AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Samboeren (26) sin sexlyst har hele tiden vært mye lavere enn min. I starten lå vi sammen bortimot daglig, men når nyforelskelsen hadde lagt seg ble det mindre selfølgelig. Har brukt mange rare unnskyldninger for å avslå mine initiativer siden vi ble sammen for 6 år siden, men tok henne i det for 2 år siden. Hadde da et skikkelig oppgjør når det kom til det seksuelle mellom oss. Hun har bare ikke behovet, men ønsker selv hun hadde det. Hun er klar over hvordan lite sex påvirker forholdet fra min side, og sa at om hun ikke ihvertfall prøvde å ta litt initiativ for bedring selv måtte jeg dra. Var tema hos parterapeuten, men hun la ingen vekt på det da jeg onaner og da fikk behovet dekt på egenhånd. Har nå sex 1 gang per måned, alltid like etter mensen. Har vi ikke sjanse disse 2-3 dagene, er det nytteløst å forsøke før like etter mensen neste gang. Har gått 3 måneder uten før uten at det gjør henne noe. Står ved et veivalg nå, om jeg skal investere mer i oss, eller avslutte det på bakgrunn av for lite intimitet. Det er det eneste det står på, for hun er både snill, vakker og en god samtalepartner. Så jeg lurer på om noen av dere har klart å øke lysten på noe vis? Anonymkode: bd98e...7f8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Gjør du nok husarbeid da? 😂 Anonymkode: cb3c2...319
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør du nok husarbeid da? 😂 Anonymkode: cb3c2...319 Visste det kom 🤣 Husarbeidet er godt fordelt. Anonymkode: bd98e...7f8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Jeg lover at hun har kjempe dårlig samvittighet for at hun ikke vil ha mer. Tipper hun føler på et stort press og at hele sex-greia har blitt utrivelig. Tipper hun tenker de gangene dere faktisk har sex er du ikke er fornøyd da heller. Anonymkode: 13b37...bda 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Jeg føler med deg ts.. Meg og min mann har det på samme måte, at han gjerne har mer sexlyst og behov for sex. Sett fra min side (jeg er foresten bare 27år) så prøver jeg så godt jeg kan. For min del er det kanskje det at jeg alltid får vondt ved penetrering og da mister lysten helt. Jeg har også gått på p-piller i et tiår og sluttet nå i høst for å se om det kunne hjelpe på; var opphisset i én dag/en og en halv dag og ellers har ikke min lyst kommet.. Og nei, om husarbeid er fordelt sånn som her også så spiller det ingen rolle om du tar oppvasken eller støvsuger. Det er nok ikke det eller der problemet ligger. Jeg har et håp om at kroppen min skal komme tilbake til normalen og dette skal bli bedre etterhvert. Vil anbefale deg å snakke mer med henne; 1. Opplever hun smerter ved penetrering? For hvis så, så kan det være at hun som meg forbinder sex med smerte og da går kroppen i vranglås og vi mister lysten fullstendig. 2. Spør om hun har problemer nedentil. Jeg selv kan slite med kviser etc nedentil og da er heller ikke lysten der når det pågår f.eks. 3. Går hun på p-piller? Isåfall ville jeg spurt om hun kunne tenke seg å slutte med dette i en periode for å se om det kan bli bedre. Med p-piller så får man ikke eggløsning, det som normalt sett skal gjøre at vi kvinner blir kåt. Skulle gjerne ønske jeg hadde noe mer konkret råd eller quickfix men fortsett å snakke med henne om dette, bare ikke mas/spør for ofte (for ofte kommer jo an på hvem det er men hver andre/tredje uke da f.eks). Fortsett med å prøve å ta initiativ, selv hvor mange ganger du blir avvist. Hvorvidt du skal gå fra henne kommer jo an på hvor mye du elsker henne. Jeg og min mann har vært sammen i 10år og gift 2+år. Anonymkode: ccbd8...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Ja det har jeg klart flere ganger, men så hadde jeg også god sexlyst i utgangspunktet (ikke bare når nyforelsket), og det handlet for meg mer om å få tilbake mitt naturlige lystnivå enn å øke lyst. Jeg måtte bare eliminere de faktorer som sto i veien for min lyst, og liksom få bedre kontakt med kroppen min igjen. Om hun aldri hatt noe høyt lystnivå, bortsett fra kanskje når hun er nyforelsket og full av alt som da girer alt opp en periode, så er det nok vanskeligere. Er hun ikke selv motivert for å øke sin lyst er det også umulig uansett. Å ikke passe sammen seksuelt er like god årsak til brudd som andre måter å ikke passe sammen på. Anonymkode: bddae...905
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg føler med deg ts.. Meg og min mann har det på samme måte, at han gjerne har mer sexlyst og behov for sex. Sett fra min side (jeg er foresten bare 27år) så prøver jeg så godt jeg kan. For min del er det kanskje det at jeg alltid får vondt ved penetrering og da mister lysten helt. Jeg har også gått på p-piller i et tiår og sluttet nå i høst for å se om det kunne hjelpe på; var opphisset i én dag/en og en halv dag og ellers har ikke min lyst kommet.. Og nei, om husarbeid er fordelt sånn som her også så spiller det ingen rolle om du tar oppvasken eller støvsuger. Det er nok ikke det eller der problemet ligger. Jeg har et håp om at kroppen min skal komme tilbake til normalen og dette skal bli bedre etterhvert. Vil anbefale deg å snakke mer med henne; 1. Opplever hun smerter ved penetrering? For hvis så, så kan det være at hun som meg forbinder sex med smerte og da går kroppen i vranglås og vi mister lysten fullstendig. 2. Spør om hun har problemer nedentil. Jeg selv kan slite med kviser etc nedentil og da er heller ikke lysten der når det pågår f.eks. 3. Går hun på p-piller? Isåfall ville jeg spurt om hun kunne tenke seg å slutte med dette i en periode for å se om det kan bli bedre. Med p-piller så får man ikke eggløsning, det som normalt sett skal gjøre at vi kvinner blir kåt. Skulle gjerne ønske jeg hadde noe mer konkret råd eller quickfix men fortsett å snakke med henne om dette, bare ikke mas/spør for ofte (for ofte kommer jo an på hvem det er men hver andre/tredje uke da f.eks). Fortsett med å prøve å ta initiativ, selv hvor mange ganger du blir avvist. Hvorvidt du skal gå fra henne kommer jo an på hvor mye du elsker henne. Jeg og min mann har vært sammen i 10år og gift 2+år. Anonymkode: For en flott og tålmodig mann du har 😊 Samboeren er ett herlig menneske, men det er disse 10% som gnager nå hinsides. Blir en som en stor mørk sorg som fargelegger resten av forholdet. Hun har skiftet prevensjon flere ganger siden vi ble sammen uten at det ga noe forandring (p-stav, PP, spiral og uten noe). Noen stillinger er smertefulle, disse unngår vi. Også en del stillinger som er ubehagelige for henne, i hovedsak stillinger hvor kroppen hennes er "on display", så disse unngår vi også. Litt begrenset hva som er gjennomførbart med de begrensingene, men vi får det til å funke 😊 Ingen historikk med SO eller lignende med andre ord. Hun er fornøyd med selve sexen når det skjer, kommer hver gang og kan le av hvor lenge det er siden sist og at sexlivet slik det er nå er trist. Anonymkode: bd98e...7f8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jeg lurer på om noen av dere har klart å øke lysten på noe vis? Anonymkode: bd98e...7f8 Nei. Ikke varig. ps. Hørte tall fra seksualvaneundersøkelse på radio i dag. Gjennomsnittet for samboende par ligger på ca 1.5 ganger pr mnd. Syntes du stiller urimelige krav. Altså krav man ikke kan forvente at hun skal kunne leve opp til. Tror du gjør dere begge en tjeneste ved å avslutte forholdet da dette åpenbart betyr langt mer for deg en for henne. Anonymkode: 8a2e6...52d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Ikke varig. ps. Hørte tall fra seksualvaneundersøkelse på radio i dag. Gjennomsnittet for samboende par ligger på ca 1.5 ganger pr mnd. Syntes du stiller urimelige krav. Altså krav man ikke kan forvente at hun skal kunne leve opp til. Tror du gjør dere begge en tjeneste ved å avslutte forholdet da dette åpenbart betyr langt mer for deg en for henne. Anonymkode: 8a2e6...52d Gjennomsnitt er generaliserende, for det er ulike faktorer som alltid vil påvirke den ene eller andre veien som ikke gjelder det man skal sammenligne med gjennomsnittet. Mange barn, stressende jobber og verv, sykdom, religion, turnusjobb. Hvilke krav er urimelige? Jeg krever bare å se litt initiativ fra hennes side, ikke nødvendigvis ha mer sex pr mnd, men handlinger som støtter hennes ord om om at hun ønsker å gi meg mere nærhet og intimitet enn nå. Du vil vel føle deg begjært av en eventuell partner du også? Anonymkode: bd98e...7f8 1
Fioljenta Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Hva med å forby dere selv sex en periode? Vi prøvde det en periode lysten min var veldig lav. Men selv om vi hadde lovet hverandre å ikke ha sex, så kysset og kjærtegnet vi hverandre. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønte hva som skjedde, men det økte lysten min. Jeg tror kanskje at det var så mye forventninger og press (særlig fra meg selv) rundt sex at jeg hadde glemt å nyte kosen. Mitt beste tips er og blir kjærlighetsspråk. Prøv å finne hennes kjærlighetsspråk og lær deg å snakke det aktivt. 💜 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 For meg henger lyst veldig sammen med hvordan jeg har det i forholdet. Jo mer positiv oppmerksomhet og tid jeg får fra mannen min, jo høyere lyst. Jeg trenger at han er påkoblet oss som par for å føle at vi er nære nok til at jeg ønsker intimitet. Vanskelig å forklare. Kanskje hun trenger noe annet enn forventningspress fra deg for å få lysten til å blomstre. Du etterlyser at hun gjør noe for å øke lysten sin. Men hva har du og dere gjort for å bedre forholdet deres? Anonymkode: 30e37...23a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 God sex dvs langt foreplay og multiorgasmer gir meg økt sexlyst på nymfoman nivå. Dårlig sex har jeg ikke bruk for da tar jeg meg heller en runde på egenhånd i dusjen og later som jeg har lav sexlyst til fyren Anonymkode: 70224...d63
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Jeg har null sexlyst har hatt sex 1 gang de siste 3 år! Stakkars mann! Men jeg vil heller vaske festival doer enn å ha sex. Anonymkode: 34435...ac2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Få dama til å trene og å ta cold showers. Og sjekk om hun har endometriose. Anonymkode: 0f7e0...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå