Gå til innhold

Har unngått covid - fram til nå… Tips for å bli raskest mulig frisk?

Bergknapp

Anbefalte innlegg

Har (såvidt jeg vet) klart å unngå covid fram til nå. Men mandag ble jeg syk, tok en hjemmetest jeg hadde liggende, og den ble positiv med en gang! Har sår hals, hoster, feber, vondt i hodet og er generelt uggen. Prøver å drikke mye, men orker ikke spise noe særlig. Holder ellers senga. Er det noen som har noen andre gode råd for å bli raskest mulig frisk?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Raskest mulig? Kroppen tar den tiden den trenger. Tror ikke det er så mye annet å gjøre. Presser du deg for hardt, kan du risikere det tar lenger tid å bli bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamesBlond skrev (På 29.11.2022 den 20.08):

Raskest mulig? Kroppen tar den tiden den trenger. Tror ikke det er så mye annet å gjøre. Presser du deg for hardt, kan du risikere det tar lenger tid å bli bra. 

Ekspander  

Hedda-78 skrev (På 29.11.2022 den 23.35):

Ikle press deg. Hold senga mye lenger enn du tror. 

Ekspander  

Takk for råd. Regna ikke med at det var noen vidundermedisin, men tenkte kanskje det var noen tips. Skal absolutt ta det litt ekstra med ro! Viktigere å unngå langtidsplager enn å bli fortest mulig frisk, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Gå på Medical Medium's hjemmeside, og klikk på "getting started 101". Der ligger det en "cold and flu toolkit" med  oppskrift på buljong, svarthyllebærsirup, timiante og -vann og ingefærte og -vann. Jeg brukte buljongen sist gang jeg hadde influensa, og den er kjempegod og hjelper. Om du ikke orker å lage noe nå, er dette i alle fall ting man kan ha for hånden for neste gang man brygger på noe. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...