Gå til innhold

Hvor ofte ringer eksen din? Som du har barn med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det normalt å ringes når man har barn sammen? Det er rundt 6 mnd siden brudd så jeg tenkte det var for en periode at kontakten var hyppig. 

Han ringer meg hver eneste dag. Om han ikke får tak i meg så blir han så stresset at han kan komme innom. For han tror at noe kan ha skjedd. Slik som tidligere i dag så fikk jeg melding om at han lurte på hvorfor jeg ikke tok tlf. Noe må ha skjedd for det dukket ikke opp noen anrop. Da hadde han kjørt så fort han klarte å ringt flere ganger i håp om å komme igjennom. Når han endelig fikk tak i meg var han skikkelig stresset. 

Alle dager ringer han minst to ganger. Morgen og ettermiddag. Enkelte dager er det 5 ganger. Om jeg er på en annen telefonsamtale så skriver jeg at jeg ringer tilbake. Da ringer han bare flere ganger, så tilslutt tar jeg den og da er han sur og lurer på hva jeg driver med. 

Dette er en stor kontrast til forholdet vi hadde da han aldri var hjemme eller tilgjengelig for meg. Alt dette tar fra meg all sosial energi. Jeg har sagt ifra en dag i forveien at nå er jeg sliten, i morgen skal jeg være alene og kommer ikke til å være tilgjengelig. Det godtar han frem til den neste dagen. På tlf da så svarer jeg kort at jeg er sliten og vil være i fred. Så legger jeg på, da får jeg melding om hva som er galt. Om jeg dater noen, men jeg gjør ikke det, jeg ønsker bare litt ro. 

Hvordan roe han med helt og skikkelig når han faktisk ikke hører på meg? Er jeg rar som ikke ønsker å prate med eksen hver dag?

Anonymkode: d8c1c...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette grenser for hans oppførsel, dette er ikke ok! Du må forklare at en eks er en eks og at deres dialog skal handle om barna og alt rundt de. Men det er helt unødvendig å prates hver dag! 

• Liker 3
Skrevet

Vi ringes hver kveld/god natt FaceTime når ungene er hos den andre.

Ellers gjør vi praktisk prat via sms.

Men får inntrykk at vårt brudd er relativt vennlig når jeg forteller hvordan vi organiserer hverdagen.

Anonymkode: 181fc...e84

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi ringes hver kveld/god natt FaceTime når ungene er hos den andre.

Ellers gjør vi praktisk prat via sms.

Men får inntrykk at vårt brudd er relativt vennlig når jeg forteller hvordan vi organiserer hverdagen.

Anonymkode: 181fc...e84

Han prater sjeldent om barnet, heller veldig mye annet. 

• Liker 1
Skrevet

Separert i 5 mnd. ringes ca. en gang pr uke ved behov. Barna er tenåringer.

Skrevet

Ringes aldri. Kun et par sms i mnd. Han er stresset pga du har et sosialt liv ved siden av. 

Anonymkode: 0edb9...1c9

Skrevet

Vi sluttet å ha kontakt da ungene passerte 12. Har ingen behov for å snakke med han. 

Anonymkode: 28fef...978

Skrevet
PM75 skrev (15 timer siden):

Du må sette grenser for hans oppførsel, dette er ikke ok! Du må forklare at en eks er en eks og at deres dialog skal handle om barna og alt rundt de. Men det er helt unødvendig å prates hver dag! 

Enig!

Man må faktisk sette grenser for hva man finner seg i. Hadde aldri orket, uansett hvem, noen som ringer daglig. 

Gjelder det ikke ungene, ikke ring! Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8c3a6...4ed

• Liker 1
Skrevet

Vi ringes aldri, sender kun sms. Da gjelder det barnet siden han bor 50/50. 

