AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 jeg vasket ullklær i dag, tok litt for mye ullvaskemiddel i maskinen enn ellers. Da jeg hengte opp klærene i gangen så låg jeg meg på sofaen i stuen. Så kjente jeg en sterk lukt av ullvaskemiddelet, og jeg reagerte i nesen min med ubehag og syns lukten var ubehagelig. Aldri opplevd dette før. gangen er ved siden av stuen så lukten kom inn i stuen. Reagerte jeg på lukten fordi jeg brukte mer enn vanlig vaskemiddel enn jeg har pleid? Eller er jeg allergisk eller overfølsom ovenfor vaskemiddelet? Blir litt bekymret. Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Av Milo? Har du hatt i halve flasken eller noe sånt? Ville nesten fundert på om du i tillegg har hatt alt for mye tøy i maskinen, så middelet ikke er vasket godt nok ut. Milo lukter jo virkelig ikke mye Anonymkode: 70d00...77d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Tar du i for mye vaskemiddel kan du alltids ta en ekstra skylling. Det gjør jeg forresten alltid på min nye maskin når jeg vasker ull for programmet er for kort til at det blir skikkelig skylt syns jeg. At du føler ubehag trenger ikke ikke bety allergi. Jeg kan reagere på parfymert vaskemiddel og da får jeg kløe i ansiktet mens klærne henger til tørk, spesielt nesen og øynene, men bare forbigående. Kan og klø på kroppen om jeg tar på meg klærne. Anonymkode: 89eee...0bc
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Sannsynligvis ble det litt for mye vaskemiddel. Ei jeg jobbet sammen med en stund brukte en halv kopp(!) vaskemiddel når hun vasket kluter og mopper. For å si det sånn, bøttekottet(vi henger klutene og moppene til tørk der også) stinket vaskemiddel når jeg kom på jobb ... Anonymkode: 8f713...ff8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Nei ikke milo, den ull og silke som er billigst på rema og kiwi. Brukte halve flasken ja. Hadde genser, 2 ulltights og ullsokker. har 8 kg maskin så den var ikke full Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar du i for mye vaskemiddel kan du alltids ta en ekstra skylling. Det gjør jeg forresten alltid på min nye maskin når jeg vasker ull for programmet er for kort til at det blir skikkelig skylt syns jeg. At du føler ubehag trenger ikke ikke bety allergi. Jeg kan reagere på parfymert vaskemiddel og da får jeg kløe i ansiktet mens klærne henger til tørk, spesielt nesen og øynene, men bare forbigående. Kan og klø på kroppen om jeg tar på meg klærne. Anonymkode: 89eee...0bc Ja er for sent å skylle klærene nå når dem er hengt opp. Uff føler meg så dum. Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): halve flasken ja. Halve flasken?! Ikke rart du kjenner sterk lukt, det er for mye til at alt blir skylt ut! Anonymkode: 8f713...ff8 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja er for sent å skylle klærene nå når dem er hengt opp. Uff føler meg så dum. Anonymkode: 7a0d0...a80 For sent å skylle på nytt? Nei, det kan du fint gjøre fortsatt Anonymkode: 89eee...0bc
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Halve flasken?! Ikke rart du kjenner sterk lukt, det er for mye til at alt blir skylt ut! Anonymkode: 8f713...ff8 Hva skal jeg gjøre da? Putte det inni igjen i maskinen og skylle det mer? Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For sent å skylle på nytt? Nei, det kan du fint gjøre fortsatt Anonymkode: 89eee...0bc ok Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 Omg 🙈 hva skjer med pyse generasjonen? Om du er allergisk fordi du synes noe lukter sterkt?? Er du helt nevrotisk? Anonymkode: ddf33...b41 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei ikke milo, den ull og silke som er billigst på rema og kiwi. Brukte halve flasken ja. Hadde genser, 2 ulltights og ullsokker. har 8 kg maskin så den var ikke full Anonymkode: 7a0d0...a80 Husk at ullprogram vanligvis er beregnet for mye mindre tøy, type 1,5kg. Anonymkode: 59ff4...aba
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husk at ullprogram vanligvis er beregnet for mye mindre tøy, type 1,5kg. Anonymkode: 59ff4...aba ok Anonymkode: 7a0d0...a80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal jeg gjøre da? Putte det inni igjen i maskinen og skylle det mer? Anonymkode: 7a0d0...a80 Det hadde jeg gjort, ja. En gang gjorde jeg det ikke, og det kjentes på lukta når jeg eller jentungen brukte klærne. 🙈 Anonymkode: 8f713...ff8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det hadde jeg gjort, ja. En gang gjorde jeg det ikke, og det kjentes på lukta når jeg eller jentungen brukte klærne. 🙈 Anonymkode: 8f713...ff8 Pass forresten på å skru ned sentrifugeringen hvis du setter på skylleprogram, så du får det tilsvarende som ullprogrammet. Hvis det går an på din maskin, da. Anonymkode: 8f713...ff8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 TS her. jeg var på rema 1000 i sted, og da jeg var nær hyllene med vaskemidler kjente jeg lukten av vaskemidler. Har aldri gjort det før i mitt 43 år lange liv. Jeg lurer på om jeg er overfølsom for lukter av vaskemidler. Anonymkode: 7a0d0...a80
Djungelvrål Skrevet 30. november 2022 #17 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva skal jeg gjøre da? Putte det inni igjen i maskinen og skylle det mer? Anonymkode: 7a0d0...a80 Ja. Og en halv kork holder. Hvorfor i all verden brukte du en halv flaske? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #18 Skrevet 30. november 2022 Du må vaske tøyet på nytt, uten vaskemiddel, på ullprogram. Og neste gang du vasker, les riktig dosering på flasken. Og ikke ta maskinen mer enn halvfull uansett hva du vasker. Mange synes vaskemiddel og tøymykner lukter kunstig dritt, meg selv inkludert - da velger man den parfymefrie. (Slang inn noen ekstra vasketips der, du har opplagt nettopp begynt å vaske selv når du tar i en halv flaske.) Anonymkode: 70d00...77d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Skrevet 30. november 2022 8 hours ago, Djungelvrål said: Ja. Og en halv kork holder. Hvorfor i all verden brukte du en halv flaske? Lurer på det samme, hvorfor fikk du for deg å helle en halv flaske ts ?! Anonymkode: 84c26...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå