kinetheking Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Jeg fullpumper og gir på flaske til min nå 10 uker gamle datter. Jeg pumper på steriliserte medela flasker og setter i kjøleskapet. Jeg har akkurat nok pluss litt ekstra til å dekke for hennes fulle behov. Når melka er kjølt ned i kjøleskapet og jeg skal senere ta ut og varme opp et måltid til henne så ser jeg at melka har dannet et supertykt merke langs hele flaska, så tykt som hvit kakeglasur, kunne brukt slikkepott for å fjerne det- type tykkelse. Jeg rister flaskene veldig godt for å få alt av melka med i måltidene hennes. Det jeg lurer på nå er: er dette normalt?? Burde melka mi nedkjølt være så utrolig feit? Min datter legger veldig bra på seg, lubben og god, men hun er litt småspist, drikker cirka 600 ml i døgnet pluss minus. Veiing på helsestasjonen har en fin jevn graf oppover, hun ligger på nest øverste nivå i grafen.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Ikke uvanlig at fett skiller seg fra melka når den kjøles ned. Den kan ikke bli for feit, den tilpasser seg babyen din Anonymkode: be056...19d 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Helt vanlig. Kumelk er også slik fra kua. Anonymkode: fc3f2...389
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei. Anonymkode: c4a23...52d Altså nei som i at melka ikke kan bli for feit. For et spørsmål. Anonymkode: c4a23...52d 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Altså nei som i at melka ikke kan bli for feit. For et spørsmål. Anonymkode: c4a23...52d Hvorfor behov for å svare sånn når folk stiller et enkelt spørsmål? Anonymkode: be056...19d 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor behov for å svare sånn når folk stiller et enkelt spørsmål? Anonymkode: be056...19d Fordi det virkelig er ganske utrolig å klare å tro at morsmelk som skiller seg i kjøleskapet kan være "for feit" i den grad at det kan være et problem 😅 Det overrasker meg at folk her inne klarer å overkomplisere og finne problemer og bekymringer i de minste ting. Anonymkode: c4a23...52d 2
yeti92 Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Det er normalt! Jeg tenker du skal være glad for at du får såpass med fettlag i melken din - her er det laget omtrent usynlig og baby legger for lite på seg, så må supplere med MME ☺️
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 Ja, det vil jeg tro. Overbevist om at det derfor enkelte babyer er overvektig. På samme måte som at de veldig tynne på en måte blir sultet av egen mor pga dårlig melk. Anonymkode: 0c703...b8d 2
yeti92 Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det vil jeg tro. Overbevist om at det derfor enkelte babyer er overvektig. På samme måte som at de veldig tynne på en måte blir sultet av egen mor pga dårlig melk. Anonymkode: 0c703...b8d Syns kanskje du var litt uheldig med formuleringen din der. Sultet av egen mor pga dårlig melk? All morsmelk er bra morsmelk. Og man sulter da ikke babyen sin med vilje. Jeg har jobbet hardt for å opprettholde min melkeproduksjon og gi min baby så mye av min melk som mulig. Jeg har taklet det å supplere med MME bra psykisk, men det er det ikke alle som gjør, og det er jo fullt forståelig. Så å da hevde at noens melk er dårlig fremstår litt krasst. Ikke sikkert du mente det slik, men jeg kjente faktisk at det traff meg litt - som en mor med «dårlig melk» og tynn baby ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 2 hours ago, yeti92 said: Det er normalt! Jeg tenker du skal være glad for at du får såpass med fettlag i melken din - her er det laget omtrent usynlig og baby legger for lite på seg, så må supplere med MME ☺️ Lite fett i melka tyder på at man har for mye melk. Hvis du ammer kan du prøve å bytte side litt sjeldnere/intervall-amme. Hvis du pumper er det ikke nødvendigvis så lett å gjøre noe med, men om du opplever at du har rikelig med melk, så kan du la den første melka (som har minst fett), gå i en klut eller i en egen flaske. Mulig du vet dette alt, men kan være andre som har nytte av det. Anonymkode: bd820...386
yeti92 Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Lite fett i melka tyder på at man har for mye melk. Hvis du ammer kan du prøve å bytte side litt sjeldnere/intervall-amme. Hvis du pumper er det ikke nødvendigvis så lett å gjøre noe med, men om du opplever at du har rikelig med melk, så kan du la den første melka (som har minst fett), gå i en klut eller i en egen flaske. Mulig du vet dette alt, men kan være andre som har nytte av det. Anonymkode: bd820...386 Jeg har dessverre for lite melk, så for meg stemmer det ikke. Har tidligere, da jeg hadde overproduksjon, forsøkt de tingene du foreslår, nå har jeg forsøkt veldig mye annet og fått hjelp av ammehjelper uten hell ☺️ Endret 30. november 2022 av yeti92
kinetheking Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 15.01): Fordi det virkelig er ganske utrolig å klare å tro at morsmelk som skiller seg i kjøleskapet kan være "for feit" i den grad at det kan være et problem 😅 Det overrasker meg at folk her inne klarer å overkomplisere og finne problemer og bekymringer i de minste ting. Anonymkode: c4a23...52d Når flaskene med pumpa morsmelk ser ut som på bildene jeg legger til her- er det rart jeg lurer?? Ser ganske kreksligt ut, kan ta slikkepotten og skrape fettet til en solid gørpe 😐
kinetheking Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 15.49): Ja, det vil jeg tro. Overbevist om at det derfor enkelte babyer er overvektig. På samme måte som at de veldig tynne på en måte blir sultet av egen mor pga dårlig melk. Anonymkode: 0c703...b8d Her er baby god og passe rund, hun har veldig runde lår og litt mage, men ellers som en porselensdokke i ansiktet, helsestasjonen sier at hun har en fin graf i vektoppgang og høyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå