AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Noen som har råd for å øke lysten på sex? Jeg er i et fast forhold, har det helt utmerket med ham, ingenting som plager meg, han er attraktiv, vi gjør ting i lag osv., men likevel INGENTING! Alt ligger liksom til rette for det men niks. Jeg vet det går seg til når vi først starter med foreplay, så sjeldent jeg sier nei, men ser at det påvirker ham at han alltid må ta initiativ, og jeg har litt dårlig samvittighet... Jeg har lyst til å ha lyst, men har ikke det:\ Råd? Anonymkode: 09942...3d8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Usikker på om jeg har noen gode råd, men opplever noe av det samme som deg. Her går det seg også til underveis, men i motsetning til deg så tar jeg mye initiativ selv. Fordi jeg som du sier, har lyst til å ha lyst. Og lysten kommer. Men jeg savner å «uoppfordret» kjenne den kriblingen nedentil, som jeg har kjent som et tegn på lyst før. Men leste nettopp et tips om å lese erotiske noveller. Funker litt på meg. Ellers åpenbare ting som søvn/helse/kosthold/trening. Kyssing syns jeg forøvrig også kan hjelpe/tenne meg. Anonymkode: 59853...326
Nattens rytter Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Er det so fårleg? Mange kvinner har det på det viset. I blant kan det koma seg av ein medisin eller hormonelle forandringar/bristtilstand, men det er som oftast heilt naturleg. Med åra vert kjønsdrifta alt svakare.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Usikker på om jeg har noen gode råd, men opplever noe av det samme som deg. Her går det seg også til underveis, men i motsetning til deg så tar jeg mye initiativ selv. Fordi jeg som du sier, har lyst til å ha lyst. Og lysten kommer. Men jeg savner å «uoppfordret» kjenne den kriblingen nedentil, som jeg har kjent som et tegn på lyst før. Men leste nettopp et tips om å lese erotiske noveller. Funker litt på meg. Ellers åpenbare ting som søvn/helse/kosthold/trening. Kyssing syns jeg forøvrig også kan hjelpe/tenne meg. Anonymkode: 59853...326 Ja! Nettopp dette! Men skulle tro jeg var lam fra livet og ned, kjenner nada🙄 Søvn, helse, kosthold, trening og disse tingene er liksom helt i orden, ALT er i orden så det er så frustrerende for da har jeg liksom ikke noe å jobbe med. Går på ppiller da og de er jo beryktet for å strupe sexlyst. Men går jeg av dem så får jeg jo et litt anna problem:P Kondomer er ikke aktuelt her. Noveller ja, jeg pleide å SKRIVE slike noveller, bare for egen skyld, og da dreiv jeg X'n til vannvidd med at jeg hadde lyst hele tida Men helt lysta lysten på å skrive også Anonymkode: 09942...3d8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Nattens rytter skrev (1 minutt siden): Er det so fårleg? Mange kvinner har det på det viset. I blant kan det koma seg av ein medisin eller hormonelle forandringar/bristtilstand, men det er som oftast heilt naturleg. Med åra vert kjønsdrifta alt svakare. Er jo kjipt for oss begge to at jeg ikke har lyst, når jeg vil ha lyst. Jeg har gått på medisiner tidligere som påvirket sexdrift blant annet, men slutta på dem i sommer som var. Så er nå bare ppillene da. Anonymkode: 09942...3d8
Fioljenta Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Min erfaring er at han og jeg har veldig ulik sexlyst. Hans fungerer som en bryter. Den bryteren kan slå seg på av at han tenker på sex, at jeg stikker baken litt høy, at han ser meg naken eller lignende. Og, vips, så er lysten hans på plass. Min sexlyst fungerer mer som en gammel kokeplate. Det tar tid å få den i gang, men når den først er der, så kan den holde seg lengre enn hans. Så hos oss er det ofte han som tar initiativ. Og det er helt greit. Det hender jeg tar initiativ fordi jeg har lyst på kos og nærhet. Hvis jeg skal initiativ ut fra sexlyst, ja, så må jeg gjøre noe aktivt i forkant. Noe som tenner lysten min. Jeg har en livlig fantasi så for meg hjelper det for eksempel å forestille meg noe vi kan gjøre sammen, finne noe nytt vi kan prøve eller snakke sammen om sex. Men det å ha sex er faktisk også et bra forspill for neste runde. Hva som tenner, tror jeg er veldig individuelt, så hvis man vil ta initiativ av sexlyst, må man finne ut hva som faktisk tenner en. Ikke hva som «burde» tenne. Og så må man legge vekk alt av forventninger og press (også fra seg selv). Sånt bare kveler lysten. Det er i alle fall vår erfaring…
aksase Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Sexlyst er ofte hormonelt betinget, og ikke alltid at man er sliten eller spiser feil eller slike ting. Nå vet ikke jeg alder på TS, men overgangsalder, som jo kan inntreffe i veldig ulik alder, er ofte en periode hvor kvinner opplever lite lyst. En del gynekologer behandler manglende sexlyst med hormontilskudd. Enten du er i overgangsalder eller ikke, kan du finne gode tips og nyttig lærdom ved å høre på podcaster om overgangsalder, fordi de har også manglende sexlyst som tema.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Nattens rytter skrev (14 timer siden): Er det so fårleg? Mange kvinner har det på det viset. I blant kan det koma seg av ein medisin eller hormonelle forandringar/bristtilstand, men det er som oftast heilt naturleg. Med åra vert kjønsdrifta alt svakare. Det hev bruk for å koma seg. Ellers kan det gå dårleg i samholdet og då kan det enda med brot. Anonymkode: 34f62...4e6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 aksase skrev (8 timer siden): Sexlyst er ofte hormonelt betinget, og ikke alltid at man er sliten eller spiser feil eller slike ting. Nå vet ikke jeg alder på TS, men overgangsalder, som jo kan inntreffe i veldig ulik alder, er ofte en periode hvor kvinner opplever lite lyst. En del gynekologer behandler manglende sexlyst med hormontilskudd. Enten du er i overgangsalder eller ikke, kan du finne gode tips og nyttig lærdom ved å høre på podcaster om overgangsalder, fordi de har også manglende sexlyst som tema. Nei, nei, langt, langt unna overgangsalder:P Og noe hormontilskudd er vel ikke aktuelt på ppiller uansett. Men takk for tipset uansett. Har alltid enten hatt, for meg, normal sexlyst, og så perioder med høy, men nå har det plutselig blitt INGENTING. Det til tross for at livet mitt er på topp akkurat nå; er gift, trives med jobb, venner, helse, alt er supert, mens det mellom 2017 og 2020 var helt grusomt(psykisk syk, min far døde, avskydde jobben+++), og da var sex lysten høyere. Gir jo ingen mening i mitt hode. Prøvde i går å lete opp gamle erotiske noveller jeg har skrevet, og det var kjedelig å lese! KJEDELIG! Vet ikke om det sier mest om skrive-ferdighetene mine eller om sexlysten min, eller begge deler Anonymkode: 09942...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Har ingen erfaring med problemet, men har hørt om folk som har testet å ha sex hver dag i et år og lignende som har sagt at det har gitt økt sexlyst. Det er kanskje ikke nødvendig mer hver eneste dag, men det er jo ofte sånn at sex avler sex. Ellers så hadde jeg nok kanskje prøvd å gjøre det til et litt morsomt felles prosjekt. Kan ha som oppgave å finne nye stillinger, aktiviteter, dra på hotell, teste noe nytt, leketøy. Hva som helst. Nå i desember kunne man kanskje gjort det som en kalender? Evt kjøpe en. Anonymkode: c553e...5b9
feliek54 Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 21.51): Noen som har råd for å øke lysten på sex? Jeg er i et fast forhold, har det helt utmerket med ham, ingenting som plager meg, han er attraktiv, vi gjør ting i lag osv., men likevel INGENTING! Alt ligger liksom til rette for det men niks. Jeg vet det går seg til når vi først starter med foreplay, så sjeldent jeg sier nei, men ser at det påvirker ham at han alltid må ta initiativ, og jeg har litt dårlig samvittighet... Jeg har lyst til å ha lyst, men har ikke det:\ Råd? Anonymkode: 09942...3d8 Trening og mat kan gjøre en forskjell. Får da mye mer overskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå