AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Ikke så opptatt av å følge siste mote, men hva synes dere er fint på en normalvektig kvinne i denne alderen? Er 175 cm høy. Føler at jeg enten ut som en som prøver å se ut som en tenåring, eller så havner jeg på 60-års-skalaen og blir litt for kjerring 😂 Ikke fortell meg at jeg skal drite i hva andre synes, for jeg er både nyskilt og ønsker å se mest mulig flatterende ut! Anonymkode: 151e5...f86 1 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Det er ikke noe fasitsvar på det.
Bacteria Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Kommer mer an på typen du er enn akkurat alderen din. 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Kvinner på 40 år er jo ikke like... Du kler det du liker og føler deg vel i. Selvtillit er vakkert. Anonymkode: b4cef...bd9 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke fortell meg at jeg skal drite i hva andre synes, for jeg er både nyskilt og ønsker å se mest mulig flatterende ut! Du bør kle deg voksent og pent, som en generell regel. Ønsker du å se flatterende ut bør du bruke jakke/genser som viser hoftene. Det får menn til å drømme. Dersom du er usikker bør du bruke noe oventil som dekker til, og retter fokus mot lårene. Det er hofter og lår som som gjør menn interessert. Aldri noe tunika-lignende, med mindre du ikke har noe annet valg. Anonymkode: 0ca14...bf3 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Hva pokker du selv liker. Jeg bikket nettopp 41, og jeg kler meg i det JEG synes er fint. Hva som ser "kjerring" eller "fjortis" ut, vil det være tusen ulike meninger om, i tillegg til at hvilke klær som kler deg, og din fasong, er helt unik for deg. Anonymkode: cd862...91b 4 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Det er ikke sånn at du må kle deg i en bestemt stil selv om du er 40, gå med det du trives i.
AprilLudgate Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du bør kle deg voksent og pent, som en generell regel. Ønsker du å se flatterende ut bør du bruke jakke/genser som viser hoftene. Det får menn til å drømme. Dersom du er usikker bør du bruke noe oventil som dekker til, og retter fokus mot lårene. Det er hofter og lår som som gjør menn interessert. Aldri noe tunika-lignende, med mindre du ikke har noe annet valg. Anonymkode: 0ca14...bf3 Hvorfor skal vi rundt 40 kle oss slik at menn blir interessert? Anywho: TS - jeg er 41. Kjøper stort sett på Vakre Vene, Selected Femme, Companys og liknende. Ser ut som alderen min, og har ingen planer om å kle meg «yngre og rynkefri» 😅 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 Dressbukse og skjorte er aldri feil. Da er man passe klassisk uten å være for satt eller gammelmodig. Dressbukser funker perfekt til t-skjorter og langermede trøyer også, om du vil gjøre den litt mer avslappet. Anonymkode: 7ba70...14b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Jeg går i jeans og genser/cardigan, eventuelt knelangt skjørt og genser. På vinteren blir det ofte tykke gensre. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du bør kle deg voksent og pent, som en generell regel. Ønsker du å se flatterende ut bør du bruke jakke/genser som viser hoftene. Det får menn til å drømme. Dersom du er usikker bør du bruke noe oventil som dekker til, og retter fokus mot lårene. Det er hofter og lår som som gjør menn interessert. Aldri noe tunika-lignende, med mindre du ikke har noe annet valg. Anonymkode: 0ca14...bf3 Helt enig, for alle damer som nærmer seg 40 har flotte hofter og lår, og alle menn drømmer om det samme Men dette, TS, er stjerneeksempel på råd du faktisk IKKE bør følge. Du må finne hvilke plagg du selv er komfortabel i, og hva som passer DIN kropp. Jeg har absolutt ikke verken hofte eller lår, og ser ingen grunn til å fremheve det. Da går jeg heller i tights og tunika, og det får jeg masse oppmerksomhet med. Men jeg mener man som snart 40 år bør være klar over sin egen kroppsform, og innse at ikke alle kropper er lik, i motsetning til hva den jeg siterer hinter til... Anonymkode: 2f188...de5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Jeg har hatt utrolig mye nytte av å lære meg kibbe-typene, men det er såklart ikke for alle. Det er kroppsanalyse som fokuserer på å harmonere med de naturlige