Minamemina Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Idag kjørte jeg på ett akselerasjonfelt med gjensidig vikeplikt. Jeg blinket tidlig for å vise at jeg skal inn på motorveien. Jeg så at Sjåføren på motorveien ikke så på meg i det hele tatt, beveget ikke blikket, bare så fremfor seg. Feltet sluttet og hun ga fortsatt ikke plass, så jeg måtte øke farten og legge meg ut foran henne. Da tutet hun på meg. Hva er egentlig rett her? Skulle jeg ha ventet på ledig plass? Det var mye trafikk og biler bak meg! 1
tdm900 Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Det var hun på motorveien som skulle ha tilpassa seg. Men, ser stadig vekk sjåfører som på død og liv ikke skal slippe inn noen foran seg. Har også hatt idioten bak meg, det kommer biler i akselrasjonsfeltet, like tett som du opplevde å ligge i selv, de foran meg kan slippe inn, jeg slipper inn, og så den bak meg….ikke faen om den skal slippe inn! Det er opp med farten, klistra i hekken min, for å ikke la noen få komme inn! 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Det der er skikkelig ekkelt, jeg måtte halvveis stoppe og vente en gang pga en idiot som ikke samarbeidet og økte farten for å komme opp på siden av meg i det feltet mitt sluttet. Heldigvis kun 60 i fartsgrense der. Anonymkode: 6127f...d8e
Loke37 Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Hvorfor risikere halv egenandel (kasko) og fullt bonustap for å komme foran ?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Hvorfor måtte du foran? Er begge som skal tilpasse seg. Anonymkode: 0c104...7f8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Hvorfor brukte du ikke akselerasjonsfeltet til å være tydelig foran eller tydelig bak? Brukte du tiden til å kikke på nabosjåføren istedet for å passe på deg selv? Anonymkode: 91317...acc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Det er mange dårlige sjåfører som ikke skjønner fletting. Mange dårlige sjåfører som kjefter på andre uten å forstå at de selv er problemet. Det er ikke noe å bry seg med. På motorvei med 80-sone der trafikken i høyrefeltet flyter i f.eks. 70 og jeg skal flette inn, ser jeg ofte sjåfører som nesten prøver å tette luken man prøver å ta. Jeg akselererer opp til 70 og ligger i passe avstand til bakerste i bil i rekken som allerede er på veien, og venter på at feltene skal flettes sammen. Men lengre bak på motorveien kommer det gjerne noen kjørende i 80+. Istedenfor å sakke ned og holde passe avstand bak meg igjen som kommer fra rampen, så skal de heller legge seg bak den siste bilen som jeg allerede venter på å legge meg bak når feltene flettes. Dermed gjør de det veldig trangt og dumt både for meg, og for seg selv som igjen må sakke ned for å holde trygg 3-sek avstand. Det er sikkert ikke bevisst. Det er bare folk med dårlige samarbeidsferdigheter i trafikken som ikke forstår trafikkbildet, og ikke forstår hvordan de skal opptre for å gjøre ting smidig. Anonymkode: 5ef93...ea9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Dere er like teite begge to. Hun som ikke ville slippe deg ut og du som på død og liv skulle legge deg inn foran. Det normale her ville jo vært for deg å tilpasset farten litt for å så legge seg bak, evt om det er ledig så kjøre rett ut i venstre felt og kjøre forbi dersom du ville ligge foran. Anonymkode: 1755f...26c
PITTY Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Minamemina skrev (På 29.11.2022 den 18.37): Idag kjørte jeg på ett akselerasjonfelt med gjensidig vikeplikt. Jeg blinket tidlig for å vise at jeg skal inn på motorveien. Jeg så at Sjåføren på motorveien ikke så på meg i det hele tatt, beveget ikke blikket, bare så fremfor seg. Feltet sluttet og hun ga fortsatt ikke plass, så jeg måtte øke farten og legge meg ut foran henne. Da tutet hun på meg. Hva er egentlig rett her? Skulle jeg ha ventet på ledig plass? Det var mye trafikk og biler bak meg! Iflg historien her så tar du ikke grep(beslutning) selv heller. Før det nærmest er for sent.. Dere er faktisk to om dette.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Jeg akselerer ut og sjekker speil fort, ser jeg en bil som kommer og ikke er langt unna så sakker jeg ned litt til han har passert eller lagt seg i neste fil. Når jeg sier sakker ned så mener jeg ikke at jeg bremser hardt, men at jeg får slippet han forbi før jeg kjører ut på motorveien. Handler om å samarbeide. Om du sakker ned og venter til en bil har passert så er ikke det noe fare, du er bare oppmerksom men også vær oppmerksom på de bak deg om de sakker ned også Anonymkode: 6ebba...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå