AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Fikk meg leilighet i dag, og utleier sa at leiligheten egentlig ikke er klar før 1.januar - men kunne gå an å få det ordnet slik at jeg kan flytte inn rundt 16.desember - men det som blir litt av problemet mitt da er å betale 2 husleier, det har jeg ikke råd til. Derimot kunne jeg hatt råd å betalt for en halv måned, og så betalt full husleie fra og med 1.januar, men er det slik det funker? Jeg turte ikke å spørre om dette siden jeg var så gira på å få leiligheten, men går det evt an å spørre den som fortsatt bor der om han kan betale halv leie til han flytter ut i midten av desember og jeg resten? Anonymkode: 3cd26...07e
always Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk meg leilighet i dag, og utleier sa at leiligheten egentlig ikke er klar før 1.januar - men kunne gå an å få det ordnet slik at jeg kan flytte inn rundt 16.desember - men det som blir litt av problemet mitt da er å betale 2 husleier, det har jeg ikke råd til. Derimot kunne jeg hatt råd å betalt for en halv måned, og så betalt full husleie fra og med 1.januar, men er det slik det funker? Jeg turte ikke å spørre om dette siden jeg var så gira på å få leiligheten, men går det evt an å spørre den som fortsatt bor der om han kan betale halv leie til han flytter ut i midten av desember og jeg resten? Anonymkode: 3cd26...07e Du skal kun betale for de dagene du bor der 🙂 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Du skal selvsagt ikke betale leie før leiligheten er disponibel for deg. Så ja. Månedsleie delt på antall dager i månedene ganger antall dager du har leiligheten. Anonymkode: ff317...766 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 always skrev (Akkurat nå): Du skal kun betale for de dagene du bor der 🙂 Åå, det var godt å høre, betyr det ca halv leie da? Hilsen meg som er helt fersk på dette med å leie🙈 Anonymkode: 3cd26...07e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Du skal betale for det du bor der så jeg ville tatt leien delt på antall dager i mnd ganget med antall dager du bor der. Det er det som er normalt f.eks leien for en hel mnd er 5000 5000 delt på 31 dager er ca 162 Du skal bo der i 15 dager i desember og det blir dermed 2 430. Anonymkode: f2d85...0fb 1
always Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åå, det var godt å høre, betyr det ca halv leie da? Hilsen meg som er helt fersk på dette med å leie🙈 Anonymkode: 3cd26...07e Ca halv leie ja. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal betale for det du bor der så jeg ville tatt leien delt på antall dager i mnd ganget med antall dager du bor der. Det er det som er normalt f.eks leien for en hel mnd er 5000 5000 delt på 31 dager er ca 162 Du skal bo der i 15 dager i desember og det blir dermed 2 430. Anonymkode: f2d85...0fb Leien er 8000, jeg delte det på 31 og det ble 258 x 15 = 3870, høres det riktig ut?😅 Anonymkode: 3cd26...07e
always Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leien er 8000, jeg delte det på 31 og det ble 258 x 15 = 3870, høres det riktig ut?😅 Anonymkode: 3cd26...07e Det blir riktig. Men snakk med utleieren uansett. Jeg flyttet inn / disponerte bolig engang fra 29.oktober, men trengte ikke betale husleie før fra 1. november, så fikk 3 dager gratis der da 😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Jeg skjønner ikke helt hvordan du ender opp med å betale 2 husleier? Har aldri opplevd annet enn at husleie blir betalt dagen man flyttet inn og at man da betaler for den neste måneden fremover, 16. desember, 16. januar, 16. februar osv. Det hadde blitt akkurat det samme om du flyttet inn 1 januar. Anonymkode: f9c2b...78b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 always skrev (Akkurat nå): Det blir riktig. Men snakk med utleieren uansett. Jeg flyttet inn / disponerte bolig engang fra 29.oktober, men trengte ikke betale husleie før fra 1. november, så fikk 3 dager gratis der da 😅 Mange takk, nå som den er min og skrevet under så bør det være ålreit å spørre🙈 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan du ender opp med å betale 2 husleier? Har aldri opplevd annet enn at husleie blir betalt dagen man flyttet inn og at man da betaler for den neste måneden fremover, 16. desember, 16. januar, 16. februar osv. Det hadde blitt akkurat det samme om du flyttet inn 1 januar. Anonymkode: f9c2b...78b Det står i kontrakten at leien skal betales den 1 i måneden, så jeg undra litt over dette med om jeg da måtte betale full husleie for desember eller ikke😅 Anonymkode: 3cd26...07e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange takk, nå som den er min og skrevet under så bør det være ålreit å spørre🙈 Det står i kontrakten at leien skal betales den 1 i måneden, så jeg undra litt over dette med om jeg da måtte betale full husleie for desember eller ikke😅 Anonymkode: 3cd26...07e Du får ringe de. Om noen flytter inn midten av måneden hos oss så betaler de 1,5 måned første gang. Vi deler ikke husleien på antall kalender dager. Husleien er fast uansett hvor mange kalenderdager det er. Forfall er den 1. i mnd. Anonymkode: 91327...aff
Sitronterte Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Mange takk, nå som den er min og skrevet under så bør det være ålreit å spørre🙈 Det står i kontrakten at leien skal betales den 1 i måneden, så jeg undra litt over dette med om jeg da måtte betale full husleie for desember eller ikke😅 Anonymkode: 3cd26...07e Jeg måtte kun betale for de dagene jeg bodde der jeg leide før. Det var en selvfølge for dem, da jeg tok det opp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå