Gå til innhold

Du med bipolar lidelse, hvilken oppfølging får du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken oppfølging får du tilbud om og benytter?  Hvor ofte?

Føler du at du får den oppfølgingen du behøver og har krav på?

Anonymkode: cc0cd...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar medisin. Det holder for meg. Fastlege sier at det har han ingenting å si på, og at jeg klarer meg fint selv og har de redskaper som trengs. 

Anonymkode: f9c4a...13c

• Nyttig 2
Skrevet

Min far tar medisin daglig, og er til terapisamtale hos en helsesykepleier i kommunen annenhver uke. Men han føler selv at det hadde vært nok med én samtale pr. mnd. Han klarer seg utmerket! Fastlegen er veldig behjelpelig med flere tilbud hvis det skulle røyne på, og livet kjennes utfordrende ut!

Anonymkode: eef70...8cb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min far tar medisin daglig, og er til terapisamtale hos en helsesykepleier i kommunen annenhver uke. Men han føler selv at det hadde vært nok med én samtale pr. mnd. Han klarer seg utmerket! Fastlegen er veldig behjelpelig med flere tilbud hvis det skulle røyne på, og livet kjennes utfordrende ut!

Anonymkode: eef70...8cb

Så bra fastlegen er så behjelpelig, flere trenger slike fastleger :)

Anonymkode: cc0cd...f46

Skrevet

Tar medisiner. Ingen oppfølging. Jobber og klarer meg fint. Er ikke alle med bipolar lidelse som lever begrensede liv med mye sykdom så fremt man tar medisinene sine

Anonymkode: 1f108...148

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg fikk diagnosen var det tett oppfølging av fastlege, psykiater og dps.

Etter flere år med diagnosen har jeg lært meg å leve med den. Går på faste medisiner, og blir fulgt opp av fastlege, med medisiner og dosering. Dette funker og holder for meg.  Redskapene har jeg fått tidligere for å håndtere sykdommen.

Så lever ganske normalt. Er i en 100% fast jobb, har mange nære venner og familie, lever et aktivt og sosialt liv, heltisk til tider, men fungerer helt fint i dagliglivet slik som alle andre.

For mange er nøkkelen å ha strategier, verktøy og faste medisiner for å leve med sykdommen. Og for mange funker det utmerket, og man lever helt vanlige liv. Ingen som kan se på meg, eller vite at jeg er bipolar, det er så normalt livet mitt er ;) 

Anonymkode: 08383...576

• Liker 1
Skrevet

Før hadde jeg psykolog på dps. Nå går jeg på medisiner og måler serumspeil (eller hva de sier) en gang i året. Mer oppfølging trenger jeg ikke. Lever normalt. 

Anonymkode: 26a8f...936

Skrevet

Min mann tar kun serumspeil på medisiner 2-3 ganger i året. Dps mener han har nok verktøy til å klare seg uten ekstra oppfølging, og det stemmer. Bipolar type 2. 

Anonymkode: dd511...521

Skrevet

Går til psykologspesialist 2 ganger i uken, og til psykiater annen hver uke. 

Anonymkode: 210aa...826

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 23.08):

Når jeg fikk diagnosen var det tett oppfølging av fastlege, psykiater og dps.

Etter flere år med diagnosen har jeg lært meg å leve med den. Går på faste medisiner, og blir fulgt opp av fastlege, med medisiner og dosering. Dette funker og holder for meg.  Redskapene har jeg fått tidligere for å håndtere sykdommen.

Så lever ganske normalt. Er i en 100% fast jobb, har mange nære venner og familie, lever et aktivt og sosialt liv, heltisk til tider, men fungerer helt fint i dagliglivet slik som alle andre.

For mange er nøkkelen å ha strategier, verktøy og faste medisiner for å leve med sykdommen. Og for mange funker det utmerket, og man lever helt vanlige liv. Ingen som kan se på meg, eller vite at jeg er bipolar, det er så normalt livet mitt er ;) 

Anonymkode: 08383...576

Akkurat det samme gjelder for meg.

Anonymkode: 61051...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...