Gå til innhold

Strekkmerker ganske tydelige striper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del strekkmerker som strekker seg fra navlen og ned til underlivet, fikk de etter 2 graviditet ,

jeg hater de virkelig og jeg tør ikke gå med bikini engang , det er kun på dette området jeg har,heldigvis da , men  er det noen som vet om det kan gå bort?/opereres vekk feks ? 

Anonymkode: 06b9c...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Who cares, den magen har bært et barn, jeg ser ut som en tiger på begge lårene etter å ha kommet i brå pubertet og fått pupper og lår fortere enn kroppen var klar for det. 

Vær stolt, ta på deg det du føler deg komfortabel i. Om folk ikke liker merkene dine, får de gå en annen plass da. 

Anonymkode: 6a7b1...9ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg dessverre .

• Hjerte 1
Skrevet

Du kan ikke operere vekk strekkmerker, med mindre du har masse løs hud som kan fjernes, og da ryker merkene i samme slengen. Det finnes jo masse kremer og slikt, men jeg har aldri hørt om noe som funker. Strekkmerker er jo permanent skade i huden. Men de blekner, og blir mindre synlige. 

Jeg så ut som en sebra da jeg fikk min første. Tykke, lilla merker over hele magen. Greide ikke å se meg selv i speilet engang, det var fælt. Fikk to barn til etterhvert, og da fikk jeg ingen nye merker, og de gamle ble ikke mørke i fargen igjen. Nå kan du ikke se på meg at jeg har merker, med mindre jeg blir veldig solbrun eller står slik at lyset faller i en spesiell vinkel. Mine bleknet altså med andre ord av seg selv med tiden. 

Anonymkode: ffaf4...ad4

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en del strekkmerker som strekker seg fra navlen og ned til underlivet, fikk de etter 2 graviditet ,

jeg hater de virkelig og jeg tør ikke gå med bikini engang , det er kun på dette området jeg har,heldigvis da , men  er det noen som vet om det kan gå bort?/opereres vekk feks ? 

Strekkmerker blekner med tiden. Lurt å bruke solkrem, og beskytte de mot sollys, så forsvinner de med tiden.

Om det er en trøst, nesten alle har strekkmerker. 

Jeg har selv strekkmerker og de forsvinner med tiden. Jeg har også flere venner, som jeg ikke har visst har hatt strekkmerker før de viste meg det.

Moralen er, de aller fleste får strekkmerker, før eller siden, enten fordi de går opp eller ned i vekt. Strekkmerker er helt vanlig, helt naturlig og normalt. Og i mange av tilfelle merker man ikke engang at andre har strekkmerker fordi de blekner.

Vil tippe de blekner i 99% av tilfellene.

Derfor, lær deg å aksepter dem. Fortell deg selv at det er «normalt» og noe «de aller fleste får». Og som en bonus forsvinner de med tiden.

Alle med litt erfaring og vett i behold kommenterer ikke eller bryr seg om andre har strekkmerker. 

Så dropp tanker om operasjon, laser. Den beste løsningen er å lære seg og bli komfortabel med det :) 

Endret av Blueberrymuffin
Skrevet

De blekner helt av seg selv. Jeg har masse strekkmerker på hoften og baken, fra tenårene. De synes bare når lyset treffer dem, da ser de ut som sølvlyn, og jeg synes faktisk de er stilige ;)

Anonymkode: cbb51...a1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 11.00):

De blekner helt av seg selv. Jeg har masse strekkmerker på hoften og baken, fra tenårene. De synes bare når lyset treffer dem, da ser de ut som sølvlyn, og jeg synes faktisk de er stilige ;)

Same!

Anonymkode: 07a31...353

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir så fascinert av mine 🤠

Anonymkode: 07a31...353

• Liker 1
Skrevet

Altså, menn får jo også strekkmerker, eksen min som er senete har på rompa og der sideflesket skulle vært. 

Anonymkode: dc5f7...b60

• Liker 2
Skrevet

Det er lite man kan gjøre fysisk, man må jobbe psykisk for å lære seg akseptere endringene i kroppen. 
Strekkmerkene er prisen du betalte for det andre barnet, vær heller stolt av det. Det er vel en ganske liten pris egentlig? '
Gå med bikini, og hev hodet!  De som kan se dem ser en kvinne som har blitt mor, en kvinne som faktisk har skapt ett nytt liv. Det er jo helt utrolig hva kvinnekroppen kan gjøre, og din har gjort nettopp det. 
De som legger merke til strekkmerkene ser en sterk kvinne, en som både er sterk nok fysisk til å bære frem ett barn, og en som er psykisk sterk nok til å oppdra ett barn. 

Og nei, jeg er ikke en av de som er veldig glad i barn, er frivillig barnløs, og beundrer fortsatt de som utsetter kroppen sin for den påkjenningen.
Og jeg har også strekkmerker. Mine sitter mest på lårene, og ser nesten ut som merker etter selvskading om man ser nøye på de. 

Anonymkode: 27750...a27

Skrevet

Det er mye fint i badedraktverden 😄

Jeg er heller ingen fan av mine magestrekkmerker, men etter jeg begynte med badedrakt går jeg ikke tilbake til bikini. Badedrakt 4 president! 

Anonymkode: a2986...00f

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet med strekkmerker, jeg da. Jeg måtte google det da jeg ble gravid og oppdaget at alle på mamma-forumene var hysterisk redd for å få dem. Og først da skjønte jeg at de stilige sølv-lynene på hoftene og rumpen min faktisk var strekkmerker.. De har aldri noen sinne plaget meg, og skjønner ikke helt hva det er folk gjør så stor greie av det for. Var null redd for å få strekkmerker da jeg ble gravid. 

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker da jeg var veldig overvektig. Så da jeg ble gravid fikk jeg ingen, fordi jeg hadde jo allerede fått dem. Og det var i hvert fall tusen millioner ganger bedre å ha strekkmerker og en graviditet å skylde på (selv om det ikke var det som utløste dem i utgangspunktet), enn at jeg var tjukk. 

Så de plager meg ikke like mye lenger, jeg er jo mamma. Det er helt naturlig. Men jeg skjønner poenget, pent synes ikke jeg heller det er. Men kroppen er nå bare sånn. 

Anonymkode: 86a81...e95

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk strekkmerker da jeg var veldig overvektig. Så da jeg ble gravid fikk jeg ingen, fordi jeg hadde jo allerede fått dem. Og det var i hvert fall tusen millioner ganger bedre å ha strekkmerker og en graviditet å skylde på (selv om det ikke var det som utløste dem i utgangspunktet), enn at jeg var tjukk. 

Så de plager meg ikke like mye lenger, jeg er jo mamma. Det er helt naturlig. Men jeg skjønner poenget, pent synes ikke jeg heller det er. Men kroppen er nå bare sånn. 

Jeg er slank nå altså, så nå er det ingen som vet at strekkmerkene skyldes noe annet enn graviditet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...