal du prøve på et tredje barn da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Del Skrevet 30. november 2022 13 minutter siden, Anonyme-meg said: Det er helt feil grunnlag å ønske seg barn på. Hva skjer hvis du får en gutt til? Skal du prøve på et tredje barn da eller? Tanta mi fikk 5 barn, for hun måtte jo ha en jente... som kom som nummer 5. Sikkert de som har forsøkt flere ganger enn det også. Anonymkode: 9a903...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Del Skrevet 30. november 2022 Anonyme-meg skrev (1 time siden): Det er helt feil grunnlag å ønske seg barn på. Hva skjer hvis du får en gutt til? Skal du prøve på et tredje barn da eller? Nei, da er jeg ferdig med barn. Anonymkode: 326bc...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå