AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Del Skrevet 29. november 2022 Hei Hva blir penest av å kjøpe sengekappe og bare et stort flatt laken? Hvor stort laken må jeg i så fall ha til 180x200 seng? Formålet er å skjule en veldig stygg seng. Anonymkode: c04db...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 29. november 2022 #2 Del Skrevet 29. november 2022 Ofte vil ferdig formsydde kappelaken være finest. Ikke den rysjete typen, for den kan vi sende tilbake til 1994 der den hører hjemme, men de som er glatte er fine. Her er et eksempel: https://www.jotex.no/colour/colour-sengekappe-60-cm-okologisk/1573677-04 Hvis du velger et stort laken, må det være enormt! Lakenet må være så stort at det rekker ned på golvet på minst tre av fire sider. Det trenger ikke å rekke ned til gulvet på den siden som står inn mot veggen, som sikkert er hodeenden. I liggeretning: 200 cm + høyden på senga med madrass + f.eks 10 cm ned i hodeenden. I bredderetning: 180 cm + to ganger høyden på senga med madrass (en på hver side). Hvis senga er 60 cm høy (vill gjetning), så blir hele lakenet dermed ca 270 i liggeretning og 3 meter i bredderetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Del Skrevet 29. november 2022 Ullvott skrev (37 minutter siden): Ofte vil ferdig formsydde kappelaken være finest. Ikke den rysjete typen, for den kan vi sende tilbake til 1994 der den hører hjemme, men de som er glatte er fine. Her er et eksempel: https://www.jotex.no/colour/colour-sengekappe-60-cm-okologisk/1573677-04 Hvis du velger et stort laken, må det være enormt! Lakenet må være så stort at det rekker ned på golvet på minst tre av fire sider. Det trenger ikke å rekke ned til gulvet på den siden som står inn mot veggen, som sikkert er hodeenden. I liggeretning: 200 cm + høyden på senga med madrass + f.eks 10 cm ned i hodeenden. I bredderetning: 180 cm + to ganger høyden på senga med madrass (en på hver side). Hvis senga er 60 cm høy (vill gjetning), så blir hele lakenet dermed ca 270 i liggeretning og 3 meter i bredderetning. Takk! Og enig, nei takk til rysjete kappelaken! Senga er 45cm over bakken (også overmadrass over som jeg tenker får sitt eget laken). Veldig nyttig utregning, nå ble jeg litt klokere kun to sider hvor lakenet må ned, så der har jeg jo litt flaks (selv om det jo egentlig ikke er så fint at senga er stuet inn i et hjørne, men får gjøre det beste ut av et lite rom). Og shit, det blir enormt ja! tusen takk for link 🥰 Jeg burde sikkert kjøpe et kappelaken som er ca 45cm langt da? Anonymkode: c04db...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 29. november 2022 #4 Del Skrevet 29. november 2022 Ja, du bør ha kappe som er 45 cm. Det kappelakenet jeg lenket til var jo 60, så der blir kappa for bred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå