Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som sparer på BSU, istedenfor å få igjen 5000kr, får vi igjen litt over halvparten. De sparer visst rundt 600 millioner kroner på dette.

Jeg er kanskje privilegert og bortskjemt, men det plager meg virkelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spiteful skrev (31 minutter siden):

Vi som sparer på BSU, istedenfor å få igjen 5000kr, får vi igjen litt over halvparten. De sparer visst rundt 600 millioner kroner på dette.

Jeg er kanskje privilegert og bortskjemt, men det plager meg virkelig. 

Ikke klag nå da. Er du såpass rik at du har råd å spare i BSU, så skal du tas av venstresiden.:smil:

Men LO-fradraget røres ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sedvanlig rødgrønn politikk det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (43 minutter siden):

Ikke klag nå da. Er du såpass rik at du har råd å spare i BSU, så skal du tas av venstresiden.:smil:

Hadde jeg faktisk bare vært rik hahahah, da hadde jeg ikke sagt noe på det, men som 23 år gammel sykepleier så har jeg mye å si på det hahah

Iterion skrev (13 minutter siden):

What? Hvor har du lest dette?

Artikkel på vg/nrk hvor de har skrevet om alle endringene.

• Liker 1
Skrevet
Spiteful skrev (13 minutter siden):

Hadde jeg faktisk bare vært rik hahahah, da hadde jeg ikke sagt noe på det, men som 23 år gammel sykepleier så har jeg mye å si på det hahah

Artikkel på vg/nrk hvor de har skrevet om alle endringene.

Sykepleier? Du tjener da superfett! Du er en riking i Ap og Sp sine øyne! Da trenger du ikke BSU. :smil:

Hvis du legger merke til endringene, så treffer de skeivt kun en veldig begrenset gruppe.

Uansett - du får trøste deg med at du får 50% rabatt på tannlegeregningen din neste år og i 2 år til.

Skrevet
Drizzt skrev (10 timer siden):

Sykepleier? Du tjener da superfett! Du er en riking i Ap og Sp sine øyne! Da trenger du ikke BSU. :smil:

Hvis du legger merke til endringene, så treffer de skeivt kun en veldig begrenset gruppe.

Uansett - du får trøste deg med at du får 50% rabatt på tannlegeregningen din neste år og i 2 år til.

Hahah ja ikke sant, super lett for meg å kjøpe bolig er det også🤪

Rabatt på tannlege? Hvor har du lest det?

Skrevet
Spiteful skrev (14 minutter siden):

Hahah ja ikke sant, super lett for meg å kjøpe bolig er det også🤪

Rabatt på tannlege? Hvor har du lest det?

Leste det i en av artiklene. Noe om 50% billigere tannlege for de mellom 23 og 26 år.

Skrevet

Det er uansett mer enn jeg ville fått om jeg ikke hadde spart i BSU, så jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over dette.

Skrevet

Jeg har ikke visst ikke fått med meg dette.

Dette gjelder allerede fra neste år? Får man nå igjen bare 2500 kr om man sparer 27500 kr? Eller får man igjen bare det man har spart opp til 12 500 kr liksom? Om det er sistnevnte så vil jeg seriøst vurdere å ta ut halvparten av pengene jeg har satt inn i år, for jeg har ikke lyst å låse såpass mye penger i BSU om halvparten av skattefordelen fjernes. Skal man bare få tilbake halvparten av skattefordelene for å låse så mye som 27 500 kr så er utspekulert. Det skal være fordel med å låse pengene på denne måten, og når man er så usikker på om man kommer seg inn på boligmarkedet i framtida så vet jeg ærlig talt ikke om det er verdt å låse så mye penger for skarve 2500 kr tilbake på skatten og bittelitt høyere rente enn sparekonto (men ikke fond)

• Liker 1
Skrevet (endret)
missmcbeal skrev (1 time siden):

Jeg har ikke visst ikke fått med meg dette.

Dette gjelder allerede fra neste år? Får man nå igjen bare 2500 kr om man sparer 27500 kr? Eller får man igjen bare det man har spart opp til 12 500 kr liksom? Om det er sistnevnte så vil jeg seriøst vurdere å ta ut halvparten av pengene jeg har satt inn i år, for jeg har ikke lyst å låse såpass mye penger i BSU om halvparten av skattefordelen fjernes. Skal man bare få tilbake halvparten av skattefordelene for å låse så mye som 27 500 kr så er utspekulert. Det skal være fordel med å låse pengene på denne måten, og når man er så usikker på om man kommer seg inn på boligmarkedet i framtida så vet jeg ærlig talt ikke om det er verdt å låse så mye penger for skarve 2500 kr tilbake på skatten og bittelitt høyere rente enn sparekonto (men ikke fond)

Det gjelder fra neste år, så du trenger ikke ta ut penger i år.

Det er jo bare SV som vil fjerne BSU, så dette er en stor seier for SV. Vanlig folk rammes og ikke rikingene, men dette plager ikke SV.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer.

Sciurus, mod

Gjest Adobyen
Skrevet
Drizzt skrev (På 29.11.2022 den 22.20):

LO- fradraget? I Norge har vi nå fire hovedsammenslutninger av arbeidstakerorganisasjoner. Den største av disse er LO med over 900 000 medlemmer. Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund (YS), Unio og Akademikerne er de tre andre hovedsammenslutningene

Skrevet
Adobyen skrev (18 minutter siden):

LO- fradraget? I Norge har vi nå fire hovedsammenslutninger av arbeidstakerorganisasjoner. Den største av disse er LO med over 900 000 medlemmer. Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund (YS), Unio og Akademikerne er de tre andre hovedsammenslutningene

Jeg kaller det for LO-fradraget fordi LO og Ap har altfor tette forbindelser som er jeg ser som svært problematisk i et demokratisk land. Men mener hele fradraget selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...