Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i ny jobb i underkant av et år. Gikk over til noe nytt siden jeg ønsket en forandring og å utvikle meg videre.

Nå viser det seg at lederen ikke er helt fornøyd; jeg bruker kanskje litt for mye tid og har gjort noen feil som har fått h*n til å reagere. Jeg mener det var mindre feil og fullt mulig å lære av disse og gå videre, men leder vil gi arbeidsoppgavene til en annen. Det skal og sies at jeg gjør masse som går under radaren, og folk rundt meg har sagt til meg at ting fungerer bedre enn på lenge.

Jeg tenker de har veldig høye krav til perfeksjon og effektivitet, samt for få ansatte, samt at de ikke gir en nok tid til å komme inn i jobben.

Har de kanskje rett, at jeg ikke er god nok? Hva gjør man når leder vil sette en til andre oppgaver? Redd jeg får noe som etterhvert kan forsvares ikke er nødvendig (de omstiller) og få oppsigelse…

Noen som har opplevd noe liknende, og hva gjorde dere? 

Anonymkode: 6c975...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært i ny jobb i underkant av et år. Gikk over til noe nytt siden jeg ønsket en forandring og å utvikle meg videre.

Nå viser det seg at lederen ikke er helt fornøyd; jeg bruker kanskje litt for mye tid og har gjort noen feil som har fått h*n til å reagere. Jeg mener det var mindre feil og fullt mulig å lære av disse og gå videre, men leder vil gi arbeidsoppgavene til en annen. Det skal og sies at jeg gjør masse som går under radaren, og folk rundt meg har sagt til meg at ting fungerer bedre enn på lenge.

Jeg tenker de har veldig høye krav til perfeksjon og effektivitet, samt for få ansatte, samt at de ikke gir en nok tid til å komme inn i jobben.

Har de kanskje rett, at jeg ikke er god nok? Hva gjør man når leder vil sette en til andre oppgaver? Redd jeg får noe som etterhvert kan forsvares ikke er nødvendig (de omstiller) og få oppsigelse…

Noen som har opplevd noe liknende, og hva gjorde dere? 

Nå er det vanskelig å være for sikker uten å ha mer innsikt i arbeidet. Men utifra det du skriver her så kan det høres ut som at dette ikke er jobben for deg. 

Som du helt sikkert vet selv så krever jo ulike stillinger ulike egenskaper hos de ansatte. Denne arbeidsplassen kan se ut som ikke er en match for deg. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt etter nye jobber, beholdt en god tone med nåværende arbeidsplass og vært helt ærlig med leder om situasjonen. Trolig vil leder støtte beslutningen din om å bytte jobb og beholde respekten for deg og være en god referanse. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan har opplæringen din vært da TS, og veiledning underveis? Hvor lang tid bruker man på å komme inn i ting i snitt? Her jeg er tar det gjerne ett år før du begynner å bli selvstendig, og krever mye veiledning. Klart om man ikke får det så kommer man litt skjevt ut.

Anonymkode: 9824c...230

Skrevet

Om leder ikke er fornøyd etter ett år, så er det vel trolig at det er oppgaver som kunne vært løst bedre. Jeg har medarbeidere som rett og slett er litt langsomme og/ eller unøyaktige. Det er veldig kinkig som leder. Det er tungt som leder. Noen er bare litt trege av seg, og evner ikke bedre. Når leder velger å være ærlig og flytte oppgavene så ville jeg tatt det til meg og spurt om hva du kan gjøre for å bli mer effektiv. 

Anonymkode: a417d...c6e

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke opplevd å bli fratatt oppgaver, men i den situasjonen du skisserer så hadde jeg sett meg om etter ny jobb

Anonymkode: 55902...3ba

Skrevet

Takk for ærlige svar. Kanskje er det riktig å se etter en ny jobb, men tenker på at det ikke vil se så bra ut på CV-en med jobb-bytte igjen så raskt. Pluss at det kjennes på selvtilliten. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde sett meg etter ny jobb

så forteller du bare på jobbintervjuet at det var dårlig match. Så lenge du ikke har 5 korte arbeidsforhold så spiller det ingen rolle

• Liker 2
Skrevet

Ta til deg rådene, be gjerne on forslag til løsninger på hvordan du kan jobber mer effektivt. Begrens det sosiale til pausene

Les boka "omgitt av idioter", handler om å få forståelse for mennesketyper og hvordan samhandle med forskjellige typer

Anonymkode: 6e680...1ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå viser det seg at lederen ikke er helt fornøyd; jeg bruker kanskje litt for mye tid og har gjort noen feil som har fått h*n til å reagere. Jeg mener det var mindre feil og fullt mulig å lære av disse og gå videre, men leder vil gi arbeidsoppgavene til en annen. 

Hvis det var svaret du ga til leder da hen påpekte feilene også, har du neppe gjort deg selv noen tjenester... Det er ikke alltid det er rom for å prøve og feile, og hvis du flere ganger har gjort feil store nok til at leder har reagert, kan det jo tyde på at du ikke er helt egnet for disse oppgavene. Det trenger ikke bare handle om deg, noen ganger klaffer bare ikke ting like godt som forventet.

Skrevet

Spør hva slags feil konkret som var gjort, leder bør kunne begrunne det. Når det gjelder påstått treghet så kommer ting an på: Har du rukket viktige frister osv? 

Du nevner at det er mye som går under radaren, er det oppgaver som ingen andre ser? Dette er erfaringsmessig en tidstyv og noe du bør får anerkjennelse for. Hvor viktige er disse oppgavene sett opp mot det du primært skal gjøre? 

Anonymkode: 9694c...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...