AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Altså jeg vet jo dette innerst inne, men vil likevel se deres svar på dette. Jeg sliter med alvorlige tvangstanker/ tvangshandlinger rundt bakterier, renslighet. Jeg har slitt med dette så lenge nå at jeg føler jeg ikke kan stole på mine tanker rundt hva jeg VET er godt nok, selvom jeg vet det er det. Tror det er tvangstankene som styrer det, som gjør at jeg blir usikker. Kort fortalt. Nummer en, hvordan vasker dere dere etter dere har vært på do og tisset? Og nummer 2, når dere har vært ordentlig på do? Hvor mange ganger er godt nok, før man vet 100% at man er REN NOK?! Jeg står alltid og vasker meg i 15- 20 min på det minste, og jeg vet det er alt for lenge, men i tider hvor jeg føler mye stress så blir det mye verre. I går stod jeg i over en time, og jeg ble så dårlig av det/ psykisk, og sliten. Jeg må alltid bare stå og vaske meg til jeg får den følelsen av at jeg er ren nok, og når jeg er stresset får jeg ikke den følelsen før om lenge, og hvis det ender med at det tar for lang tid som en time og over en time, så ender det med at jeg blir psykisk dårlig og må bare tvinge meg i fra, og likevel da sitter jeg i kanskje en- to timer og tenker på dette etterpå "er jeg ren nok".... og får ikke konsentret meg om andre ting pga dette. av og til må jeg gå tilbake til vasken også. Så jeg tenker nå og PRØVE tenke fremover at en lege som skal operere vasker ikke hendene så lenge engang. Jeg blir nødt til å snart klare å slutte med overdreven vasking, hver gang jeg prøver har det ikke funket. Hvilke metode/måte vasker dere hendene på. Hvor lenge og hvor mange ganger er godt nok? Når er man REN NOK?! Takk for alle svar. Anonymkode: c7397...815
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Vasker etter corona reglene. Synger alfabetet hodet en gang mens jeg gnir i alle vinkler og da skal man være ren nok Anonymkode: 2383e...671
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Vasker sjeldent om jeg bare har tisset. Bæsjer jeg så vasker jeg kanskje ti-tjue sekunder. Anonymkode: 5f8c7...3fa
Klott Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vasker sjeldent om jeg bare har tisset. Bæsjer jeg så vasker jeg kanskje ti-tjue sekunder. Anonymkode: 5f8c7...3fa Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vasker sjeldent om jeg bare har tisset. Bæsjer jeg så vasker jeg kanskje ti-tjue sekunder. Anonymkode: 5f8c7...3fa Usj. Vask deg på hendene! Anonymkode: 3b81d...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå