Gå til innhold

Få finansieringsbevis før man begynner i fast jobb, men har signert kontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har signert arbeidskontrakt med oppstart 1.februar. 100% fast stilling. Er garantert dagpenger frem til oppstart i februar. Godtar banken dette, eller må jeg ha jobbet der en stund først? Hvor lenge isåfall? 

Anonymkode: 9ebf0...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi godtar ikke det i banken jeg jobber I for tiden, da må du vise til første lønn på konto. Det har med at vi har en del innstramninger på risiko mtp dagens situasjon med fallende boligpriser, økte sifokostnader osv. Om det kun er midlertidig eller bare en måte å helgardere seg på i en uforutsigbar tid vil tiden vise.

Men, vi hadde godkjent det tidligere og det er nok andre banker som helt fint kan innvilge lån med signert arbeidskontrakt så lenge fastlønn framkommer. Regner med du har fastlønn siden du tenker kontrakten er nok til å få finansieringsbevis 😊

Begynn å kontakte banker så får du raskt svar 👌🏻

(Ønsker ikke å opplyse om hvilken bank jeg jobber I, bare forteller litt generelt sett om at det både kan gå og kan ikke gå..)

Anonymkode: 6f887...e1d

• Nyttig 1
Skrevet

Måtte vise 3 siste lønnslipper sist.

Anonymkode: c4dbb...3ae

Skrevet

Her fikk vi lån utifra kontrakten samboeren min kom med. Han var akkurat i ett bytte. Så hadde med kontrakt på den nye fast-lønnen. 

Anonymkode: f7757...931

• Nyttig 1
Skrevet

Det gikk fint for meg. Men jeg hadde allerede god kontakt med bankrådgiver, og hadde en spesifikk bolig å vise til. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...