Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

… våknet barnet hyppig på natt og trengte samme stimuli? Eller sov de godt når de først sovnet?

Anonymkode: e32ff...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer min 7 uker gamle baby i søvn. Når hun våkner på natta (hver tredje time ca) får hun mer pupp (liggende i senga) og sovner raskt igjen :)

Anonymkode: 7c644...bfa

Skrevet

Den eldste våknet sjelden om natten, 1-2 ganger fra ca 3 mnd. og frem til hun sluttet å våkne for å få melk rundt 10 mnd. Da sov hun ca 12 timer om natten. Den yngste våknet mye mer. Hun sovnet raskt ved å bli ammet i søvn igjen. 

Anonymkode: e3235...3cd

Skrevet

Våkner ca 3-6 ganger om natta.

Anonymkode: 41c4e...19d

Skrevet

Til å begynne med ble det mye nattamming, men siden vi samsov var ikke det noe stort problem. Når det nærmet seg året ble det stadig mindre oppvåkninger. Ved barnehagestart ble det mer uro om natten, men innen toårsdagen var det stort sett soving hele natta.

Det hender fremdeles at vi får besøk om natta, da er det gjerne mareritt, behov for å gå på do eller annet som krever trøst eller hjelp.

Anonymkode: fa027...852

Skrevet

Eldste våknet hver 1-2 timer både før og etter han sluttet å amme på natta. Tok nesten to år etter siste amming før han begynte å sove natta gjennom.

Minstemann sovner selv på kvelden, og hvis pappaen trøster han når han våkner. Hvis jeg er der så vil han ammes før han sovner igjen. Våkner et par ganger per natt enda, er ti mnd nå.

Ingen sove-babyer her i huset dessverre. Men det går seg til til slutt :)

Skrevet

Har to barn på 1 og 3. Eldste ammet jeg i søvn til han var 15-16 måneder. Han har alltid vært en urolig sover, og han våkner nå fremdeles 1-5 ganger per natt. En gang i blant sover han igjennom.. Han trengte mye nærhet på natten, både før og etter ammeslutt. 

Andre er nå 15 måneder, og jeg ammer ham i søvn på kvelden. Så våkner han 2 ganger før tolv, hvor han trenger litt trygghet. Så sover han fra da og frem til 6 uten oppvåkning. Er en litt bedre sovegutt en storebror, men trenger allikevel å vite at han ikke er alene. 

Kan vel nevne at jeg for enkelhets skyld har samsovet med begge to.

Anonymkode: f3424...91f

Skrevet

Ammet begge i søvn til begge var nesten to år, og de har stort sett sovet hele natten. Det gikk også overraskende fint å slutte, og de fortsatte med å sove hele natten. Begge har heller aldri brukt smokk.

Skrevet

Ikke meningen å kuppe, men noen som vet hvorfor det plutselig ikke funker lenger å amme i søvn?

Anonymkode: ca8c3...c15

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke meningen å kuppe, men noen som vet hvorfor det plutselig ikke funker lenger å amme i søvn?

Anonymkode: ca8c3...c15

Hvor gammelt er barnet? Har det oppnådd noen milepæler i det siste? Tenker da på evt en periode med søvnregresjon.

Anonymkode: ab7ef...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...