Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få mannen til å skjønne at jeg også har behov for mat?

Er ikke det at han ikke skal få spise seg mett, men han spiser 90% av maten vår mens jeg går sulten fordi jeg ikke får spist nok. Er ikke nødvendigvis sånn at han spiser alt han forsyner seg med heller - kan finne på å dynke restene sine med ting jeg er allergisk mot når han finner ut at han ikke orker mer, sånn at jeg ikke kan spise meg mett på restene hans heller. Vi har allerede et høyt matbudsjett (mer enn dobbelt så mye som vi egentlig trenger) og har virkelig ikke mulighet til å bruke mere penger på mat. Utgiftene til mat går allerede utover andre ting vi heller burde brukt pengene på.

Anonymkode: ac7a2...bf4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Dere må snakke sammen! Vet han at du går sulten?

- Dere må sørge for å lage nok mat til begge, du har antakelig oversikt over ca mengde han spiser 

- Du forsyner deg alltid først

- Dere bytter ut dyre råvarer med mer grønnsaker, ris/pasta osv

- du får din egen hylle i kjøleskap og skap som er bare din mat

• Liker 29
  • Nyttig 7
Skrevet

Bruker han ting du er allergisk mot etter at han er ferdig å spise? Da gjør ahn det med vilje og bryr seg katta om du blir mett. Han bryr seg om seg selv, og du er mer noe han bruker fordi det er fint med noen å ha sex med og som rydder hjemme

Anonymkode: 94e24...2f4

• Liker 49
Skrevet

Kjøp mer mat. Veldig enkelt.

Anonymkode: fdcc9...3f6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, uglejenta said:

- Dere må snakke sammen! Vet han at du går sulten?

- Dere må sørge for å lage nok mat til begge, du har antakelig oversikt over ca mengde han spiser 

- Du forsyner deg alltid først

- Dere bytter ut dyre råvarer med mer grønnsaker, ris/pasta osv

- du får din egen hylle i kjøleskap og skap som er bare din mat

1. Prøver å snakke med han om det stadig vekk, men jeg når ikke gjennom. Han er informert om at jeg går sulten, men jeg tror ikke at han egentlig forstår det.

2. Vi har i utgangspunktet mer enn nok mat til begge. Når det f.eks. lages en stor lasagne (typ familiepakke) er jeg heldig om jeg får et hjørne mens han tar resten.

3. Lurt, det skal jeg teste!

4. Det gjør vi fra før. Er ikke råvarene sin "skyld" at vi bruker vanvittig mye penger på mat - det er rett og slett mengden.

5. Har testet dette med egen hylle/kurv i kjøleskapet. Da forsynte han seg av den maten først..

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker han ting du er allergisk mot etter at han er ferdig å spise? Da gjør ahn det med vilje og bryr seg katta om du blir mett. Han bryr seg om seg selv, og du er mer noe han bruker fordi det er fint med noen å ha sex med og som rydder hjemme

Anonymkode: 94e24...2f4

Jepp. 

• Nyttig 2
Skrevet

Dette må være tull.

Anonymkode: c0e98...f88

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet

Forsyn deg først.

Anonymkode: 2e63d...35d

• Liker 1
Skrevet

Du har tatt det opp tydelig? Han skjerper seg ikke? Du betaler mye for mat, men får ikke nok mat fordi han forsyner seg først og tar 90% av maten?

Kan dere ha hver deres kjøleskap hvor ditt har lås på? Og at du har lås på skuffer og skap på mat som ikke skal i kjøleskapet? Så betaler dere for hver deres mat?

Evt flytte fra hverandre, så spiser dere hjemme hver for dere før dere treffes.

Anonymkode: 303d5...f17

• Liker 12
Skrevet

Vær like barnslig tilbake..
"du får ikke sex før jeg får mat" og "har du ikke rene klær? la oss ta en byttehandel, jeg får mat, du får rene klær" 

Anonymkode: 22894...dbc

• Liker 17
Skrevet

Dette høres jo for sykt ut til å være sant. Hvorfor være sammen med han?

Anonymkode: 5cd64...3ff

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Han høres helt evneveik ut. Tviler på at dette blir noe bedre med årene.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om dette er sant - Forlat han. Dette er ekstremt røde flagg!!!! Du ser det ikke selv fordi du er glad i han og hjernevasket. Men kom deg bort! Ingen, og da mener jeg INGEN gjør sånn i normale, sunne forhold. 

Anonymkode: 14b95...c48

Enig. Hva skjer om du ber han spare mat til deg? Dele maten i to? La være og ha på ting du er allergisk mot (??!!!!) på maten? Dette høres veldig ugreit ut. Du bør definitivt forsyne deg først og evt legge av litt til senere. Men enig med forrige taler…:dette er røde flagg. Hvordan behandler han deg ellers?

Anonymkode: af19f...339

• Liker 12
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Han er en egoist som setter seg selv og sine behov først, ønsker du virkelig å leve slik?  Han er også slem mot deg.

Skrevet

Helt tragisk. hvis ingenting hjelper så hadde jeg flyttet.

Anonymkode: 8bf1b...fb6

• Liker 3
Skrevet

Kva er er det du er allergisk mot som han kan ha på maten? Dersom dette er matvarer som ikkje fins i huset er problemet litt mindre.

Men for all del, du skal ikkje spise hans restar for å bli mett!

• Liker 2
Skrevet

Han er jo sjuk i huet. Håper ikke du har barn med han der 

Anonymkode: 8a328...676

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...