Gå til innhold

Jeg er 28, og hun er 43. Hvorfor er hun blitt så avhengig av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne. Jeg ble kjent med nabo damen når jeg flyttet hit. Jeg ser hun er alltid alene, og familien vil ikke ha kontakt med henne (vet ikke grunnen, vil ikke grave for mye).  Jeg syntes hun var veldig hyggelig, og jeg har hjulpet hun med å rydde i en periode. Jeg merker jeg er litt sliten nå, fordi hun begynte å skylde på meg og gråte på lørdagen fordi jeg skulle på fest med to venninner, og hun sa at jeg ikke brydde meg om henne, og at hun hadde laget kake. Jeg fikk dårlig samvittighet, men jeg slo av telefonen min den kvelden. Det endte med at min familie ble bekymret fordi de ikke fikk tak i meg. Nabo damen ringte meg i går kveld og spurte om jeg hadde hatt det gøy på fest, og latet som ingenting. Venninnen min sier nabo damen er avhengig av meg, og jeg begynte å tenke på det. Jeg føler jeg ikke bør ha så mye kontakt med henne mer, hvilken måte skal jeg gjøre dette på uten at hun blir lei seg?

Anonymkode: 58c9f...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne. Jeg ble kjent med nabo damen når jeg flyttet hit. Jeg ser hun er alltid alene, og familien vil ikke ha kontakt med henne (vet ikke grunnen, vil ikke grave for mye).  Jeg syntes hun var veldig hyggelig, og jeg har hjulpet hun med å rydde i en periode. Jeg merker jeg er litt sliten nå, fordi hun begynte å skylde på meg og gråte på lørdagen fordi jeg skulle på fest med to venninner, og hun sa at jeg ikke brydde meg om henne, og at hun hadde laget kake. Jeg fikk dårlig samvittighet, men jeg slo av telefonen min den kvelden. Det endte med at min familie ble bekymret fordi de ikke fikk tak i meg. Nabo damen ringte meg i går kveld og spurte om jeg hadde hatt det gøy på fest, og latet som ingenting. Venninnen min sier nabo damen er avhengig av meg, og jeg begynte å tenke på det. Jeg føler jeg ikke bør ha så mye kontakt med henne mer, hvilken måte skal jeg gjøre dette på uten at hun blir lei seg?

Anonymkode: 58c9f...5b6

Du kan nok ikke unngå at hun blir lei seg, men det er på en måte ikke ditt problem. Jo lenger du venter jo verre vil det bli for henne,så det mest reale er å ta det med en gang. Mulig hun har sosial angst, mulig hun føler på eierskap overfor andre mennesker.....det vil uansett bli bedre å si fra tidlig.

Anonymkode: 9fa68...13b

Skrevet

Trapp ned og fas ut kontakt 

Anonymkode: acd4f...d7b

• Liker 2
Skrevet

Ikke bli nær venn med en nabo, det kan bli livsfarlig.

Nok å være på hils med litt tåkeprat av og til.

Anonymkode: 0a544...c41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror du kan godt fade ut den kontakten med å ikke ta telefonen når hun ringer, og om det kommer meldinger så skriver du bare "Beklager, jeg har nok med meg selv fremover." Uten å si noe mer eller forklare videre.

Mitt inntrykk er at hun har egentlig utnyttet deg.

Anonymkode: 96f41...baf

Skrevet

Typisk oss nordmenn! Vi prater om at det er trist at folk er ensomme, men vil «fade ut» så snart vi forstår at noen trenger oss.. 

Anonymkode: e6052...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...