Gå til innhold

Hvordan sex har dere? Hva gjør dere i senga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke ting gjør dere når dere har sex? Jeg tenker da må etablerte psr, gjerne barnefamilier

Hvor ofte? Hvilken dag i uken? 

Stillinger, andre «øvelser» , dvs, massasje, suging osv. kysser dere, klemme , hvordan tenner dere hverandre osv. Blir veldig glad om noen kan fortelle. 

Vi er et par som har vært sammen i mange år, og sexen er sjelden og kjedelig. Vi har aldri sex ila uka og hun er passiv/kjedelig i senga. Det eneste hun er med på er samleie i to/tre helt A4 stillinger. Jeg kjeder meg og har problemer med å få orgasme. Hun klarer heller ikke snalle om sex så det ender som regel i krangling/gråt. Vi har sex 1-2 ganger per måned noe jeg synes er alt for lite for at et forhold skal overleve. 80% av forhold som ryker skulder på sexen, og det forstår jeg faktisk. Jeg vil derfor gjøre det jeg kan for å redde swxen og derfor forholdet

Anonymkode: 6e449...95f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å sluntre unna husarbeidet, så skal du se kona blir våt mellom bena 😂

Helt seriøst, er dama passiv, ikke ønsker å snakke om sex, ikke har et eget sexliv, ikke ønsker å snakke om sex, ingen egne fantasier eller drømmer - da skal du bare avslutte å prøve å ha et godt sexliv med henne.

Ønsker du fortsatt å være sammen med henne så spør om du kan ha deg andre steder, eller avslutt det hele. 

Det du prøver på er et dødfødt prosjekt når initiativet ikke kommer fra henne selv. 

Anonymkode: f7677...ebb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese.

Ikke rart hun ikke ønsker å prate om sex hvis det ender med krangling/gråt. For meg høres det ut som om dere trenger hjelp. Kanskje dere kan gå til en samlivsterapeut?

Jeg tror ikke du bør ta utgangspunkt i hva vi andre gjør, men i hva dere faktisk gjør. Mitt beste tips er og blir kjærlighetsspråk. Det er overraskende konkret og har fungerte supert for oss. Det har reddet vårt forhold på mer enn en måte. Mitt nest beste tips er god kommunikasjon. Ikke bare å prate sammen, men å prate godt sammen. Lær å lytte og kanskje dere kan stille hverandre tilfeldige spørsmål for å ikke kjøre dere inn i gamle spor?

Men, vær så snill, skaff hjelp. 💜

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes leit ut. Som andre er inne på, så har kvinner et annet tenningsmønster enn mannen. Og her har dere tydeligvis kommet inn i et dårlig mønster. I en småbarnsperiode hadde vi det også ganske kjipt. Vi gikk til familievernkontoret (jeg ringte bare og fikk time), og vi snakket om alt fra sex til husarbeid.

Mødre er ofte slitne. Oppegående menn ser gjerne det som er synlig av husarbeid, men det er ikke det som er det mest slitsomme. Det er å ha hodet helt fullt av ting som skal gjøres hele tiden, hvilke bursdager de skal i, hva som må handles inn av gaver og til hvem, hva som trengs av utstyr mot vinteren osv. Når dette tar så mye plass i hodet, blir det ikke mye overskudd igjen til sex. Så det viktigste og enkleste er faktisk at pappaen også gjør sin del hjemme.

Deretter; masse kos og gode ord, uten at det fører til sex. Den forventningen om sex kan også være veldig slitsom. Da føler man at man må stille opp til enda et gjøremål. Og når det blir gråt osv rundt prat om sex, tyder det på at kommunikasjon ikke er optimal, og det er viktig å ta tak i det før alt som har med sex å gjøre bare blir negativt.

Kos masse, kjærtegn, hold rundt henne, fortell at hun er flink. Uten at det fører til noe mer. Ha litt tålmodighet i en periode. Husk å kysse når dere drar om morgenen, husk å kysse og klemme når dere kommer hjem. Ta dere tid til den kosen. Hold rundt hverandre om kveldene. Kos masse. Deretter, sett av tid. F.eks på kvelden i helgene når ungene har lagt seg. Hopp i dusjen og sitt i morgenkåpe. Kos og ta på hverandre og vær nakne. Bruk masse tid på hverandre, og snakk om hva dere liker (og ingenting om hva som er negativt og som dere ikke liker - det bør ikke skje i forbindelse med sex).

Når den gode sexen kommer, så kommer også lysten på hverdagssex, er min erfaring. Vi hadde sex kanskje en gang i mnd da vi hadde små barn, men det endret seg ved 4-årsalder når overskuddet kom tilbake og man fikk litt mer nattesøvn.

Vi koser oss gjerne litt lenger i helgen. Masse oralsex, edging, pauser, mer sex m.m gjennom noen timer samtidig som vi se på gullrekka. Etter hvert glemmer man å følge med 😄 Eller skrur av TV, spiller spill og skravler.

Hverdagssexen er ikke nødvendigvis så magisk, men sex avler mer lyst, så jeg synes den er viktig. Noen ganger går vi bare for mutual masturbation 😄 Spør f.eks om hun vil onanere ved siden av deg og om du kan se på, en dag lysten er der. Noen ganger onanerer vi bare sammen hvis vi er skikkelig slitne etter jobb, andre ganger fører det til samleie. En sjelden gang har vi morgensex, bare et kjapt knull, dersom ungene våkner etter oss.

Vi har sex ca annenhver dag. Vi har mye oralsex, 69, og penetrasjon er ikke så viktig, men hører gjerne med. Stillinger vi liker best er å ri vanlig, ri bakfra, at jeg rir ham mens han sitter på kanten av sofaen, at jeg ligger strak på magen og at han tar meg bakfra, vanlig misjonær og med beina over skuldrene hans, spooning i litt ulike stillinger osv. Men aller mest glad i 69. Ofte finner man jo nye varianter av vanlige A4-stillinger når man har det gøy i senga. Men først og fremst må det være slik at sex er noe gøy og som gir overskudd, ikke noe man føler at man må. Dersom det er gøy å ha sex og at man som kvinne gis rom til å teste ut og prøve forskjellige ting, så blir det også morsommere å teste ut ulike stillinger. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 426e9...ddb

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilke ting gjør dere når dere har sex? Jeg tenker da må etablerte psr, gjerne barnefamilier

Hvor ofte? Hvilken dag i uken? 

Hun klarer heller ikke snalle om sex så det ender som regel i krangling/gråt.

Anonymkode: 6e449...95f

Blir stort sett det samme. Akkurat som vi liker det. Han går ned på meg, bruker leketøy etc. ofte avslutter vi med samleie.

Nå ca 2 ganger i året.

Vi har igjennom snart 20 år hatt alt i fra perioder med sex daglig, til perioder på godt over et år uten sex. Samtale og kommunikasjon har aldri vært noe problem. Aldri vært noe diskusjon, krangel eller sårhet rundt sex for vår del.

Nøkkelen er kommunikasjon.

Anonymkode: 374c1...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi respekterer og lytter til hverandre. Er det noe som ikke greit, så sier vi det bare for å unngå at noe skal bli ubehagelig. Vi er veldig flinke på å prate om alt og ingenting, så det å prate og uttrykke både enkle og vanskelige ting er viktig. Synd at det skal være sånn, fordi det første jeg tenkte var "hvordan kan det der være et forhold?". (ikke for å være slem, men er bare såå utrolig store kontraster mellom par)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ut som en vond situasjon for dere begge, og det virker også som kommunikasjon rundt sex er på et slikt nivå at det gjør vondt verre. Her bør dere nok søke hjelp. Jeg tror ikke dere har det greit angående sex noen av dere.

Anonymkode: a884b...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ikke på spørsmålet om hvordan vi har det, fordi det virker meningsløst angående deres utfordringer. Vi har jo god kommunikasjon rundt sex, fordi det seksuelle ikke har gått i ball for oss og blitt noe vi begge sliter med. Da er ikke vårt sexliv relevant for deres situasjon. 

Anonymkode: a884b...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne, se henne, gi oppmerksomhet, blomster, flørte. 🥰 Ta din del av husarbeidet når hun ikke ber om det.Hele tiden. 😉 Ikke bare 1 gang. 

Anonymkode: fd924...a48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...