AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Del Skrevet 30. november 2022 Har en mor som krever at jeg ringer hver dag. For det første hater jeg å snakke i tlf, for det andre så snakker hun bare om seg selv. Spør aldri hvordan det går med meg, jeg har flyttet til nytt sted og fått nytt jobb. Spør meg ikke hvordan det går, bare snakker om seg selv, hun fikk en forfremmet stilling på jobben sin. Hun ble sur fordi jeg ikle hadde tatt kontakt og sagt gratulerer. Hun er sykelig opptatt av at jeg skal beundre henne. Sånn har det vært siden barndommen min. Skulle ønske jeg var modig nok til å si ifra at jeg synes ikke dette er greit😞 Noen som har gode råd til meg? Det er en veldig krevende og vond situasjon. Anonymkode: 04e5e...08e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. november 2022 #2 Del Skrevet 30. november 2022 Du er ikke nødt til å snakke med henne hver dag. Hun får bare bli så sint hun vil. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. november 2022 #3 Del Skrevet 30. november 2022 Det eneste rådet som virker, som du sikkert allerede vet men ikke vil gjøre, er å ikke ringe henne hver dag. Punktum. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Del Skrevet 30. november 2022 Dette vil aldri bli bedre før DU endrer deg. Hun kommer nok aldri til å gjøre det. Så spørsmålet her er hvor langt du vil la det gå før DU endrer situasjonen. Forstår veldig godt at det ikke er lett, men det er nok eneste løsning. Kanskje du kan skrive et brev? Anonymkode: 7bc56...5ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Del Skrevet 30. november 2022 Bryt en periode. Jeg valgte det. Det var det som til slutt hjalp, for da innså personen hvor dypt det satt hos meg. Men si fra først, se om det hjelper, det virker jo som om du ikke har gjort det en gang? Anonymkode: 6ff96...3b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Del Skrevet 30. november 2022 Hun høres psyk ut. Da er grensesetting viktig sÅ hun ikke spiser deg opp. Ville avtalt en søndagstlf. og tenkt for meg selv at feks. 10 min var maks. Hun får bare være sur og fornærmet, det kan du ikle gjøre noe med. Bare hvor mye plass du skal la henne ta i ditt liv. Anonymkode: 7bf85...0a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 30. november 2022 #7 Del Skrevet 30. november 2022 Bare la det gå noen dager før du ringer nå, så kan du ringe en stund du kjenner på litt overskudd. Om hun er sur ignorerer du det og later som alt er ok. Du har jo ikke gjort noe galt. Lat som du ikke tar inn følelsene hun projiserer over telefon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en mor som krever at jeg ringer hver dag. For det første hater jeg å snakke i tlf, for det andre så snakker hun bare om seg selv. Spør aldri hvordan det går med meg, jeg har flyttet til nytt sted og fått nytt jobb. Spør meg ikke hvordan det går, bare snakker om seg selv, hun fikk en forfremmet stilling på jobben sin. Hun ble sur fordi jeg ikle hadde tatt kontakt og sagt gratulerer. Hun er sykelig opptatt av at jeg skal beundre henne. Sånn har det vært siden barndommen min. Skulle ønske jeg var modig nok til å si ifra at jeg synes ikke dette er greit😞 Noen som har gode råd til meg? Det er en veldig krevende og vond situasjon. Anonymkode: 04e5e...08e er hun litt narsissist eller? Anonymkode: fe33f...c37 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 30. november 2022 #9 Del Skrevet 30. november 2022 Slutt å la henne bestemme hvor ofte du skal ringe. Eller hva som helst annet, for den saks skyld. Ditt liv- du bestemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Del Skrevet 30. november 2022 Javel, så la henne bli sur. Det er hennes problem. Du MÅ ikke snakke med henne hver dag om du ikke ønsker det. Om hun ringer, kan du avvise telefonen. Anonymkode: 37b09...199 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. november 2022 #11 Del Skrevet 30. november 2022 Da får hun bare være sur, ikke la henne styre livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg tror nok du vet selv at her er det kun en ting som funker - ikke ring henne. Ringer hun deg, svarer du ikke. Send en melding der du sier at du ringer på fredag (eller annen passende dag). Anonymkode: a5096...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Del Skrevet 30. november 2022 Har en sånn mor også. Hun er narsissist. Ble bare verre og verre med årene. Nå forsøker jeg null kontakt og så langt er livet mye bedre. Man trenger ikke energivampyrer i livet sitt som kun vil snakke om seg selv hele tiden og forlanger det ene og det andre. Anonymkode: eaf6a...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en mor som krever at jeg ringer hver dag. For det første hater jeg å snakke i tlf, for det andre så snakker hun bare om seg selv. Spør aldri hvordan det går med meg, jeg har flyttet til nytt sted og fått nytt jobb. Spør meg ikke hvordan det går, bare snakker om seg selv, hun fikk en forfremmet stilling på jobben sin. Hun ble sur fordi jeg ikle hadde tatt kontakt og sagt gratulerer. Hun er sykelig opptatt av at jeg skal beundre henne. Sånn har det vært siden barndommen min. Skulle ønske jeg var modig nok til å si ifra at jeg synes ikke dette er greit😞 Noen som har gode råd til meg? Det er en veldig krevende og vond situasjon. Anonymkode: 04e5e...08e Syntes synd på voksne mennesker som er fullstendig underkuet sine foreldre. Hvem bryr deg om moren din blir sur og fornærmet? Det er ihvertfall ikke ditt problem. Du trenger ikke snakke med hun hver dag, for en merkelig ting å påstå. Du velger jo selv å ta telefonen, du velger selv å ringe - ta avstand fra hun da. Jeg kuttet all kontakt med min mor for straks 3 år siden, og jeg har aldri hatt det bedre. Har flere ganger tidligere prøvd å ta avstand, men hun har alltid gitt meg dårlig samvittighet, manipulert meg osv - så har aldri klart å opprettholde avstanden lenge av gangen. Men nå sist så tippet det over for meg, da hun brølte ut foran andre mennesker at jeg ønsket å bli voldtatt, og hvor gal jeg er. Så, det eneste man kan gjøre er å sette grenser for seg selv, men det er ikke alltid det fungerer - og da er avstand det neste steget. Og ikke gi etter for manipulering! Anonymkode: b8a5b...7cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg hadde det likt. Har brutt kontakten, flyttet langt vekk og ordnet med ett tlf.nummer som ikke er registrert på meg 😁 Har ikke hørt av moren min på 5 år nå. Det beste jeg gjort for meg selv noensinne! Anonymkode: db246...936 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 30. november 2022 #16 Del Skrevet 30. november 2022 Hvilken mor er ikke opptatt av hvordan det går med barna sine? Det er helt unormalt at hun er mer opptatt av seg selv! Slutt å la dama styre deg! Ikke ring hver dag! To ganger i uka er MER enn nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 9.03): Har en mor som krever at jeg ringer hver dag. For det første hater jeg å snakke i tlf, for det andre så snakker hun bare om seg selv. Spør aldri hvordan det går med meg, jeg har flyttet til nytt sted og fått nytt jobb. Spør meg ikke hvordan det går, bare snakker om seg selv, hun fikk en forfremmet stilling på jobben sin. Hun ble sur fordi jeg ikle hadde tatt kontakt og sagt gratulerer. Hun er sykelig opptatt av at jeg skal beundre henne. Sånn har det vært siden barndommen min. Skulle ønske jeg var modig nok til å si ifra at jeg synes ikke dette er greit😞 Noen som har gode råd til meg? Det er en veldig krevende og vond situasjon. Anonymkode: 04e5e...08e det bestemmer ikke henne, Anonymkode: 846ea...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå