AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Ikke klart å slutte før nå. Har vært av og på selvfølgelig. Livredd for å ha skadet fosteret. Men nå har jeg ikke tatt en eneste en på en uke. Har ikke snust konstant - som sagt vært dager med av og på. Og nå skal jeg ikke ta en eneste til. Hvor mye skade kan det ha påført? Anonymkode: 6f963...c2f 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Det viktigste er at du har sluttet - og ikke starter igjen. Hva det evt kan ha påført barnet vet du ikke enda. Bedre å slutte nå enn senere. Anonymkode: e790b...8c9 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Bra du har klart å slutte!☺️ Ikke tenk på det, det er ikke noe å gjøre noe med uansett. Det går stort sett veldig fint. Anonymkode: 64783...fce 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Kjenner mange som har både røykt og snust gjennom hele svangerskapet (i mindre grad enn før og i like stor grad) ingen av de har tatt skade. Det kommer nok til å gå helt fint ❤️ Skjønner at det ikke er lett å legge fra seg bekymringene, men vær stolt av at du har klart å slutte og at du nå er snusfri! Anonymkode: cc33b...024
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Dette får du ikke gjort noe med, men slutt for godt denne gangen. Og se fremover. Om du stresser så er det ikke bra for barnet. Anonymkode: fb9c0...c9f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Ikke begynn igjen! Anonymkode: 14f04...e99
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kjenner mange som har både røykt og snust gjennom hele svangerskapet (i mindre grad enn før og i like stor grad) ingen av de har tatt skade. Det kommer nok til å gå helt fint ❤️ Skjønner at det ikke er lett å legge fra seg bekymringene, men vær stolt av at du har klart å slutte og at du nå er snusfri! Anonymkode: cc33b...024 Ingen har tatt skade - som du vet. Enda. Anonymkode: ecfc4...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingen har tatt skade - som du vet. Enda. Anonymkode: ecfc4...1e7 Dette. Autoimmune sykdommer kan slå ut i godt voksen alder. Ts, hvilken skade du eventuelt har påført din kommende unge er ikke godt å si. Fint du har sluttet nå, men de 12 første ukene er uansett de mest kritiske for fosteret. Anonymkode: 073e1...87f 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Du spør hvilke skader det KAN ha påført, det er et enkelt google søk men her kommer noen mulige konsekvenser: - Spontanabort, for tidlig fødsel, dødfødsel, lite næring og oksygen-inntak, leppe-gane spalte, lav fødselsvekt, uviklingsforstyrrelser osv. Hadde slutta på dagen. Anonymkode: 6869f...091
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Jeg snusa til jeg fant ut at jeg var 4 uker gravid. Nå er jeg 22 uker. Jordmor fant ikke noe unormalt på ultralyd i hvertfall. Anonymkode: bfcce...520
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Det går med stor sannsynlighet fint😊 1 av 4 klarer ikke å slutte i svangerskapet, og de aller fleste går det fint med. Men, veldig bra jobba å ha klart å slutte nå! Jeg veit altfor godt at det kan være en umulig oppgave. Anonymkode: 8513c...958
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Her var det overraskende positive og støttende svar til KG å være. Misforstå meg rett, jeg synes det er fint at ikke folk kaster seg over TS som en gjeng pirajaer, men stusser over at mødre som skriver tråder om at de synes det er tungt å bli mor/sliter med tilknytning til barnet/sliter psykisk +++ofte får høre at de skal ta seg sammen, slutte å syte eller adoptere bort barnet. Her er det en person som med viten og vilje har gjort noe som kan være svært uheldig for fosteret, mens utslitte mødre som ikke har sovet på flere dager og ikke har spist noe annet enn en banan den siste uken får passet påskrevet "trodde du det skulle være enkelt å få barn?!". Håper dette er den nye trenden på KG, men lurer på om det rett og slett er fordi mange av trollene selv gjorde ting som ikke var bra for babyen i graviditeten og dermed ikke føler de kan heve seg over TS, mens det er lettere å hakke på noen som ligger nede når de selv taklet det fint. Jeg skal ikke heve meg over noen, drakk et par glass vin og tok noen snus før jeg visste at jeg var gravid. Det gikk fint for min del (enn så lenge), men jeg hadde noia over det ganske lenge. Til TS: bra du har sluttet nå, du får nevne dette til legen/jordmor sånn at de kan følge opp ekstra ved behov. Håper alt går bra med deg og babyen ❤️ Anonymkode: 263cb...544
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 Jeg snuste fram til jeg fant ut jeg var gravid (uke 4). Sluttet på dagen ved positiv test og har ikke snust siden. Jeg har snust fast i 10 år og er enig at det var kjempe vanskelig, men ble lettere når jeg tenkte at jeg ikke gjorde det for meg selv, men den lille i magen og at det er ganske egoistisk og snuse når man er gravid. Er nå 24 uker på vei og suget har enda ikke gått ordentlig bort, så ikke forvent det. Har fremdeles lyst på snus. Bra du har sluttet nå, men for å være helt ærlig blir jeg litt provosert av at du skriver at du ikke klarte å slutte før nå, for hvis du hadde vært ordentlig bekymret så hadde du ikke snust i starten av svangerskapet heller. Håper du ikke snuser noe mer og er ærlig med helsevesenet rundt deg sånn at du får ekstra oppfølging hvis det skulle være noe med baby Anonymkode: 8bd8a...feb 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingen har tatt skade - som du vet. Enda. Anonymkode: ecfc4...1e7 Jaja, det er jo forsåvidt sant. Dette er dog "barn" som i dag er alt fra 18-60 så sannsynligheten er jo mindre for skade så mange år etter. Anonymkode: cc33b...024
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg snusa til jeg fant ut at jeg var 4 uker gravid. Nå er jeg 22 uker. Jordmor fant ikke noe unormalt på ultralyd i hvertfall. Anonymkode: bfcce...520 Hva man finner på ultralyd og ikke sier ekstremt lite om hvilke tilstander og skader et barn kan ha og få. Ikke at det er unormalt å slutte med nikotin ved 4 uker eller at det er noe galt i det, men en ultralyd er ikke akkurat en fasit å lene seg på. Anonymkode: ecfc4...1e7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jaja, det er jo forsåvidt sant. Dette er dog "barn" som i dag er alt fra 18-60 så sannsynligheten er jo mindre for skade så mange år etter. Anonymkode: cc33b...024 Ja for du har såklart full innsikt I helsejournalen og alle plager og utfordringer disse 60-åringene har hatt opp igjennom livet 🤪 For all del, jeg sier ikke at det er garantert følgeskader eller katastrofe at TS ikke har klart å ta ansvar for barnet sitt hittil, det er bare så mange dumme innspill som ikke er relevante som liksom skal rettferdiggjøre det 🤷🏼♀️ Anonymkode: ecfc4...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå