Gå til innhold

er det å være utro helt det samme uansett situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kunne ikke leve med at jeg var utro mot kjæresten min og fortalte han at jeg lå med en 19 åring i fadderuka. Lå også med en bekjent av en venninne og en medstudent som også var 19-20. Jeg er 27.

han fortalte at det gikk fint og ramset opp alle disse gangene han var utro. fanken så rasende jeg ble. Greit at jeg ikke er bedre selv, men mine utroskap er caught in the moment, han forteller han hadde en forhold i en periode med to kvinner.

vi kvinner kan lett bli forført av menn, vi oppsøker ikke menn, de oppsøker oss. jeg oppsøkte ingen av de jeg ble utro med, men han oppsøkte de han ble utro med.

kan våre utroskap sammenlignes? ærlig svar

Anonymkode: c3135...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroskap er veldig ille uansett men å planlegge det og opprettholde kontakt over tid er enda mer kynisk og ondskapsfullt

Anonymkode: 066b5...d29

• Liker 7
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvem som oppsøker hvem ihverfall. Man er like utro uansett.

Hva som er verst av planlagt langvarig utroskap til én eller spontan utroskap med flere kommer sikkert an på hvem du spør. Er man spontant utro flere ganger begynner det uansett å ligne en slags plan.

Hvis dere vil ha sex med flere, vær singel eller avtal åpent forhold. Løgn ødelegger alt.

Anonymkode: 49a4f...e63

• Liker 5
Skrevet

Utroskap er utroskap. Det er det det kalles når den ene parten har seg med andre uten samtykke av partner.

Anonymkode: 8559f...6bb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg kunne ikke leve med at jeg var utro mot kjæresten min og fortalte han at jeg lå med en 19 åring i fadderuka. Lå også med en bekjent av en venninne og en medstudent som også var 19-20. Jeg er 27.

han fortalte at det gikk fint og ramset opp alle disse gangene han var utro. fanken så rasende jeg ble. Greit at jeg ikke er bedre selv, men mine utroskap er caught in the moment, han forteller han hadde en forhold i en periode med to kvinner.

vi kvinner kan lett bli forført av menn, vi oppsøker ikke menn, de oppsøker oss. jeg oppsøkte ingen av de jeg ble utro med, men han oppsøkte de han ble utro med.

Same shit 

• Liker 5
Skrevet

Dere to burde slå opp med hverandre. Herregud

Anonymkode: a3790...cfd

• Liker 3
Skrevet

Å ha pity sex med en student mener jeg er innafor. Må vel nesten regnes som uhjelp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dere to burde slå opp med hverandre. Herregud

Anonymkode: a3790...cfd

Jeg tenker mer at de fortjener hverandre😅

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg mener det er stor forskjell på et tilfeldig engangsligg og en langvarig og emosjonell affære der begge parter får følelser.

Anonymkode: b158d...9a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener det er stor forskjell på et tilfeldig engangsligg og en langvarig og emosjonell affære der begge parter får følelser.

Her er det snakk om minst 3 engangsligg, og alle fra samme krets. Man skjønner at det er en plan/et mønster.

Anonymkode: 49a4f...e63

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja. Dere liker begge å pule rundt og passer hverandre.

Start en swingersklubb. Lykke til og ingenting å takke for.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er serieutro når anledningen byr seg og han inngår lengre fuckfriend forhold. Ingen av dere er lojale, begge har stor mangler når det gjelder trofasthet. Begge går bak ryggen på den andre, ingen av dere er egnet for parforhold. Jeg syntes dere burde holde sammen slik at drittoppførselen deres kan begrenses til deres eget forhold, ikke dra andre inn i dysfunksjonelle forhold som dere begge etablerer.

Du splitter hårstrå og prøver å rasjonalisere din egen oppførsel som "bedre" siden det er tekniske forskjeller.

Selv engangs ligg betyr at du etablerer kontakt, blir kjent, blir fortrolige, går et sted for å sex, gjennomfører sex. Valg, valg, valg, valg hele veien. Ikke uhell dette er ting du velger.

Om det å ta kontakt eller ikke. Jeg og kona har diskutert dette. Hun som deg syntes det er greit å bli kontaktet av menn som vil spandere, hun mener HUN ikke gjør noe galt siden hun ikke er den "aktive". Det er derimot ikke greit at JEG tar kontakt med andre damer og spanderer.

Som kvinne må det være utrolig deilig å kunne umyndiggjøre seg selv slik. 

Når en mann kommer til deg på et utested, ber om å få sitte sammen med deg, og du aksepterer så gir det et signal til mannen, når han tilbyr seg å spandere og du akseptere så forteller du at han er godkjent og det forventes at dere sitter sammen og bli bedre kjent. Du velger å snakke med han, du velger å akseptere, du velger å ta imot en gave.

Du er villig medspiller i noe du forstår er  et sjekke opplegg og spiller din rolle. Å late som som du ikke var aktiv i dette er å spille dummere enn man får lov til å være.

Alle forstår dette, at du ikke kan være ærlig med deg selv og spiller dette spillet betyr bare at du ikke tar ansvar for egne handlinger og angrer ingenting.

Du bør ta et oppgjør med deg selv og handlingsmønster, hvis ikke vil dette gjenta seg gang etter gang.

Du er kvinne ,men det gjør det ikke umyndig. Når du tok av deg buksa og gikk ned på kne og sugde 3 andre menn så mener du seriøst at det ikke var så ille siden typen din tok kontakt med andre kvinner og du ikke tok første kontakt.

