AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Hei! Jeg har brukket armen (albu) og skal inn til operasjon om et par dager. Synes jeg har fått lite info, men antar jeg får mer etter operasjonen. Jeg har tre barn på 6 mnd, 3 år og 5 år. Alle krever sitt i form av bæring, byssing og annet. Jeg har en samboer som stiller opp, og et godt nettverk, men jeg lurer… Er det noen som har opplevd det samme og kan si noe om når jeg kan løfte barna mine igjen? Anonymkode: 264d8...4d8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Du bør be om mer info på forhånd. Etter operasjonen er du full av smerter og medisiner, så da er det mye vanskeligere å motta informasjonen. Dersom du er i permisjon må du passe på å bli sykmeldt fra permisjonen, så mannen kan være hjemme uten at dere taper økonomisk. Det går ikke nødvendigvis automatisk, og ikke alle leger vet at man kan sykmeldes fra permisjon. Da jeg knakk håndleddet kunne jeg løfte babyen (7 kg) forsiktig, men jeg trengte bare gips. I praksis var det uansett veldig vanskelig når jeg ikke kunne bevege hånda. Anonymkode: 8a935...300
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Du bør beregne sels uker uten løft. Anonymkode: f8c13...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Uff så kjipt! Jeg brakk albuen i desember når jentungen var 1,5 år, og det var fryktelig krevende. For det første fikk jeg ikke ordentlig smertelindring, (kun paracet!) for de ville ikke at ungen skulle opleve mamma som sløv eller rusa... De første ukene klarte jeg ikke å kle på meg selv en gang. Mannen min ble 50% sykemeldt, så han kledde på både meg og ungen og laget matpakke til meg før han leverte i bhg. Ungen skjønte jo ikke noe, når hun ikke fikk klatre på mamma i sofan eller jeg ikke kunne løfte henne, så ble en del gråting rundt det. Det var fryktelig vannskelig, og jeg er skjeleglad jeg bare hadde ett barn, som heldigvis ikke forstod alt. Trengte hjelp av venner og familie til å få handlet/vasket/pakket inn julegaver og bakt til jul. Ønsker deg lykke til! og god bedring:) Anonymkode: def2a...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå