AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Jeg får nå opp mange slike «ønsker hjelp til jul», har klikket inn på noen for å se om jeg kan bidra med litt. Men disse damene ønsker seg PS4, Xbox, dyre Nike sko osv til barna sine!? Hva faen?! Hadde jeg måtte TIGGE på finn hadde jeg jommen ikke prøvd å tigge gaver til flere tusen! Ikke faen om jeg gidder hjelpe så griske kjærringer. Er det virkelig så dyre ting barna må ha for å få fin jul? 🙄😫 Anonymkode: 1bb8d...e64 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får nå opp mange slike «ønsker hjelp til jul», har klikket inn på noen for å se om jeg kan bidra med litt. Men disse damene ønsker seg PS4, Xbox, dyre Nike sko osv til barna sine!? Hva faen?! Hadde jeg måtte TIGGE på finn hadde jeg jommen ikke prøvd å tigge gaver til flere tusen! Ikke faen om jeg gidder hjelpe så griske kjærringer. Er det virkelig så dyre ting barna må ha for å få fin jul? 🙄😫 Anonymkode: 1bb8d...e64 De fleste ber om gavekort på mat...Tenk på det du! Anonymkode: 24853...b11 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Ja, er utrolig dumt at det skal være så mye gavepress. Det er ikke "bra nok" å få en fin hjemmestrikket fra bestemor, billig utstyr til hobby osv. Er ikke lett å være fattig i Norge, når dyre ting er status. Spesielt ikke for barn. Dyrt er best blant barn og ungdom Anonymkode: 9ad99...f63 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Altså jeg har selv hjulpet via en annonse der. Og jeg har lest mange av annonsene, virkelig mange. Og nesten alle, med unntak av bare noen få- ber om helt nøkterne ting som julemat og små gaver som en barbiedukke eller perlsett til barna sine. Folk ber også om brukte klær. Slutt å lage en sånn tråd som dette bare for å lage hets! Anonymkode: ddc7a...016 19 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Har lest mange annonser, ikke kommet over en eneste en som du beskriver. Anonymkode: e7d0f...c0f 6 1
sommermor Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Nå gjelder det ikke hjelp til jul på finn, men et juletre på et kjøpesenter i byen her. Der henger det mange hjerter med gaveønsker som vi kan innfri. Men jeg har ikke mulighet til det når gavenønskene koster mange hundre om ikke tusen. Foreksempel så koster faktisk brio jernbare en god del. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 sommermor skrev (6 timer siden): Nå gjelder det ikke hjelp til jul på finn, men et juletre på et kjøpesenter i byen her. Der henger det mange hjerter med gaveønsker som vi kan innfri. Men jeg har ikke mulighet til det når gavenønskene koster mange hundre om ikke tusen. Foreksempel så koster faktisk brio jernbare en god del. Du får tak i det pent brukt til en god pris da,bare et tips ang Brio jernbane. Uansett ting i dag er ikke billig, får ikke mye for en 100 lapp lengre. Jeg synes ikke det gaveønske du nevner var crazy. Anonymkode: ddc7a...016 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du får tak i det pent brukt til en god pris da,bare et tips ang Brio jernbane. Uansett ting i dag er ikke billig, får ikke mye for en 100 lapp lengre. Jeg synes ikke det gaveønske du nevner var crazy. Anonymkode: ddc7a...016 Kjøp «Brio» tog på Biltema. Anonymkode: 25066...19c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøp «Brio» tog på Biltema. Anonymkode: 25066...19c Mange knock-off-versjoner som er gode og rimelige. Som oftest passer de faktisk sammen med Brio også. Anonymkode: 62610...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du får tak i det pent brukt til en god pris da,bare et tips ang Brio jernbane. Uansett ting i dag er ikke billig, får ikke mye for en 100 lapp lengre. Jeg synes ikke det gaveønske du nevner var crazy. Anonymkode: ddc7a...016 Hvorfor skal jeg handle det brukt når tydeligvis poenget er å handle det på kjøpesenteret og legge det under treet ? Anonymkode: 639b0...0bc 2
milla80 Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg får nå opp mange slike «ønsker hjelp til jul», har klikket inn på noen for å se om jeg kan bidra med litt. Men disse damene ønsker seg PS4, Xbox, dyre Nike sko osv til barna sine!? Hva faen?! Hadde jeg måtte TIGGE på finn hadde jeg jommen ikke prøvd å tigge gaver til flere tusen! Ikke faen om jeg gidder hjelpe så griske kjærringer. Er det virkelig så dyre ting barna må ha for å få fin jul? 🙄😫 Har sjekka Finn selv men har ikke lagt merke til mange slike annonser du nevner , annonser hvor folk ber etter spesifikt dyre ting. Synes de fleste ber om brukte gaver eller klær , noen som til og med spurte etter ei enkelt julepølse ... Samtidig må jeg si at jeg finner det snodig med enkelte mennesker som for eksempel har veldig dårlig råd men allikevel skal invitere hele slekta på 10-12 personer til julemiddag for igjen å be folk om hjelp til å sponse dette kalaset...Familier flest burde ha forståelse for slikt . Så har du de som ber om penger til flybilletter hjem til jul ... Jeg har full forståelse for de stakkars menneskene som virkelig sliter men det er lett å se når folk ikke sliter , for å si det sånn... 🙄 Blir lei folk som bruker det for alt det er verdt . Det går ut over de som virkelig trenger hjelp ! 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Altså jeg har selv hjulpet via en annonse der. Og jeg har lest mange av annonsene, virkelig mange. Og nesten alle, med unntak av bare noen få- ber om helt nøkterne ting som julemat og små gaver som en barbiedukke eller perlsett til barna sine. Folk ber også om brukte klær. Slutt å lage en sånn tråd som dette bare for å lage hets! Anonymkode: ddc7a...016 Jeg leste minst 10 annonser. Alle ville ha xboks eller playstation. Anonymkode: 1bb8d...e64 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De fleste ber om gavekort på mat...Tenk på det du! Anonymkode: 24853...b11 Har ikke sett en eneste som spør om det. Anonymkode: 1bb8d...e64 2
Mamajune11 Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, er utrolig dumt at det skal være så mye gavepress. Det er ikke "bra nok" å få en fin hjemmestrikket fra bestemor, billig utstyr til hobby osv. Er ikke lett å være fattig i Norge, når dyre ting er status. Spesielt ikke for barn. Dyrt er best blant barn og ungdom Anonymkode: 9ad99...f63 Dette! Vi var i kontakt med en alenemamma for å hjelpe med gaver til barna, i starten var greier fra biltema (som leke garasje, tusj, bondegård dyr, bamser osv) godt nok. Men plutselig dagen før vi skulle møtes ønsket barna seg playstation 4 OG tv i stedet. Da jeg forklarte henne at så dyre gaver kjøper vi ikke til våre egne barn engang gikk hun rett på personangrep, kalte meg både gjerrig og hore…. Så jeg er ikke gira på å hjelpe noen andre egentlig. Selv om vi sitter her med 4 helt kurrante gaver fra Biltema. Tenker vi gir dem til rødekors i stedet. 5 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 0.00): Jeg får nå opp mange slike «ønsker hjelp til jul», har klikket inn på noen for å se om jeg kan bidra med litt. Men disse damene ønsker seg PS4, Xbox, dyre Nike sko osv til barna sine!? Hva faen?! Hadde jeg måtte TIGGE på finn hadde jeg jommen ikke prøvd å tigge gaver til flere tusen! Ikke faen om jeg gidder hjelpe så griske kjærringer. Er det virkelig så dyre ting barna må ha for å få fin jul? 🙄😫 Anonymkode: 1bb8d...e64 Vel kanskje dor å slippe å være utenfor blant venner, tenk det du Anonymkode: 91085...b24 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 0.02): De fleste ber om gavekort på mat...Tenk på det du! Anonymkode: 24853...b11 Det er i praksis penger altså. Har mer sans for å gi mat eller brukte leker/klær. Anonymkode: fdff5...d68
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har hjulpet noen slike annonser i år. Ingen av dem ønsket seg dyre ting, det meste var svært moderate ønsker. Mat og brukte gaver. Ingen av dem skulle ha hele slekta på besøk, det ble kun den nærmeste familien. Alle tilbød meg å handle maten for dem og levere på døra, så jeg kunne se selv hvordan de hadde det. Hvis jeg ville, kunne jeg sikkert sniffet på dem for å sjekke om de røyket også. Men det får være måte på hvor mistenksom man skal være. Jeg vippset de bare penger, litt verdighet skal de få beholde... Anonymkode: 03f36...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #18 Skrevet 1. desember 2022 On 11/30/2022 at 12:00 AM, AnonymBruker said: Jeg får nå opp mange slike «ønsker hjelp til jul», har klikket inn på noen for å se om jeg kan bidra med litt. Men disse damene ønsker seg PS4, Xbox, dyre Nike sko osv til barna sine!? Hva faen?! Hadde jeg måtte TIGGE på finn hadde jeg jommen ikke prøvd å tigge gaver til flere tusen! Ikke faen om jeg gidder hjelpe så griske kjærringer. Er det virkelig så dyre ting barna må ha for å få fin jul? 🙄😫 Anonymkode: 1bb8d...e64 Kom gjerne med screenshot så får vi se om det er fakta. Har enda ikke sett noen av disse og jeg er der hele tiden Anonymkode: 85f34...731
ikkeenrobot Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 Poenget med de på kjøpesentrene er vell også det at de skal få noe nytt. Det er kanskje ikke ofte, eller i det hele tatt de får noe nytt som ikke er arvegods. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kom gjerne med screenshot så får vi se om det er fakta. Har enda ikke sett noen av disse og jeg er der hele tiden Anonymkode: 85f34...731 Nei, jeg kommer ikke til å henge ut noen ved å legge ut screenshot av annonsene deres på Kvinneguiden. Men jeg kan ramse opp litt av hva de ønsker seg. Ulltøy i størrelse 164 Utesko (barnestørrelse) Gavekort på kino Tegnesaker Malesaker for barn Ark til å tegne på Pokemon Sengetøy til barn, gjerne brukt Sminke, gjerne brukt Ullsokker Joggebukse og joggegenser i nøytral farge Julepynt, gjerne brukt Julemat Frukt Godteri Gavekort på mat Smør og annet til baking. Anonymkode: 03f36...8e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå