Gå til innhold

Flere som ikke merker de dyre tidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser side opp og side ned med hvor dyrt alt har blitt... jeg har jo lagt merke til st strømregningene er dyre og huslånet har gått opp 3000 i mnd siden vi kjøpte huset for 2 år siden. Men det er liksom ikke summer som har store konsekvenser

Synes egentlig det meste er som før. Vi er en vanlig familie med relativt vanlige lønninger. 

Andre som meg?

Anonymkode: eba53...dbc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: bd523...4fa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leser side opp og side ned med hvor dyrt alt har blitt... jeg har jo lagt merke til st strømregningene er dyre og huslånet har gått opp 3000 i mnd siden vi kjøpte huset for 2 år siden. Men det er liksom ikke summer som har store konsekvenser

Synes egentlig det meste er som før. Vi er en vanlig familie med relativt vanlige lønninger. 

Andre som meg?

Det er vel naturlig nok de som akkurat fikk det til å gå rundt eller hadde det trangt fra før som merker det i størst grad.

Anonymkode: 7fe27...b8e

• Liker 3
Skrevet

🙋‍♀️

Men det er fordi vi sper på inntekten ved å leie ut en hybel som sto tom. Får nok ikke "tilbake" alt, men nok til at vi ikke merker det annet enn at vi har mindre plass til gjester. 

Anonymkode: 14650...7cd

• Liker 1
Skrevet

Utrolig et menneske som ikke merker at matprisene har økt flere prosent, økt drivstoff, økt stømregninger og økt rente. Du er jaggu heldig altså. 

Anonymkode: e1760...607

• Liker 4
Skrevet

Med "vanlige" lønninger har dere sikkert en million eller vel som det i året...så hva er det du ønsker å formidle her? 

Anonymkode: b2d49...23f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig et menneske som ikke merker at matprisene har økt flere prosent, økt drivstoff, økt stømregninger og økt rente. Du er jaggu heldig altså. 

Vi bruker i overkant 10 000 i mnd på mat, det har vi gjort i lang tid. Har ikke forandret handlemønster. 

strøm og huslån merker jeg som sagt. Men det har jo ingen konsekvenser. Det blir bare litt mindre til sparing. 

jeg nekter å tro at alle går rundt og merker dette. Ingen på jobb snakker om problemer og folk shopper og drar på ferie som vanlig

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med "vanlige" lønninger har dere sikkert en million eller vel som det i året...så hva er det du ønsker å formidle her? 

Tenker du samlet eller inviduelt?

Skrevet

Nå har ikke vi boliglån, og vi har fastpris på strøm så der merker vi ikke noe. Bruker mer penger på de samme matvarene nå enn tidligere. Drivstoff har jo også blitt dyrere. Så vi merker jo at det har blitt dyrere, vi er ikke blinde. 

Anonymkode: d819a...20c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du samlet eller inviduelt?

Hva har det å si? Dere merker jo ikke noe likevel.

Skrevet

Har ikke justert noe særlig forbruk enda, men må nok det nå etter jul.

Bor alene i en ganske billig utleieleilighet som ikke har blitt prisjustert annet en nedover siden jeg flyttet inn.

Stipend og lån fra lånekassen og har akkurat gått over på aap.

Merker litt nå at jeg kanskje ikke sitter igjen med så mye som jeg ønsker, men har ikke helt kommet inn i rytmen med å ha utbetaling 3 ganger i mnd, så litt rot på grunn av det og har en tendens til å betale ting lenge i forveien for å slippe å gå på en smell 🤣 Julegaver osv. har jo også gjort et lite innhugg selvfølgelig :) 

Anonymkode: b493e...fe5

• Liker 1
Skrevet

Merker egentlig ikke noe særlig til det for å være ærlig.. Men vi tjener noe over snittet også. 

Anonymkode: c00a3...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Andre som meg?

Husk at det er nok et mindretall som merker det,nyetablerte med store lån,ny bil og barn i barnehage.....vi andre flyter jo greit gjennom slike tider. Det er jo de som kanskje ikke hadde så mye før som får det enda tøffere, får håpe folk har lært nå,slik at de ALDRI mer stemmer på de som styrer nå. Noen vil sikkert si at det ikke er bedre med Erna ved roret, men hun har adskillig mer handlekraft. De som styrer nå skal jo liksom være de som er på de svakes side, men nå har de bevist en gang for alle at de mangler totalt styring når uforutsette ting skjer i samfunnet vårt.

Anonymkode: b3d2c...23d

• Liker 3
Skrevet

Vil ikke si vi merker det sånn voldsomt, men jeg selv er drit bekymret og har blitt flink å se på mat tilbud og handler ikke mer mat enn vi må. Blitt flinkere til å ikke kaste mat. Fyller drivstoff når det er billig, og skrur ned varmekablene. Det er mer et psykisk stress. Hadde vi ikke tatt de grepene vi har gjort hadde vi nok merket det veldig godt. Uansett trenger vi å skjerpe oss når det gjelder mat. Vi kjøper for mye, og mye blir kastet. Dette er sløsing, og vi håper denne krisen vil få oss til å bli bevisst på dette framover 

Anonymkode: 518e0...25e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg registrerer at matprisene har økt litt, men ingenting ellers.

Ingen lån, fastpris på strøm for sannsyligvis veldig lang tid. Og elbil.

Anonymkode: 7f142...1de

Skrevet

Ikke vi. Men det er fordi vi alltid har prøvd å leve etter evne. Selv når vi har hatt veldig god råd har vi aldri skeiet helt ut. Kjøpt bil som er brukbar (spart hele summen før innkjøp) Kjørt en bil til 20.000kr i mens. Kjøpt liten 2-roms trodd 2 barn også kjøpt oss gradvis opp. Ikke tatt noe forbrukerlån. Heller hoppet over ferier og spart inn summen osv. 

Anonymkode: d6969...8aa

Skrevet

Så betaler kun strøm og vann. Ingen lån. 

Anonymkode: d6969...8aa

Skrevet

Har registrert at prisnivået har økt, og det er det. Går fortsatt i pluss og så lenge jeg beholder jobben, så vil det være null stress å betjene utgiftene. Tror det blir folkeopprør før budsjettet mitt går i minus.

Anonymkode: 4e12e...af0

Skrevet

Merker det ikke. Ser at priser har økt, men påvirker meg i liten grad.

Boliglånet har økt med noen tusen. Mat bruker vi det samme på som før. Kjøper etter pris. Spiser mye frukt og grønt, og de prisene har vel ikke økt så mye synes jeg. Strøm merker jeg. Men har også flyttet til større bolig og sånn sett har jeg ikke noe forhold til hva det koster her til vanlig.

Bor i Oslo så bil har jeg ikke. Ingen behov. Da merker jeg ikke drivstoffpriser.

• Liker 1
Skrevet

Kjære vene, det er ikke sånn at alle sliter. Vil tro det er lavtlønnede, aleneforeldre med lav lønn, mottakere av aap, uføretrygdede uten partner med god lønn og folk med max lån som har lite oppspart/lite å gå på som har problemer. Covid og permiteringer har nok tært godt på en del buffere rundt om kring. 

Anonymkode: a1dde...0c6

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...