Anonymkode: ec74b...d64

Skrevet

Ringer han når du har ungene, eller når han har dem? Og hva svarer du når han spør om andre ting enn det som har med barna å gjøre? Han behandler deg som en bestevenn/kjæreste, når han tar opp alt mulig annet. Han driver og innser hva han har mistet. Sett grenser, si at han får sende sms hvis det er spørsmål om barna. 

Anonymkode: 314ed...884

Skrevet

Har ikke barn med x. Vi ringes likevel ca 1 gang pr uke. Vi hadde katter sammen. Men ringes pga praktiske ting. Føler at han er min venn fortsatt. Bare ikke kjæreste. Snakker gjerne 1 time hver gang. Han plager meg ikke. Helt greit brudd. 

Skrevet

Ringes vel en gang i måneden omtrent, om det er noe spesielt viktig.

M40

Anonymkode: db176...074

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ringer han når du har ungene, eller når han har dem? Og hva svarer du når han spør om andre ting enn det som har med barna å gjøre? Han behandler deg som en bestevenn/kjæreste, når han tar opp alt mulig annet. Han driver og innser hva han har mistet. Sett grenser, si at han får sende sms hvis det er spørsmål om barna. 

Jeg legger merke til at det er veldig mye mer når han har barnet og jeg har fri. 

Skrevet

Høres ut som at e-post er tingen for dere når det gjelder ting som ikke haster. Eventuelt sms hvis det haster å få svar på noe angående barna (for eksempel i løpet av en dag eller to) Eller ringe hvis det er en nødssituasjon a la «barn x må på sykehus». 

Han ser ikke ut å ha akseptert bruddet og utøver kontroll over deg. Han klarer ikke å håndtere «normal» kontakt og grensene må dras hardere fra din side. 

Hvis barna har behov for å snakke med deg så er det en ting men det virker ikke å være tilfelle her…? 

Anonymkode: d2aea...bfe

Skrevet

Ringer aldri, kun sms. Men barnet facetimer den som den ikke er hos før legging hver kveld, hn er 10 år. Da snakker vi bare privat altså.

Anonymkode: a54d9...9a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg legger merke til at det er veldig mye mer når han har barnet og jeg har fri. 

Men hva starter han samtalen med? Er det spørsmål om barnet? Du må jo bare konsekvent svare at "du, nå har jeg barnefri og har ikke tid og lyst til å sitte i telefonen, så vi får snakkes senere. Send melding hvis det er noe :) "

Skrevet

Og du må sette grenser for ditt privatliv. Du trenger ikke fortelle han noe i det hele tatt om hva som skjer i ditt liv. At du er sliten, at du ikke dater, at du er ute av huset, at du sov når han ringte osv. han har ikke noe med dette å gjøre så det må du slutte å gi han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som at e-post er tingen for dere når det gjelder ting som ikke haster. Eventuelt sms hvis det haster å få svar på noe angående barna (for eksempel i løpet av en dag eller to) Eller ringe hvis det er en nødssituasjon a la «barn x må på sykehus». 

Han ser ikke ut å ha akseptert bruddet og utøver kontroll over deg. Han klarer ikke å håndtere «normal» kontakt og grensene må dras hardere fra din side. 

Hvis barna har behov for å snakke med deg så er det en ting men det virker ikke å være tilfelle her…? 

Han finner seg ikke i det om jeg ikke svarer på telefon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva starter han samtalen med? Er det spørsmål om barnet? Du må jo bare konsekvent svare at "du, nå har jeg barnefri og har ikke tid og lyst til å sitte i telefonen, så vi får snakkes senere. Send melding hvis det er noe :) "

Det har jeg forsøkt pg da er jeg egoistisk og jeg bryr meg ikke om barnet vårt. Eller så får jeg flere oppring og meldinger etterpå med spørsmål om hvem den nye typen min er og at jeg er feig som ikke sier det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han finner seg ikke i det om jeg ikke svarer på telefon. 

Så, du er redd han?  Altså hvis du ikke svarer, så kommer han på døra og hvis du ikke åpner døra så hva skjer da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...