Gå til innhold

Hva betyr statsbudsjettet for oss uføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble vel ikke nevnt. Ble det noe til oss? 

Anonymkode: b5339...37c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ble vel ikke nevnt. Ble det noe til oss? 

Anonymkode: b5339...37c

Vi får gratis saft og boller hver lørdag.

Anonymkode: c0160...ee3

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

De på minstesats får en engangsutbetaling på 3000 kr. Ellers så får vi andre (regner med ung ufør minstesats ikke er minstesats) får nada og niks. Det folk ikke tenker på er at de på minstesats får bostøtte, ikke bare med de ny særreglene grunner strøm, men også ellers. Det får ikke vi på minstesats ung ufør. Og nå får de enda mer i bostøtte, hyggelig. 
Er du ung ufør og uten barn så er du mindre verdt enn dritten under skoene til politikerne. Mens friske studenter, de skal få mer ved en hver anledning. Hyggelig. 

Anonymkode: 7c785...749

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De på minstesats får en engangsutbetaling på 3000 kr. Ellers så får vi andre (regner med ung ufør minstesats ikke er minstesats) får nada og niks. Det folk ikke tenker på er at de på minstesats får bostøtte, ikke bare med de ny særreglene grunner strøm, men også ellers. Det får ikke vi på minstesats ung ufør. Og nå får de enda mer i bostøtte, hyggelig. 
Er du ung ufør og uten barn så er du mindre verdt enn dritten under skoene til politikerne. Mens friske studenter, de skal få mer ved en hver anledning. Hyggelig. 

Ikke klag på hva andre svake grupper får. Det er sånn de med makt og penger slipper unna med å karre til seg stadig større deler av verdiene i Norge - ved å sette svake grupper opp mot hverandre. Du har falt rett i fella deres.

Anonymkode: b7d9c...752

• Liker 25
  • Nyttig 15
Skrevet

Ser at barnetillegget øker på aap, men ikke på uføre. Forstår ikke akkurat dette…

Anonymkode: 7ceb3...7ef

• Liker 3
Skrevet

Hva med oss i full jobb og tjener under 500 000. Vi skattes ihjel for luselønn! Drittlei all skatt som tas fra lille lønnen hver mnd. Er det håp om at det skal lønne seg å jobbe?

Anonymkode: d0837...544

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har minstesats, og får ikke bostøtte. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med oss i full jobb og tjener under 500 000. Vi skattes ihjel for luselønn! Drittlei all skatt som tas fra lille lønnen hver mnd. Er det håp om at det skal lønne seg å jobbe?

Det lønner seg alltid å jobbe.

Anonymkode: b7d9c...752

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Uverdig. Da er det på tide å felle regjeringen (vet at H og FRP er enda verre). Det blir viktigere enn noen gang å stemme Rødt!

Anonymkode: b85b9...219

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Ser at barnetillegget øker på aap, men ikke på uføre. Forstår ikke akkurat dette…

Barnetillegget på ufør er sykt høyt sammenlignet med barnetillegget på AAP, så ikke så dumt at tillegget på AAP økes.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

betaler du 100% skatt?

Anonymkode: 45c40...e4a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du skal sammenligne, så hadde jeg mer enn gjerne vært frisk, tjent 400000, skattet med et smil. God HELSE er så mye mer verdt enn disse pengene.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
always skrev (1 minutt siden):

Barnetillegget på ufør er sykt høyt sammenlignet med barnetillegget på AAP, så ikke så dumt at tillegget på AAP økes.

Ja jeg forstår det øker på aap, har vært der selv. Men hadde ønsket noe form for øking på ufør også. Har selv minstesats og 3000kr i engangsutbetaling forstår jeg ikke helt konklusjonen bak. For å være helt ærlig…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva? Får de på minstesats uføre bostøtte? Det har jeg aldri visst. Og ung ufør er mye mer enn vanlig minstesats.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja jeg forstår det øker på aap, har vært der selv. Men hadde ønsket noe form for øking på ufør også. Har selv minstesats og 3000kr i engangsutbetaling forstår jeg ikke helt konklusjonen bak. For å være helt ærlig…

Sikkert for at man skal komme seg gjennom julen.

• Liker 2
Skrevet

Om du skal sammenligne, så hadde jeg mer enn gjerne vært frisk, tjent 400000, skattet med et smil. God HELSE er så mye mer verdt enn disse pengene.

Ja jeg ville heller jobbet og tjent mine egne penger enn å være veldig syk som jeg er. Hadde jeg hatt valget om å være frisk eller vinne flere millioner så hadde jeg valgt å bli frisk. Å leve med kronisk sykdommer og lidelser tar helt knekken på en. Hver dag er et mareritt og en kamp. Jeg har bare lyst å gi opp.

Anonymkode: 53659...296

• Liker 6
  • Hjerte 6
Skrevet
always skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Det har vært ulevelig lavt til nå.

Har noen sett hvor mye barnetillegget til de på AAP skal økes?

Anonymkode: 56d8d...957

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du ufør og jobber fullt? Og får under 500000? 

Endret av klarinetta
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere får ikke økt skatt, alle under 800000kr skal vell få redusert skatten.

Anonymkode: 3de29...07a

• Liker 2
Skrevet
always skrev (Akkurat nå):

Sikkert for at man skal komme seg gjennom julen.

Det er neste års budsjett da. er jo fra 1 januar da.

Anonymkode: 53659...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...