Gå til innhold

Hvor kan man finne tall om lønnsomheten til en bedrift, og hvordan tolke tallene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg ikke liker startet et firma (AS) tidligere i år. Jeg er veldig spent på hvordan det går, og om tallene er røde eller grønne. Jeg vet at når de neste skattelistene kommer ut så kan jeg se inntekt der, men der vil gjerne lønn fra vedkomnes tidligere jobb være blandet inn. I tillegg kan de se at jeg har snoket. Dessuten så kan det jo være at midler blir stående i ASet uten å tas ut. Så det blir litt vanskelig å se hele bildet når pengene kan stå i ASet og på vedkomne som person.

Det jeg lurer på er når det kommer oppdaterte tall om selve ASet som kan si noe om hvordan det går. Jeg har sett mange nettsider som har åpen informasjon om diverse slik som hvem som sitter i styret, innskudd som er gjort osv.

PS: Jeg bryr meg ikke om dem som skal kommentere hvorfor jeg trenger å vite. Hvis dere ABSOLUTT er så nysgjerrige så er det fordi vedkomne ofte blir mer desperat og aggressiv og uberegnelig når ting er på nedtur. Og nei, det er ikke en eks.

Anonymkode: 077bf...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proff.no

men det kommer ikke tall der før årsregnskapet for 2022 er sendt inn. Det er frist i juni 2023, så det kan ta veldig lang tid før du kan snoke. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...