Om du ikke kan være ærlig med deg selv så er dette nytteløst. 

Anonymkode: 62ded...f10

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du snakker som en kvinne og det er dine preferanser som forteller det du gjorde var bedre. Ganske objektivt av deg og underspille ditt eget svik?? Som mann kan jeg fortelle at du har latt deg penetrere av 3 forskjellige pikker. At dere ikke utvekslet høfligheter i forkant og etterkant betyr INGENTING.

At det var 3 menn du ikke kjenner godt eller er forelsket i forteller bare at du lar deg knulle av hvem som helst med puls og markert kjevelinje, for du hadde lyst.

Typen dyn er mer selektiv. Den slemmingen....:sarkasme:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv om du er 27 virker du ikke spesielt mentalt voksen for alderen. 

Den eneste legetime grunnen til å være utro er når partneren tar et valg for begge to at sexlivet skal dø ut. 

Anonymkode: a1303...50a

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt at det faktisk er mye verre å bli revet med i øyeblikket, og være utro, gjentatte ganger, med ulike menn. 

Og nei, vi kvinner blir ikke så lett forført. Jeg er i ett forhold, og jeg har en "unik" evne, jeg kan si nei... 
Joda, jeg kan bli oppsøkt på byen, men det betyr ikke at jeg må si ja. 

Anonymkode: 71472...2f4

• Liker 7
Skrevet

Utro er utro. Din utroskap er verre da du ligger med ungdommer 🤮

Anonymkode: 6e1d5...550

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du snakker som en kvinne og det er dine preferanser som forteller det du gjorde var bedre. Ganske objektivt av deg og underspille ditt eget svik?? Som mann kan jeg fortelle at du har latt deg penetrere av 3 forskjellige pikker. At dere ikke utvekslet høfligheter i forkant og etterkant betyr INGENTING.

At det var 3 menn du ikke kjenner godt eller er forelsket i forteller bare at du lar deg knulle av hvem som helst med puls og markert kjevelinje, for du hadde lyst.

Typen dyn er mer selektiv. Den slemmingen....:sarkasme:

Er enig i alt, bortsett fra at hun snakker som en kvinne. Mange utro menn hevder det ikke betyr noe fordi det bare er sex. Jeg er kvinne, og mener hun er en av de mange som bortforklare/ bagatelliserer egne handlinger. Det gjør begge kjønn. 

Anonymkode: 93b5c...ee9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er enig i alt, bortsett fra at hun snakker som en kvinne. Mange utro menn hevder det ikke betyr noe fordi det bare er sex. Jeg er kvinne, og mener hun er en av de mange som bortforklare/ bagatelliserer egne handlinger. Det gjør begge kjønn. 

Anonymkode: 93b5c...ee9

Generaliserte litt der ja.

Men ofte skiller kvinner og menn mellom type utroskap. Menn reagerer mindre på emosjonell utroskap. Bonding og fortrolige samtaler.. At mannen har en "workwife" som han har intime samtaler reagerer kvinner kraftigere på.

Menn lar ofte slikt passere, men tar ut skilsmisse ved penetrering. 

Oppsummert føler kvinner seg mer truet av den hyggelige dama på jobben, menn føler seg mer truet av en navnløs ons på sydenferie.

Og det ser man her og. TS bagatelliserer sine 3 samleier, for det var ikke emosjonelt. Hor han betyr det veldig lite. De hadde sex. ferdig.

Skrevet

Jaja...får igjen "med samme mynt"...     

Har vært utro selv jeg- selv om jeg i utgangspunktet hatet utroskap. Vært i et forhold lenge det ikke lengre gikk å prate, og vi begge savnet nok ting..  

Vil likevel si at utroskap er det samme uansett situasjon...  Er aldri noe bra i lengden, og finns ingen unnskyldning..  Er sikkert mye som burde vært rettet opp i, og ryddet opp i før en går til andre! Er bare det at iblandt når en syns en har "strevd" nok med å få til ting uten komme noe vi osv... - så kan veien likevel være kort...😕

• Liker 1
Skrevet

TS,

Den utro eier ikke sin partners vurdering av utroskapen. Det gjør partneren. Etter som du og din kjæreste er ulike personer så er det lite sannsynlig at dere vil vurdere utroskap i ulike kontekster helt likt.

Men skal si litt om hvordan jeg hadde tenkt hvis min kone hadde vært utro på din eller din kjærestes måte.

Først din måte. Her hadde jeg tenkt at det var et svært rødt flag vedrørende seksuell impulskontroll ved fest. 3 tilfeller vil være minimum, antall faktiske tilfeller vil for meg være ukjent (husk det). Jeg hadde nok ikke klart å akseptere at hun med stor sannsynlighet hadde hatt seg med andre menn i fylla i fremtiden, og hadde samtidig ikke hatt stor tro på et ekteskap der hun hadde vært i en kontrollert "bur" uten mulighet til fest og moro uren meg. Så tror din versjon hadde vært vanskelig å kombinere med et fortsatt ekteskap. Et enkelt tilfelle hadde stilt seg litt annorledes.

Så til din kjærestes versjon av utroskap. Her hadde jeg tenkt at dette hadde vært et symptom på vi hadde store problemer i vår relasjon. Er dette noe som vi begge ønsker å jobbe med?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...