AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Del Skrevet 29. november 2022 Har brukt 10 stegs hudpleien for kombinasjonshud fra skinsecret en god stund men merker ingen forskjell fra før jeg startet så synes det er unødvendig med så mange og så dyre produkter da. Har fortsatt den samme tørre huden med kviser nå og da, som jeg alltid har hatt 😅 Hva anbefaler dere? Og hvor mange produkter trenger man, egentlig? Anonymkode: 10844...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 29. november 2022 #2 Del Skrevet 29. november 2022 Differin eller tretinoin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Del Skrevet 29. november 2022 Morgen: Rens(evt. bare vaske med vann som meg), krem, spf Kveld: Rens, retinol (2-3 dager i uken), krem Bruker også exfolierende syre 2-3 dager i uken, da ikke samme dager som jeg bruker retinol. Anonymkode: ed774...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Del Skrevet 29. november 2022 10-stegsrutinen tror jeg er mer for å få solgt varer enn for faktisk nytte for huden. Rens, fuktighetskrem, og solkrem er vel strengt tatt det man trenger. Jeg vil tro de koreanske produktene blir for fettfattige hvis du har tørr hud. Det finnes massevis av fine, hydrerende koreanske produkter, men jeg har inntrykk av at de kanskje ikke har så mange skikkelige fuktighetsprodukter (fettholdige produkter som vi nordmenn typisk bruker mer/mest av i vinterhalvåret). Anonymkode: b5253...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. november 2022 #5 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har brukt 10 stegs hudpleien for kombinasjonshud fra skinsecret en god stund men merker ingen forskjell fra før jeg startet så synes det er unødvendig med så mange og så dyre produkter da. Har fortsatt den samme tørre huden med kviser nå og da, som jeg alltid har hatt 😅 Hva anbefaler dere? Og hvor mange produkter trenger man, egentlig? Anonymkode: 10844...353 Enig med #AB over her. Det høres ut som om huden din er dehydrert/ fuktfattig i tillegg til tørr/fettfattig. Det gjør at den produserer mer talg for å kompensere, noe som resulterer i kviser. Jeg tror du bør fokusere på å tilføre huden fukt og fett, før du begynner med retinol, som kan tørke ut huden ytterligere. En tørr hud bør heller ikke eksfolieres oftere enn maks 2 ganger i uka, og da fortrinnsvis med melkesyre (lactic acid) som både gir fukt og bidrar til å øke hudens evne til å holde på fukt. Du kan helt sikkert fortsette å bruke noen av produktene du har, slik som rens, mist, fuktserum og solkrem, og så supplerer du med en fetere fuktighetskrem og et eksfolierende serum med melkesyre, f.eks. fra The Ordinary. Evt kan du også investere i en ansiktsolje som du kan bruke om kvelden i tillegg til fuktserum og krem. En fin måte å tilføre huden masse fukt, er å bruke fuktspray/mist mellom hvert av de andre produktene. Etter rens fukter du huden med mist, deretter fuktserum, ny runde med mist, deretter fuktighetskrem og til slutt solkrem (dag,) eller ansiktsolje (natt) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Del Skrevet 1. desember 2022 Skinsecret endrer av og til ett eller flere produkter i 5/7/10-stegspakkene sine. Av de de har i denne pakken nå, vil jeg tro at du i alle fall vil ha nytte av COSRX Full Fit Propolis Synergy Toner og COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser Jeg tenker at du bør snakke med apoteket for å finne en god fuktighetskrem som passer din hud. Siden du har tørr hud, vil jeg tro de anbefaler en fuktighetskrem med karbamid (urea). Denne fra The Ordinary kan nok også passe for din hud. Anonymkode: b5253...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 4. desember 2022 #7 Del Skrevet 4. desember 2022 Sjekk ut Qkorenkosmetic! Søk gjerne på Instagram x😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 19.01): Siden du har tørr hud, vil jeg tro de anbefaler en fuktighetskrem med karbamid (urea). I ansiktet? 😳 Vil av-anbefale apotek. De har ingen spesialutdannelse innen behandling av hud. Heller hudpleier eller hudlege, evt intens googling. Anonymkode: 5d12f...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I ansiktet? 😳 Vil av-anbefale apotek. De har ingen spesialutdannelse innen behandling av hud. Heller hudpleier eller hudlege, evt intens googling. Anonymkode: 5d12f...2e8 Ja, og det er da vel ikke er problem å bruke det i ansiktet? Fikk plutselig tørr hud rundt øynene og ingen av de fuktighetsgivende hudpleieproduktene jeg hadde hjalp, brukte krem med karbamid tre kvelder på rad, det hjalp og jeg fikk ingen reaksjon, jeg som vanligvis reagerer på det meste. Anonymkode: 46084...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I ansiktet? 😳 Vil av-anbefale apotek. De har ingen spesialutdannelse innen behandling av hud. Heller hudpleier eller hudlege, evt intens googling. Anonymkode: 5d12f...2e8 For øvrig, møtt mange hudpleiere som egentlig ikke har peiling. Opplever at hudpleiere ofte er ute etter å selge flest mulig produkter. Anonymkode: 46084...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I ansiktet? 😳 Vil av-anbefale apotek. De har ingen spesialutdannelse innen behandling av hud. Heller hudpleier eller hudlege, evt intens googling. Anonymkode: 5d12f...2e8 Karbamid kan meget fint brukes i ansiktet, og det lages ansiktskremer med karbamid, nettopp fordi karbamid er så god for huden når den er tørr. Kremer med karbamid for ansiktet inneholder som regel ikke mer enn 5% karbamid. For kroppen kan innholdet være både 10% og 20%. Anonymkode: b5253...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Karbamid kan meget fint brukes i ansiktet, og det lages ansiktskremer med karbamid, nettopp fordi karbamid er så god for huden når den er tørr. Kremer med karbamid for ansiktet inneholder som regel ikke mer enn 5% karbamid. For kroppen kan innholdet være både 10% og 20%. Anonymkode: b5253...799 Ja, kremer med karbamid anbefales for meget tørr hud/eksemhud og det er det eneste som funke mot de svært tørre hendene jeg har på vinteren. Er det høyt innhold av karbamid så vil det svi ved påføring, men det skader ikke, påfører det på tørr hud på hendene og det svir ved påføring, men huden blir bra🙏 Har blitt anbefalt canoderm (inneholder 5% karbamid - og svir dermed ikke ved påføring på tørr/sprukken hud) men kjøpte Carbaderm som inneholder 10% karbamid og det var denne jeg smurte rundt øynene, ingen hudreaksjon og huden var fin igjen etter et par dager. Anonymkode: 46084...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. desember 2022 #13 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, kremer med karbamid anbefales for meget tørr hud/eksemhud og det er det eneste som funke mot de svært tørre hendene jeg har på vinteren. Er det høyt innhold av karbamid så vil det svi ved påføring, men det skader ikke, påfører det på tørr hud på hendene og det svir ved påføring, men huden blir bra🙏 Har blitt anbefalt canoderm (inneholder 5% karbamid - og svir dermed ikke ved påføring på tørr/sprukken hud) men kjøpte Carbaderm som inneholder 10% karbamid og det var denne jeg smurte rundt øynene, ingen hudreaksjon og huden var fin igjen etter et par dager. Anonymkode: 46084...47f Jeg bruker denne rundt øynene når de er ekstra ille. Den svir ikke og huden blir glatt: https://www.blush.no/ansiktspleie/dagkrem/pixi-rose-ceramide-cream-74249?gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtmElk8LLDzPY0yMdlXzOvoP4sUS-5TXL_xbXP0NiXH1yyG63GYgbLRoCAgIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Del Skrevet 4. desember 2022 CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden): Jeg bruker denne rundt øynene når de er ekstra ille. Den svir ikke og huden blir glatt: https://www.blush.no/ansiktspleie/dagkrem/pixi-rose-ceramide-cream-74249?gclid=CjwKCAiAp7GcBhA0EiwA9U0mtmElk8LLDzPY0yMdlXzOvoP4sUS-5TXL_xbXP0NiXH1yyG63GYgbLRoCAgIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Mot svært tørr hud bruker jeg kun krem med karbamid, det er anbefalt av hudleger. Det svir bare hvis det er så tørt at huden er sprukket, og det er bare krem med 10% karbamid som svir. Canoderm som inneholder 5% svir ikke. Brukte for øvrig Carbaderm med 10% karbamid rundt øynene uten at det svidde, det er bare sprukken og sår hud som svir av 10% karbamid. Canoderm anbefales ofte, for det svir ikke. Canoderm: https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/eksem-og-torr-hud/canoderm-krem-5%-210-g-210-g/p/037290 Carbaderm: https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/fuktighetskrem-og-bodylotion/carbaderm-hudkrem-10-%-karbamid-u-parfyme%2C-150-ml/p/922866 Anonymkode: 46084...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, og det er da vel ikke er problem å bruke det i ansiktet? Fikk plutselig tørr hud rundt øynene og ingen av de fuktighetsgivende hudpleieproduktene jeg hadde hjalp, brukte krem med karbamid tre kvelder på rad, det hjalp og jeg fikk ingen reaksjon, jeg som vanligvis reagerer på det meste. Anonymkode: 46084...47f karbamid er det vi med atopisk eksem og psoriasis bruker mot tilbakevennende eksem så hvis det skjer igjen ville jeg gått en tur til legen ja.. Anonymkode: 2d139...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mot svært tørr hud bruker jeg kun krem med karbamid, det er anbefalt av hudleger. Det svir bare hvis det er så tørt at huden er sprukket, og det er bare krem med 10% karbamid som svir. Canoderm som inneholder 5% svir ikke. Brukte for øvrig Carbaderm med 10% karbamid rundt øynene uten at det svidde, det er bare sprukken og sår hud som svir av 10% karbamid. Canoderm anbefales ofte, for det svir ikke. Canoderm: https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/eksem-og-torr-hud/canoderm-krem-5%-210-g-210-g/p/037290 Carbaderm: https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/fuktighetskrem-og-bodylotion/carbaderm-hudkrem-10-%-karbamid-u-parfyme%2C-150-ml/p/922866 Anonymkode: 46084...47f jo canoderm svir og brenner som bare juling den og, all karbamid krem gjør det hvis du har sår nok hud his en med kronisk psoriasis. Anonymkode: 2d139...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå