Gå til innhold

Pappa har blitt sammen med ei som er på min alder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25, og pappa som nærmer seg 60 har altså blitt kjæreste med ei på 30.. har jeg grunn til å føle meg litt flau over det? Eller er jeg overfølsom?

Anonymkode: 0fa9c...4ae

• Liker 10
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Det er kvalmt.

Anonymkode: 2ba06...605

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig! 
Samtidig så er det ikke alder som er viktigst, men personlighet. Tenk heller på slike ting som: Er hun en ålreit person? Gjør hun faren din glad? Kan det være et menneske du etter hvert kan sette pris på å ha i livet ditt? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er ikke alene, men det er vel en mager trøst. Ei jeg kjenner har ei «stemor» som er 2 år yngre enn seg selv😳 Jeg skjønner godt at du reagerer.

Anonymkode: e9a1e...438

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Slapp av, det ryker innen et års tid eller før. 

Hilsen hun som fikk steunger 1 år yngre enn seg, i psykisk utilgjengelig øyeblikk. 

Anonymkode: c9aac...317

• Liker 6
Skrevet

Han bør ha mange penger på konto...

Anonymkode: 45f8a...756

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg sagt klart ifra at dette aksepterer jeg ikke og kutta all kontakt. 

Hadde min far holdt på slik.. 🤮

Anonymkode: a44c0...865

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
PM75 skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår godt at du synes det er vanskelig! 
Samtidig så er det ikke alder som er viktigst, men personlighet. Tenk heller på slike ting som: Er hun en ålreit person? Gjør hun faren din glad? Kan det være et menneske du etter hvert kan sette pris på å ha i livet ditt? 

Det er likevel ekkelt! Hvertfall for meg 😕

Anonymkode: 7e4da...11d

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av, det ryker innen et års tid eller før. 

Hilsen hun som fikk steunger 1 år yngre enn seg, i psykisk utilgjengelig øyeblikk. 

Synes ikke du det var kleint å være sammen med en med barn på din alder? Hadde bare følt meg flau! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg sagt klart ifra at dette aksepterer jeg ikke og kutta all kontakt. 

Hadde min far holdt på slik.. 🤮

Anonymkode: a44c0...865

Enig! Hadde faktisk kuttet kontakt, så får/fikk far velge hva han syntes var viktigst.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke du det var kleint å være sammen med en med barn på din alder? Hadde bare følt meg flau! 

Kan love deg at det meste virket normalt og helt alreit når man hadde sånne rosa briller som jeg hadde på. Var så forelsket at fy. Barna hans bar faktisk veldig greie mot meg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde fått hele bildet av faren min ødelagt og brutt kontakten med han. Ekkel gris

Anonymkode: 45b89...ebb

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan love deg at det meste virket normalt og helt alreit når man hadde sånne rosa briller som jeg hadde på. Var så forelsket at fy. Barna hans bar faktisk veldig greie mot meg. 

Jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg fikk vite for ikke lenge siden at de er sammen. Men de har vært sammen over 1 år. Jeg bor ikke i samme by som far, og de to har avsntadsforhold, men hun har visst foreldre i byen han bor i..

Skrevet

Jeg er 25, og pappa som nærmer seg 60 har altså blitt kjæreste med ei på 30.. har jeg grunn til å føle meg litt flau over det? Eller er jeg overfølsom?

Din far er i den alderen da han begynner å kreve endel «veldikehold», ts. Om få år er han pensjonist. Demens, sykdom, hjerteproblemer, svekket bevegelighet og nedsatte kognitive evner truer om han ikke holder kropp og hode i form ved jevnlig trening. 
Jo, det kan jo være litt kleint med julaften med far, hans kjæreste på 30 og eventuelle stesøsken eller halvsøsken. Men det at hun heller enn du nå har ansvaret for han om noe skjer, ts, er en enorm bonus man bør tåle en klein julaften eller to for.

Så alt i alt? Eldre foreldre som finner seg partnere er topp. Helt ukritisk.

Anonymkode: 0ee45...676

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var 29 så fant min far på 48 år seg ei "stemor" til meg på 19 år... dritkleint...

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Du er 25 år. På tide å slutte å tro at verden handler kun om deg og bli voksen. La faren din få lov til å ha en kjæreste uten å lage drama og kvalme! Hvor egoistisk går det an å bli? Kan være en grunn til at du inne har fått vite det før, for å si det slik.. 

Jeg hadde blitt kjempeglad hvis min far fant seg en kjæreste å dele livet med! 

Anonymkode: 0371e...463

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Å kutte kontakt med faren fordi han blir sammen med noen?? Barn bestemmer ikke over sine foreldre og iallefall ikke i hvem de skal være sammen med, og når en appåtil er voksen og bor i en annen by vel da har en jo selvsagt ikke noe en skulle ha sagt annet enn at en bør være glad for at faren har det godt og unner han å ha det best mulig. Du lever ditt liv nå og han lever sitt liv og han bestemmer vel hvem han ønsker å vøre sammen med sekv, så lenge fyren har det godt og dama ikke er grusom så er det vel ikke noe problem.

Anonymkode: b4383...1fa

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg fikk vite for ikke lenge siden at de er sammen. Men de har vært sammen over 1 år. Jeg bor ikke i samme by som far, og de to har avsntadsforhold, men hun har visst foreldre i byen han bor i..

Avstandsforhold fungerer ofte fordi

. Nettopp avstand. Du får se når de må dele mer hverdag sammen. Var 30 når jeg ble sammen med en på 54, jadda, skal love det deg ikke tok lang tid før jeg ble bevist på hvor fastgrodd han var i gode gamle vaner. Forelskelsen tok slutt når klaginga og surmulinga begynte.  

• Liker 4
Skrevet

Ei jente jeg kjenner har gjort det 🙂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig! Hadde faktisk kuttet kontakt, så får/fikk far velge hva han syntes var viktigst.

Hadde kuttet kontakten jeg og. Noe så flaut.. 

Anonymkode: 883a5...9c0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...