Gå til innhold

Gift men store verdier på spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi et gift men skal skilles, har eindommer til 20 000 millioner som jeg sitter igjen med etter jeg har betalt banken gjeld osv . 

Ex partneren og jeg er enige om at h»n ikke skal ha noe av dette, men hvordan kan man gå igjennom et brudd uten å dele her i Norge? Alt skal jo deles likt , om man er gift. 

Anonymkode: a7684...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar at du har god advokat å rådføre deg med om du har eiendommer til 20 000 millioner 😂😂😂 

Anonymkode: ce032...c11

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antar at du har god advokat å rådføre deg med om du har eiendommer til 20 000 millioner 😂😂😂 

Anonymkode: ce032...c11

Advokaten er på ferie . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi et gift men skal skilles, har eindommer til 20 000 millioner som jeg sitter igjen med etter jeg har betalt banken gjeld osv . 

Ex partneren og jeg er enige om at h»n ikke skal ha noe av dette, men hvordan kan man gå igjennom et brudd uten å dele her i Norge? Alt skal jo deles likt , om man er gift. 

Hva mener du egentlig her?  Har du eiendommer til 20 millioner, eller 20 milliarder?

Uansett, så lenge dere er enige om at kommende eks ikke skal ha noe er det deres valg.  Dere sender inn en erklæring om at skifte er foretatt, og så er det ingen som blander seg inn i hvordan fordelingen har vært.

Anonymkode: c69b3...522

Skrevet

Det var ikke småtteri å ha eiendom i milliardklassen.

Anonymkode: 356cf...03e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva mener du egentlig her?  Har du eiendommer til 20 millioner, eller 20 milliarder?

Uansett, så lenge dere er enige om at kommende eks ikke skal ha noe er det deres valg.  Dere sender inn en erklæring om at skifte er foretatt, og så er det ingen som blander seg inn i hvordan fordelingen har vært.

20 millioner ja , ok så om vi skriver en ektepakt hvor begge har skrvet under på at den ene parten får alt så er det ingen som vil blande seg ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

20 millioner ja , ok så om vi skriver en ektepakt hvor begge har skrvet under på at den ene parten får alt så er det ingen som vil blande seg ? 

Nei.  Er det gjensidig enighet om en privatrettslig avtale om skifte ved samlivsbrudd er den fullstendig gyldig.

Skrevet

Dere kan dele akkurat hvordan dere vil selv. 

Anonymkode: 7582a...9c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Advokaten er på ferie . 

Kjipt at det kun finnes en advokat i Norge. Håper h*n snart er tilbake da.

Anonymkode: 0845d...c90

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle snart-eks godta det? Hvis du ikke gikk inn ekteskapet med verdiene og dere har vanlig felleseie er det jo rett og rimelig å få halvparten.

Anonymkode: 16a03...a7b

Skrevet

Hvis du hadde de verdiene når du gikk inn i ekteskapet, skal du beholde de når du går ut av ekteskapet. Det er kun verdier som er ervervet i løpet av ekteskapet som skal deles likt.

Skrevet

Tenker at du burde høre med en advokat jeg :)

Kvinneguiden er ikke rette stedet å spørre iallefall. Du er god for noen mill i eiendom, så du kan fint spørre en annen advokat til din er tilbake fra ferie. Er ofte flere advokater i samme firma ;)

Anonymkode: 88988...7eb

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på. 

Advokaten er på ferie og da spør du på KG om hvordan dette skal gjøres. 

Hvis din partner godtar at hen ikke skal ha noen del av formuen kan dere avtale det. Likevel lurt å skrive en slik avtale med adokat. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjipt at det kun finnes en advokat i Norge. Håper h*n snart er tilbake da.

Anonymkode: 0845d...c90

Finnes bare en advokat som kan håndtere eiendom til 20 000 millioner 🥲

Anonymkode: b188e...183

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal opprette en trolletråd så kan du i det minste legge inn litt innsats.

Du sitter på eiendom til over 20 millioner og rådfører deg økonomisk på ett vilkårlig forum på internett fordi advokaten din er på ferie? Ha ha.

• Liker 1
Skrevet

Ingen som tvinger en til å dele 50-50, om paret er enig om annen deling av verdier så er det selvfølgelig greit.

Anonymkode: 16060...bbd

Skrevet

Du kan ikke være så dum at du ikke har ordnet dette med ex og advokat tidligere. 

Anonymkode: d05b6...61e

Skrevet

Komedie. Ingen har så mye penger og så liten peiling på tall.

• Liker 1
Skrevet
Shackle skrev (4 timer siden):

Hvis du skal opprette en trolletråd så kan du i det minste legge inn litt innsats.

Du sitter på eiendom til over 20 millioner og rådfører deg økonomisk på ett vilkårlig forum på internett fordi advokaten din er på ferie? Ha ha.

Gode poenger 👏🏻👏🏻

Anonymkode: 59578...3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...