linjene man har, ikke å prøve å forandre noe. Utover det, her er noen spørsmål/tanker som kanskje kan hjelpe: - lag en liste over de beste klærne du har eid gjennom livet frem til nå, se om du finner noen fellestema. Hvorfor likte du akkurat disse plaggene, hvorfor fungerte de? Det kan være stil, snitt, farger, konkrete typer klesplagg, hvor praktisk de var, osv. Forhåpentligvis kan dette gi noen pekepinner om hva du alltid har likt, eller hva som alltid har fungert for deg. - skriv noen ord om hvor i livet du er akkurat nå, og hva du ønsker at garderoben skal bistå deg med. Her har du jo en begynnelse i hovedinnlegget med at du skriver at du ønsker å se bra ut. Som f eks kan tyde på å fokusere på kvalitet. Men det er mye mer å utforske, noen ser bra ut i statement pieces, noen ser best ut med less is more. Hva ser du for deg at er viktigst for å føle deg vel? - Ville i tillegg skrevet noen notater og lagd en oversikt over hvilke funksjoner du trenger i garderoben, hvordan ser livet ditt ut og hva bruker du tiden på. Klærne må matche livsstilen din, og en idé om hva du trenger mer og mindre av kan hjelpe til å se hvor det er eventuelle hull, eller hvor konkret du vil begynne å endre noe. - Jeg vil også oppfordre til å ta noen runder hvor du kun har fokus på å prøve klær (gjerne med en viss plan eller avgrensing på forhånd så man ikke blir helt overveldet), men hvor du likevel prøver både ting du aldri kan se for deg å gå med, og ting du tror du kler. Min erfaring, er at man aldri kan vite helt sikkert før man ser plagget på. Noen av mine beste kjøp var rare plagg jeg rasket med for gøy fordi jeg var nysgjerrig på dem, jeg hadde aldri trodd på forhånd at de kunne fungere. Ta alltid med noe ekstra hvis du uansett skal inn i et prøverom. Det er såklart ikke alltid sånn, mye vil ikke fungere, men ved å prøve masse bygger du erfaring og øye for å sammenligne. Kunne skrevet mye mer, men tror det ble langt nok til å begynne med, håper noe kan være til nytte Anonymkode: b3939...d45 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men dette, TS, er stjerneeksempel på råd du faktisk IKKE bør følge. Det beste er nok at ts selv velger hvilke råd hun ønsker å følge, å gi råd som advarer mot andre sine råd er litt spesielt🤣 Anonymkode: 0ca14...bf3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 Du kan kle deg i hva du vil. Etter 40 blir du derimot halshugd for i det hele tatt å eksistere. Hilsen KG-mobben. Anonymkode: 2a2e2...00b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 Bare nevner det, men DU kan ikke se flatterende ut. Det er det antrekkene som eventuelt kan. For å svare på spørsmålet må vi nesten vite litt om livsstilen din. Hva jobber du med? Anonymkode: 46256...36f 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 Dressbukse og skjorte er fint hvis du er lesbisk..... Anonymkode: 8de56...807
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 Jeg som er 42år kler klær som hadde sett rart ut på venninnen min selv om hun er 39. Jeg ser barnsligere ut pga høyden, kroppsbygning og ansikt, kommer derfor unna med visse klær hun ikke gjør. Hva man passer har også med personlighet, selvsikkerhet, utstråling og kroppsform å gjøre. Jeg skulle gjerne gått i buksedress f.eks. Men det ser rart ut på meg, er for firkantet i kroppsformen. Mens venninnen min ser smashing ut i buksedress, mye fordi hun er høy og slank, Så vanskelig å gi råd uten å vite f.eks hva slags kroppsform du har. Epleform, colaform, høyde osv. Jeg hadde gått for tidløse snitt, blandet med en sporty stil. Kåper og v-kjoler synes jeg ser fint ut på meg ihvertfall. Får meg også til å se mer moden og kvinnelig ut. Følg magefølelsen, du må jo trives i klærne. Anonymkode: 2d7bf...eb3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 Som en dame på 25 til 80 Anonymkode: 1aadd...22f
an123 Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dressbukse og skjorte er fint hvis du er lesbisk..... Anonymkode: 8de56...807 Jeg synes det er fint! 🤤🥰
an123 Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 Kan dere ikke komme med bildeeksempler her? Trenger litt forslag selv. 😅
Embla Othea Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 Kommer an på. Her er noen eksempler:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå