Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 30. november 2022 Forstår ikke det med foreldre som mener at jul er for barna og mest for barn.. Ja så klart barn gleder seg mer en voksne pga gaver men voksne kan også glede Seg lest tråder der søskenflokk bare bestemmer seg får å kjøpe gave til BARE barna, hverandres barn mens barnløse tante Lise blir straffet siden hun ikke har noe barn.. og at det blir forventet at tante lise skal kjøpe gaver til tantebarna.. det synes jeg bare er sært og trist, at tanta lise skal sitte uten noe å åpne.. Jeg har barn selv og jeg er selv som en liten unge til jul jule konserter, pepperkake laging, jule agramenter, alt pynt ut i kjøpe sentere, Elsker jul! så nei jula er ikke bare for barn men for oss voksne også Anonymkode: cefe1...5a0 35 10 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Jeg tenkte sånn jeg og, men så flyttet jeg litt unna familie og hadde bare samboer. Da ble jul enten bare oss eller et evig stress med reise og 2 besøk per dag i en uke så nå tenker jeg at julen blir nok koseligere når jeg får barn. Jul forbinder jeg mer med stress nå enn da jeg var liten og bekymringsløs uten alt ansvar som det å være voksen innebærer. Anonymkode: b1ac9...5fc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Vi voksne får gaver av hverandre og fra våre barn. Den eneste av våre søsken vi gir til, er min barnløse svigerinne, som alltid kjøper til våre barn. Ellers kjøper vi til alle tante/onkelbarna under 18 år. Koser meg med at huset endres i desember med julepynt og lys. Men jul med små barn i huset er annerledes. Den oser av spenning, forventning og nedtelling til den store dagen. Det er vel derfor vi sier at jula er for barna, selv om det ikke er helt sant. Anonymkode: 9e846...729
PM75 Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Jule er kjempekoselig både for voksne og for barn ❤️ 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Det er det vi med barn sier til våre sjefer når vi ønsker julefri med barna. Anonymkode: 2ac58...a40 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Jula er definitivt for alle aldre. I vår familie er imidlertid gaver kun til barna. Jeg har ikke barn, men synes gaver til/ fra voksne i all hovedsak er å bytte penger- og hva er vitsen? Koser oss heller sammen og bruker tid med hverandre. Anonymkode: e51a3...cdc 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår ikke det med foreldre som mener at jul er for barna og mest for barn.. Ja så klart barn gleder seg mer en voksne pga gaver men voksne kan også glede Seg lest tråder der søskenflokk bare bestemmer seg får å kjøpe gave til BARE barna, hverandres barn mens barnløse tante Lise blir straffet siden hun ikke har noe barn.. og at det blir forventet at tante lise skal kjøpe gaver til tantebarna.. det synes jeg bare er sært og trist, at tanta lise skal sitte uten noe å åpne.. Jeg har barn selv og jeg er selv som en liten unge til jul jule konserter, pepperkake laging, jule agramenter, alt pynt ut i kjøpe sentere, Elsker jul! så nei jula er ikke bare for barn men for oss voksne også Anonymkode: cefe1...5a0 Veldig enig, elsker julen - elsker å gi og få gaver 🥰 Det trenger heller ikke koste skjorta - det er tanken som teller ❤️ Ellers har mine svigerinner gjort dette; de vil ikke ha gaver selv men til sine barn - men jeg og mannen får av dem fordi vi ikke har barn 😄 Min søster gir fortsatt gaver og tar imot, heldigvis 😄 Anonymkode: b28fd...64a 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Jeg elsker julen! Den er definitivt ikke til bare for barna, det er vel foreløpig jeg som gleder meg mest Men etter ønske fra et av mine søsken gir vi ikke julegaver til de voksne. De har etter hvert mange nevøer og nieser og synes det ble for dyrt. Vi gir julegave til de likevel da de ikke har barn og jeg synes det er hyggelig å kunne gi noe tilbake. Anonymkode: 6af26...fb2 5 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 (endret) Jula er ikke kun for barna, nei. jula er for alle. I vår familie får alle gaver, uansett alder. Endret 30. november 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Julen er for alle ! Gaver er for alle! Anonymkode: 7b87c...386 6 1
MyMichelle Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Jeg synes jula er for både store og små 🎄 Men skulle vi hatt juleselskap, ville jeg nok vært litt mindre begeistret. Det er bare samboeren og jeg. Og hunden. Fredelig julestemning. Noen slektninger vil ikke ha gaver, for de har selv ikke råd å gi til voksne, og jeg synes det er greit. Selv om jeg elsker julegaver 🎁
Alt blir ok Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Nei, julen er ikke bare for barna. Men, mine brødre og jeg syntes det var stress å kjøpe til hverandre, så det ble ofte siste liten-gaver. Derfor sluttet vi søsknene å gi til hverandre. Den barnløse tanten min gir til alle våre barn. Hun får selvfølgelig julegave. Det samme gjør min voksne niese som fortsatt er barnløs. 1
Arkana Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 Jeg har aldri hørt noen si at julen er mest for barna. Grunnen til at mange velger å kutte ut gaver til de voksne er at voksne ofte har alt de trenger og alt de ikke trenger også og at det derfor virker litt unødvendig å bruke tid og penger på å finne gaver til noen som bare kan gå ut og kjøpe det de vil ha selv. Det handler på ingen måte om hvem julen er for i alle fall. Og uansett er det jo uvesentlig både hva andre måtte mene og hva andre måtte gjøre. Om andre vil droppe voksengaver, vær så god. Om andre vil feire julen som om det er en ren barnefest, vær så god. Det hverken angår eller påvirker deg og meg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forstår ikke det med foreldre som mener at jul er for barna og mest for barn.. Ja så klart barn gleder seg mer en voksne pga gaver men voksne kan også glede Seg lest tråder der søskenflokk bare bestemmer seg får å kjøpe gave til BARE barna, hverandres barn mens barnløse tante Lise blir straffet siden hun ikke har noe barn.. og at det blir forventet at tante lise skal kjøpe gaver til tantebarna.. det synes jeg bare er sært og trist, at tanta lise skal sitte uten noe å åpne.. Jeg har barn selv og jeg er selv som en liten unge til jul jule konserter, pepperkake laging, jule agramenter, alt pynt ut i kjøpe sentere, Elsker jul! så nei jula er ikke bare for barn men for oss voksne også Anonymkode: cefe1...5a0 Du glemte jule *puster litt inn* gaver. Anonymkode: d6586...a03 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Skrevet 30. november 2022 Vi kjøper kun til barna. Men så er det 14 tantebarn/fadderbarn. 500 pr barn. U do the math.... Hadde ikke falt meg inn å skulle kjøpe gaver til de voksne. Synes julen er nok stress fra før, om jeg ikke skulle saumfart butikker på jakt etter konfekt, lys, kjøkkendingser eller klær til voksne. Besteforeldre får ett eller annet ungene har laget, enten fra juleverksted på skolen eller her hjemme, samt en bildekalender. Men da er den gaven fra barna. Tar med oss vin og dessert til de vi er på juleselskap hos. Anonymkode: d045d...75e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 Men, barnløse "tante Lise" kjøper vi gaver til altså. De barnløse voksne er ofte minst like begeistret for jul som ungene. Bare koselig det. Anonymkode: d045d...75e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #17 Skrevet 30. november 2022 37 minutter siden, Arkana said: Jeg har aldri hørt noen si at julen er mest for barna. Grunnen til at mange velger å kutte ut gaver til de voksne er at voksne ofte har alt de trenger og alt de ikke trenger også og at det derfor virker litt unødvendig å bruke tid og penger på å finne gaver til noen som bare kan gå ut og kjøpe det de vil ha selv. På kg hører man ofte det med at julen er for barna, spesielt i tråder om at foreldre må få fri i jula mens barnløse må jobbe, eller at voksne ikke trenger gaver men skal gi til barn. At man kan kjøpe det man får selv blir jo ikke det samme som å åpne en pakke med ukjent innhold på julaften. Jeg er selv nede i en person som gir meg gaver, og må innrømme det blir trist den dagen tallet blir null. Og så lurer folk på hvorfor man vil være alene i jula heller enn å stirre i timevis på noens barn som åpner en haug med gaver. Tror ikke det er bra for barna heller å bare få, men aldri gi. Anonymkode: 5eaa5...e53 10
Drizzt Skrevet 30. november 2022 #18 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forstår ikke det med foreldre som mener at jul er for barna og mest for barn.. Ja så klart barn gleder seg mer en voksne pga gaver men voksne kan også glede Seg lest tråder der søskenflokk bare bestemmer seg får å kjøpe gave til BARE barna, hverandres barn mens barnløse tante Lise blir straffet siden hun ikke har noe barn.. og at det blir forventet at tante lise skal kjøpe gaver til tantebarna.. det synes jeg bare er sært og trist, at tanta lise skal sitte uten noe å åpne.. Jeg har barn selv og jeg er selv som en liten unge til jul jule konserter, pepperkake laging, jule agramenter, alt pynt ut i kjøpe sentere, Elsker jul! så nei jula er ikke bare for barn men for oss voksne også Anonymkode: cefe1...5a0 Det er ikke noe galt i å avtale at bare barna får gaver. Det gjør vi også i vår familie. Både tante Lise, mamma Matilde og pappa Ole får ikke åpne gaver. Bare vesle Lilli og Lukas. Husk at jul er mye mer enn gaver selv om barn ofte har mer fokus på gaver enn på resten.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Skrevet 30. november 2022 1 minutt siden, Drizzt said: Det er ikke noe galt i å avtale at bare barna får gaver. Det gjør vi også i vår familie. Både tante Lise, mamma Matilde og pappa Ole får ikke åpne gaver. Bare vesle Lilli og Lukas. Husk at jul er mye mer enn gaver selv om barn ofte har mer fokus på gaver enn på resten. Vesle Lilli og Lukas får aldri oppleve gleden ved å se på når de voksne åpner gavene deres, det er nesten det tristeste, synes jeg. Det var det eneste som overgikk å få gaver selv, gleden ved å gi. Anonymkode: 5eaa5...e53 12 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På kg hører man ofte det med at julen er for barna, spesielt i tråder om at foreldre må få fri i jula mens barnløse må jobbe, eller at voksne ikke trenger gaver men skal gi til barn. At man kan kjøpe det man får selv blir jo ikke det samme som å åpne en pakke med ukjent innhold på julaften. Jeg er selv nede i en person som gir meg gaver, og må innrømme det blir trist den dagen tallet blir null. Og så lurer folk på hvorfor man vil være alene i jula heller enn å stirre i timevis på noens barn som åpner en haug med gaver. Tror ikke det er bra for barna heller å bare få, men aldri gi. Anonymkode: 5eaa5...e53 Helt enig. da forstår jeg at noen heller vil være alene eller bare verme på julemiddagen og så dra hjem når bare barna skal åpne, er jo kjedelig det Anonymkode: cefe1...5a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå