AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Del Skrevet 29. november 2022 Hei, Dersom det er snakk om kreft i ryggen, er det da konstante smerter? Kjenner ikke noe dersom jeg ikke er i bevegelse hvor ryggen/armene benyttes. Er heller ikke sterke smerter. Sover godt om natta. Noen som har tanker rundt dette? Hilsen småstressa jente. Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 29. november 2022 #2 Del Skrevet 29. november 2022 Hvorfor tror du at di har kreft i ryggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Del Skrevet 29. november 2022 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du at di har kreft i ryggen? Hatt vondt i korsryggen + lengre opp i ryggen i over 10 uker, men gjør ikke vondt når jeg ikke beveger meg. Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 29. november 2022 #4 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hatt vondt i korsryggen + lengre opp i ryggen i over 10 uker, men gjør ikke vondt når jeg ikke beveger meg. Anonymkode: 2ec84...124 Sjansen for at det er kreft er forsvinnende liten. Korsryggsmerter kommer som oftest av for høy/evnt feil belastning og er den vanligste ryggsmerten. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Del Skrevet 29. november 2022 Er ganske mange andre ting du kan ha som forårsaker vond rygg. Anonymkode: f217d...185 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 29. november 2022 #6 Del Skrevet 29. november 2022 Ryggsmerterer vanlig og kan henge lenge i, men synes du likevel bør kontakt lege for en sjekk. Kiropraktor kan også være til hjelp, men det koster litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Del Skrevet 29. november 2022 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Sjansen for at det er kreft er forsvinnende liten. Korsryggsmerter kommer som oftest av for høy/evnt feil belastning og er den vanligste ryggsmerten. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor. Går allerede til manuellterapeut, men har ikke blitt bedre. Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 29. november 2022 #8 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hatt vondt i korsryggen + lengre opp i ryggen i over 10 uker, men gjør ikke vondt når jeg ikke beveger meg. Anonymkode: 2ec84...124 Ta en tur til legen! Trenger ikke være alvorlig, men greit å sjekke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 29. november 2022 #9 Del Skrevet 29. november 2022 Metastase frå brystkreft du tenkjer på? Jaja. Du får taka deg ein tur til lækjaren, men du får neppe ein MR av ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Del Skrevet 29. november 2022 BobbySocks skrev (4 minutter siden): Sjansen for at det er kreft er forsvinnende liten. Korsryggsmerter kommer som oftest av for høy/evnt feil belastning og er den vanligste ryggsmerten. Gå til fysioterapeut eller kiropraktor. NEI, gå til legen for henvisning til CT/MR. Langvarige ryggproblemer skal alltid sjekkes. Be også legen ta full blodprøve-pakke, inkludert markører for kreft i benmarg. Anonymkode: d2450...9da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): NEI, gå til legen for henvisning til CT/MR. Langvarige ryggproblemer skal alltid sjekkes. Be også legen ta full blodprøve-pakke, inkludert markører for kreft i benmarg. Anonymkode: d2450...9da Burde man ikke ha konstante smerter og andre symptomer i tillegg? Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Burde man ikke ha konstante smerter og andre symptomer i tillegg? Anonymkode: 2ec84...124 Ikke alltid Anonymkode: d2450...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 29. november 2022 #13 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Burde man ikke ha konstante smerter og andre symptomer i tillegg? Anonymkode: 2ec84...124 Jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Del Skrevet 29. november 2022 Jeg ville tenkt på mye annet enn kreft om jeg fikk ryggsmerter. Oftest muskulært, eller prolaps av noen slag. Ellers er ryggsmerter ifm kreft oftest spredning i skjelett, og da spredning fra andre nærliggende organer. Ta kontakt med lege du, for å få vite hva det er. Anonymkode: ed4f1...b6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke alltid Anonymkode: d2450...9da Hva vet du om dette? Har vært hos 4 leger og forklart hvordan smerter jeg har, ingen mistenkte noe farlig, derimot muskelsmerter, da da jeg kun kjenner det ved bevegelse. Har også tatt blodprøver. Anonymkode: 2ec84...124 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Del Skrevet 30. november 2022 Manuellterapeuten mente at dersom det skulle vært en svulst i ryggen som presset på å forårsaket smerter burde man også kjenne det når kroppen er i hvile. Den slutter vel ikke å «trykke/presse»? Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #17 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke alltid Anonymkode: d2450...9da Smertene mine kom over natta, og satt da bare korsryggen. Da var det veldig vondt å gå å bevege seg. Etter en liten uke var jeg mye bedre, og kjente det bare bittelitt. Altså har det blitt bedre siden det starter for snart 11 uker siden. Etter det ble mye bedre har det føltes helt likt. Burde vel også blitt verre, ikke bedre dersom der var kreft? Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #18 Del Skrevet 30. november 2022 Du kan ha skjev-/feilbelasta når vondten oppsto og så har du «stramma det til» oppover ryggen av den grunn. Hvis du er sjekka av lege og de ikke finner noe, er det nok muskulært. Det gjør vondt og kan ta tid, men er jo vanligvis ikke farlig. Har du spurt om det kan være noe lumbago-liknende? Hjelper varme? Anonymkode: 8726f...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ha skjev-/feilbelasta når vondten oppsto og så har du «stramma det til» oppover ryggen av den grunn. Hvis du er sjekka av lege og de ikke finner noe, er det nok muskulært. Det gjør vondt og kan ta tid, men er jo vanligvis ikke farlig. Har du spurt om det kan være noe lumbago-liknende? Hjelper varme? Anonymkode: 8726f...7c7 Takk for svar! 😊 Løfta noe tungt 1,5 uke før smertene kom over natta. Fikk også merkelige smerter i setet dagen etter løftet. Er jo ikke sikkert det er sammenheng, da det gikk nesten 2 uker før jeg kjente det i ryggen. Nå kjenner jeg det mest nede i korsryggen og mellom skulderbladene (midt på). Legen som sjekket meg trykket ulike steder på ryggen, og stilte flere spørsmål. Han nevnte ikke noe om MT etterpå. Har ikke spurt om lumbago, men skal tilbake manuellterapeut snart (hun mener også jeg ikke bør bekymre meg for kreft), men man vet jo aldri nå om dagen 🙈. Hjelper ikke noe særlig med varme, men jeg har heller ikke store smerter. Anonymkode: 2ec84...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Del Skrevet 30. november 2022 Gravid? Anonymkode: 672d0...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå