Gå til innhold

Stor vektnedgang etter fødsel og mange kommentarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, på 2 og 1.år. jeg har det siste året gått mye ned i vekt, egentlig ikke med hensikt, men det har bare skjedd. For det første er det utrolig travelt,  og den minste har vært mye innlagt på sykehus grunnet alvorlig sykdom. Dette har vært meget tøft for meg psykisk. Jeg jobber også 100 % nå i en hektisk jobb. Jeg ammer også fremdeles .Nå veier jeg 53 kg og er 166 høy, så jeg er jo ikke undervektig, men veier 10 kg mindre enn jeg veide før jeg ble gravid.

Jeg tenker ikke noe særlig over det, og trives for så vidt med kroppen min og aksepterer den som den er. Men det er veldig mange som kommentere den,  og det gjør meg egentlig trist. 

Folk på jobben kommenterer at jeg har blitt så tynn og må spise mer, eller spør om jeg husker å spise. Mannen min kommer med kommentarer som at jeg har mistet puppene mine , at jeg ikke har rumpe igjen , at jeg er beinrangel osv. Dette kjenner jeg faktisk at sårer meg litt.. 

Er det noen som har noen tips om hva jeg kan svare ? Eller som har opplevd det samme , altså at folk tror det er fritt vilt å kommentere vektnedgang. 

Anonymkode: 99cc4...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ca like høy som deg og gikk også fra å være 60 kg til å være 50 kg pga mye stress (over en lengre periode). Kommentarene kommer og varer i et par år, men så gir de seg. Vi er ikke undervektige eller døden nær, vi har bare blitt slankere og det er en iøyenfallende forandring for andre. 

Men jeg er enig i at kommentarene er triste. Det er ikke koselig at familiemedlem du nesten aldri ser tar deg til side i ellers koselige familieselskap og sier at du har blitt så tynn. Heller ikke koselig når det lages "morsomme" kommentarer om at du bør forsyne deg med ekstra poteter. 

Anonymkode: 07f4a...a08

Skrevet

Det er veldig vanlig å se litt slunken ut 1-1,5 år etter fødsel og ammeslutt. Trøsten er at puppene kommer sånn nogenlunde tilbake, og om du ikke hadde kjempestore i utgangspunktet så får du ihvertfall ikke hengepupper.

Jeg freshet opp garderoben og investerte i undertøy som fremhevet de små puppene og følte at jeg så helt smashing ut. Pipen fikk en annen lyd da ja.

Vekkelsen for vektnedgangen var da jeg hadde kjøpt bikinibukse i str 42 og den sagget skikkelig/ramlet av. Hadde jo seff ikke prøvd den først. Måtte ha en i 38.

Anonymkode: 5e87a...7a8

Skrevet

Kommentarene fra mannen din er uakseptable og nedsettende. For en uempatisk dritt 🤷‍♀️ Her har du gitt ham to barn, slitt deg fullstendig ut på alvorlig sykt barn og full jobb i tillegg til å amme - og så kommenterer han kroppen din på en degraderende måte?

Spør hva han egentlig vil oppnå med dette. Vil han deg godt, at du skal ha god selvfølelse? Hvis ja, hvorfor bidra så sterkt til å tråkke på deg og din enorme innsats? Eller vil han du skal miste all lyst og selvtillit til å ha et bra sexliv sammen nå og i fremtiden? 

Til kollegaene kan du godt clap back at «ja, det har vært mye langvarig stress. Spør heller om hvordan jeg har det enn å komme med negative kommentarer på utseende og kropp». 

Fader ass, spark de i rævva hele gjengen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...